AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Del Skrevet 31. mars 2024 Vi har to barn på 10 og 13 år. I tillegg har vi en toåring. Hittil i påsken har vi gjort disse aktivitetene på de eldste barnas premisser: langrenn, slalåm, minigolf og padel. En gang på hver av aktivitetene. I tillegg har tiåringen vært med pappaen på besøk til en onkel og i dag skal jeg se fotballkamp med eldste. Utenom dette har det vært litt turer og leking med yngste. Jeg og de to yngste har også laget litt påskepynt. Barna selv hadde helst ønsket at vi hadde program nesten fra morgen til kveld, og eldste er dessverre ikke interessert i å gjøre noe sammen med søsteren uten at vi foreldre også er med. Hva gjør andre barn i denne alderen og er de fornøyd? Anonymkode: bebc6...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Del Skrevet 31. mars 2024 Det var da voldsomt til aktiviteter på dere, ikke rart barna forventer daglig program😅 Her er vi bare hjemme i påsken, fordi jeg jobber. Så 13-åringen har overnatting, er på overnatting og tar livet med knusende ro. Anonymkode: a1e4b...99b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Del Skrevet 31. mars 2024 Vi har hengt litt med mine nevøer som er på samme alder (besøkt de og de har besøkt oss), syklet og gått turer sammen, ungene har gamet en del og fått være våken så lenge de ønsker) trent sammen, og ellers bare chillet 😊 Vi hadde forresten påskeeggjakt også, selv om de er litt store 😆 (11 og 13) Anonymkode: 66b3e...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Del Skrevet 31. mars 2024 Jeg vet egentlig ikke helt hva de har holdt på med i påsken. De har dukket opp til måltider (de fleste i alle fall). De forsvinner som regel ut etter frokost og er enten med venner i slalåmbakken eller i stallen eller driver med andre aktiviteter. Vi hadde en felles skitur på fredag med grilling på fjellet. Her kjøres det ikke noe program for noen, jeg har da ferie. Ungene har sine ting de vil gjøre og som de har gledet seg til, og det har jeg også. Vi har avtalt felles middag sammen i dag, det og skituren er vel det eneste avtalte og faste vi har hatt. Anonymkode: d7761...6a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Del Skrevet 31. mars 2024 Eldste på 11 og 14 (gutter) yngste, jente 10 år. var på kino en kveld med meg, 11åringen, 10 åringen og en venninne. Vært mye hjemme og kose seg. Hatt overnatting for 11 åringen og 14 åringen har vært på overnatting. var en tur på Strømmen i går, handlet et par småting. 11 åringen var vært med en dag i en park med en kompis. vi koser oss mye hjemme, de kjeder seg litt men det tenker jeg er fint. Går så i ett ellers i hverdagen. vi spiller kort, lager god påskemat og besøkt mormor en dag. Deilig med rolige dager. Elsker det! Barna også 🐣❤️ Anonymkode: ef2d9...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Del Skrevet 31. mars 2024 Skrur Mc og bil i garasjen. (19 og 26) Litt raking i hagen,men far i huset gjør mest.. Anonymkode: 37131...e8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Del Skrevet 31. mars 2024 Kino, besøk av venner, dagstur til hytta (påskeegg jakt), sykkel tur, bytur. Anonymkode: 50f1a...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Del Skrevet 31. mars 2024 De har bare vært hjemme, trent, laget og spist mat, spilt spill, spilt PS, tegnet(!), og sett på film. De sover halve dagen, står opp i 17-tida og er oppe hele natta 🙈 (15, 18, 20 år). Jeg og mannen har måttet gjort tradisjonelle påskeaktiviteter som skiturer etc. alene. Første påsken vi er hjemme, og den eldste er begynt å studere og bor borte -så er uansett en lykke med "lyd i heimen" og huset fullt. Vi stresser ikke med å ikke innfri påskeforventningene, men har bare tatt hver dag som den kom. Jeg har strikket, trent, sett serier og lest - og bare slappet av. Vært en fin påske selv om ikke "barna" har villet gjort noe. Anonymkode: 0ab30...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Del Skrevet 31. mars 2024 13 og 16, vi har vært en dagstur til Bergen, ellers har de vært hjemme, hengt med venner/kjæreste, vært på overnatting hos en kompis, hatt brettspill-kveld etc. rolige dager uten et stort program egentlig Anonymkode: 7a05e...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Del Skrevet 31. mars 2024 10 og 12 år gamle. Vi var på hytta palmehelga, men etter barnas ønske ble vi hjemme i påskehelga. Vi har vært i svømmehallen (alle sammen) barna har vært på kino (alene) og ellers har vi gått et par småturer sammen (alle på under en time). Vi har også hatt et par familieselskap på ettermiddag/kveld. Utenom det så har barna underholdt seg selv: sett noen påskefilmer, spilt litt, syklet litt rundt (er endelig bart her), vært på besøk til noen nabobarn. Mitt inntrykk er at barna har likt å ha litt fritid og pause fra skole og aktiviteter. De har i alle fall ikke etterspurt noe «mer» enn det vi har gjort. Anonymkode: f5bc2...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Del Skrevet 31. mars 2024 Har ikke råd til hyttetur, slalåm etc. så her blir det kun hjemme. Tenåring som ikke har lyst å være med på familiebesøk så blir ikke så mye av det vi gjorde når h. var mindre. Da var det litt lettere å finne på ting:) Anonymkode: c0acd...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Del Skrevet 31. mars 2024 Barn på 11 og 12 år. Langrennstur, slalom, topptur på ski, sykkeltur, fjelltur på beina, minigolf. Det meste sammen med foreldre, eller venners foreldre. Ellers har de hengt med venner her hjemme, hos vennene og ute. Dette selvsagt i egen regi. Anonymkode: af7ce...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 31. mars 2024 #13 Del Skrevet 31. mars 2024 Han på 19 jobbet. Skrudd bil, vært hos venner 17 åring med et par dager på hytta, spilt kott, vært ute, skrudd bil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har ikke råd til hyttetur, slalåm etc. så her blir det kun hjemme. Tenåring som ikke har lyst å være med på familiebesøk så blir ikke så mye av det vi gjorde når h. var mindre. Da var det litt lettere å finne på ting:) Anonymkode: c0acd...94a Ei hytte bygger man enkelt med litt egeninnsats. Noen kvister og søppelsekker så har man ei hytte. Anonymkode: 37131...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Del Skrevet 31. mars 2024 Vi var en dag på trampolinepark og en dag på kino. Ellers har det vært en del gaming med venner på eldste. Vi har hjemmepåske fordi jeg ikke orker å dra noe sted med tre barn på slep og faren er borte. Anonymkode: e0161...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Del Skrevet 31. mars 2024 I år er påska preget av sykdom på alle sammen, så det har vært en rolig påske. Men tidligere år, så har vi heller ikke hatt fullt løp med aktiviteter, uavhengig av alder. Barna har gjerne hatt venner som også er hjemme, og funnet på ting sammen med dem. I den grad vi har funnet på noe sammen så har det gjerne vært at vi har gått en tur (eventuelt langrenn, om det har vært snø), tatt en tur på kino eller hatt filmkveld hjemme, baking, spilt et spill (både brettspill og PlayStation har vært populært her) osv. Ellers når barna er hjemme, går det litt i gaming eller at de ser film/serie på pcen sin, om de ikke er sammen med meg. Det er også helt vanlig at søsken ikke har så lyst til å finne på ting sammen uten foreldrene (ser du skriver at bror ikke ønsker å finne på ting med søsteren), men de kan vel finne på ting hver for seg i så fall? Anonymkode: d900d...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Del Skrevet 31. mars 2024 De eldste har møtt venner hver dag. De er ute store deler av dagen og leker ute. Når vi har tid tar vi dem med på aktiviteter. Anonymkode: 1b509...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var da voldsomt til aktiviteter på dere, ikke rart barna forventer daglig program😅 Her er vi bare hjemme i påsken, fordi jeg jobber. Så 13-åringen har overnatting, er på overnatting og tar livet med knusende ro. Anonymkode: a1e4b...99b Voldsomt? Jøss synes ikke det var voldsomt Anonymkode: 69cab...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #19 Del Skrevet 31. mars 2024 Vært litt med venner, gamet, familieselskap. Jeg har kun hatt fri lørdag og søndag er alene med 3 tenåringer. Anonymkode: db238...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #20 Del Skrevet 31. mars 2024 13-åringen har vært mest med venner, og en tur på slalåm. Hun er godt fornøyd med det. Anonymkode: 70435...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå