AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Lurte på noe med barnebidrag. Jeg jobber nå 100%, hvis jeg går ned til 80% eller 50% må far da betale mer barnebidrag? Nå tjener jeg bitelitt mer enn han, men han kommer til å tjene mer når jeg går ned. Anonymkode: ebbfe...c9f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Hvorfor i pokker skulle han det? Han trenger da ikke fø på deg. Jobb for penga dine slik normale folk. Og la bidraget fra faren gå til barnet. Anonymkode: 19432...2b5 2
Whistler Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurte på noe med barnebidrag. Jeg jobber nå 100%, hvis jeg går ned til 80% eller 50% må far da betale mer barnebidrag? Nå tjener jeg bitelitt mer enn han, men han kommer til å tjene mer når jeg går ned. Anonymkode: ebbfe...c9f Nei, det følger av forskrift og rettsavgjørelser at du ikke kan redusere stilling/lønn for å hverken få mer i bidrag, eller for å betale mindre i bidrag. Man bidragsberegnes ut fra sitt potensiale. Dessuten er det jo håpløst å gå ned tusenlapper i lønn for å få hundrelapper mer i bidrag.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Din inntektsEVNE er ikke redusert selv om du velger å jobbe redusert. Om du velger frivillig å gå ned i inntekt, vil din inntekt blir skjønnsfastsatt. Så nei, hans bidrag blir ikke større av at du går ned i lønn uten en god grunn (som er blant annet egen sykdom, dvs at du går over på aap/blir ufør). Anonymkode: 6bff3...9c9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Fikk mer i barnebidrag da stillingen min sank. Fikk dokumentert at det ikke var frivillig og at det var det som fantes av behov i den perioden. Økte ikke veldig mye altså, snakk om noen få hundrelapper. Varte ikke så lenge før jeg fikk økt den igjen heldigvis. Anonymkode: 8f154...98b 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 X til min mann valgte å gå ned i stilling da hun fikk flere barn med ny mann. Far/ mannen min fikk da brev fra Nav om at bidraget skulle gå opp. Han klaget på dette å sa at hans ansvar var å sørge for sine barn og ikke barn hun fikk med andre. Mors inntekt ble da skjøns beregnet og bidraget gikk ikke opp. Så nei, du kan ikke bare velge å jobbe mindre og kreve at X skal betale for dine valg. Anonymkode: d5e4d...113 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå