AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Jeg går igjennom samlivsbrudd der mannen har kontaktforbud og jeg er blitt alene med barna. Han skulle ha permisjon nå, og jeg tilbake på jobb om noen dager. Nå er jeg uten hjelp. Og synes ting er veldig tøfft og vondt. Kan jeg få sykemelding pga av dette? Anonymkode: 1b00a...dcd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Det må du rett og slett snakke med din lege om. Føler med deg, sorg ved brudd er vondt. Anonymkode: f480c...727 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Ville kontaktet fastlegen. Og NAV. Om han ikke har lov til å ha barna så burde det være unntak mht permisjon da du er alenemor.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Absolutt! Legen forstår sånt, og det samme bør arbeidsplassen ♥️ ble det selv uten problem da bruddet kom ekstremt brått på og vi hadde veldig mye å ordne opp i som krever fri på dagtid (møter, alt økonomisk etc). Fikk i to uker og ba ikke om mer da, men fikk en reaksjon på alt stresset en stund etter og fikk mer da- uten problem. Anonymkode: 658cc...579 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Enten fungerer du i jobb (uten at det tar knekken på deg), ellers gjør du det ikke. Det må fastlegen vurdere. Men begrunn det med egen tilstand. Ikke mangel på barnevakt, for det er ikke gyldig grunn. Anonymkode: 6eaba...9a1 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: Enten fungerer du i jobb (uten at det tar knekken på deg), ellers gjør du det ikke. Det må fastlegen vurdere. Men begrunn det med egen tilstand. Ikke mangel på barnevakt, for det er ikke gyldig grunn. Anonymkode: 6eaba...9a1 Tja nå sover jeg veldig dårlig og kaster opp hver morgen pga angst også. Og må bare holde masken oppe for barnas skyld Anonymkode: 1b00a...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tja nå sover jeg veldig dårlig og kaster opp hver morgen pga angst også. Og må bare holde masken oppe for barnas skyld Anonymkode: 1b00a...dcd Du synes ikke dette var relevant info i første innlegg hvor du lurer på om du burde sykemelde deg? Anonymkode: ec0ea...c94 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 Jeg sykemeldte meg en uke for å hente meg litt inn. Legen spurte om jeg trengte forlengelse, men for meg hjalp det å holde seg litt opptatt. Men den uken trengte jeg sårt. Anonymkode: dc896...ce3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 Det beste er å komme seg på jobb, og få andre ting å tenke på noen timer daglig. Har skilt meg fra voldelig mann, som bare ble verre etter at jeg dro (telefonterror, drapstrusler, overvåking....). De timene på jobb var gull verdt. Varte i 3 år etterpå, og jeg var ikke noe borte fra jobb. Kanskje best for psyken din også? Men alle er selvfølgelig ikke like. Anonymkode: 9ed20...b91 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 Jeg har vært delvis sykemeldt siden nyttår på grunn av stress, utmattelse og depresjon utløst av samlivsbrudd. Hjernen og kroppen min fungerer ikke, og det er ikke mulig for meg å prestere på jobb. Jeg har aldri før vært sykemeldt, og har vært i fulltidsjobb i over 17 år. Samlivsbruddet har for meg vært mitt livs største traume, men det er nok individuelt hvordan man takler det. Anonymkode: 35ca6...639 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 Samlivsbrudd med besøksforbud (+ voldsalarm) her og, har vært sykemeldt siden november. Legen prøver å pushe meg tilbake i jobb, men det er det ikke snakk om! Jeg har to traumatiserte barn med myyyyye følelser, sinne og frustrasjon i seg, samt mine egne traumer, i tillegg er det rettsaker både angående barnefordeling men også pga besøksforbudet, er allerede straks på rettsak nr to når det gjelder det siste, siden han ikke får medhold går han til sak på nytt🙄 jeg fungerer knapt nok hjemme, så på jobben kommer jeg jo ikke til å fungere i det hele tatt.. Siden du er blitt alene får vel du overta permisjonen hans? Snakk med nav og fastlege på tirsdag! Anonymkode: bca35...70d 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Dette er en veldig vanlig sykmeldingsgrunn. Gå til legen, ts. Så fælt det må være. Håper du snart begynner å se at du tok det riktige valget. ❤️ Anonymkode: 10f18...163 1
Mt3 Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 Ut i fra infoen vi får i hi så er det ikke noe som spesifikt gir rett til sykemelding, men når du sliter så mye at du ikke får sove og har angst, spyr.... så vil det kunne gi legen rett til å sykemelde deg. Det beste må jo bli å få overta permisjonen han egentlig skulle ha (går da utifra at det er fars del av foreldrepermisjon) pga kontaktforbud, og så søke om å få utsette permisjonen pga sykemelding. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 56 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er en veldig vanlig sykmeldingsgrunn. Gå til legen, ts. Så fælt det må være. Håper du snart begynner å se at du tok det riktige valget. ❤️ Anonymkode: 10f18...163 Tusen takk. Har blitt så redd for å be om hjelp for i mitt hode vil jeg framstå som svak og han truer hele tiden med å ta barna fra meg via barnevernet. Men nå har jeg hjelp både fra politiet og barnevernet. så nå må jeg bare til legen .... Kan jeg eventuelt ringe legevakten? Anonymkode: 1b00a...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk. Har blitt så redd for å be om hjelp for i mitt hode vil jeg framstå som svak og han truer hele tiden med å ta barna fra meg via barnevernet. Men nå har jeg hjelp både fra politiet og barnevernet. så nå må jeg bare til legen .... Kan jeg eventuelt ringe legevakten? Anonymkode: 1b00a...dcd Nei, dette tar du med fastlegen din på tirsdag, ring og be om en akuttime! Anonymkode: bca35...70d 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det beste er å komme seg på jobb, og få andre ting å tenke på noen timer daglig. Har skilt meg fra voldelig mann, som bare ble verre etter at jeg dro (telefonterror, drapstrusler, overvåking....). De timene på jobb var gull verdt. Varte i 3 år etterpå, og jeg var ikke noe borte fra jobb. Kanskje best for psyken din også? Men alle er selvfølgelig ikke like. Anonymkode: 9ed20...b91 Jeg kan (heldigvis) ikke relatere meg til dette. Men har vært gjennom sorg, og alt det praktiske som følger med. Må egentlig si meg enig i denne. Jobben ble et fristed, på alle måter. Man var i et annet miljø, i stedet for hjemme med tanker. Det var normalen. Man fikk brukt hodet, og det mentale på andre ting. For TS vil det jo også vær et sted eksen ikke har direkte tilgang til, et sted hun er helt trygg, og på den måten være en viktig pause. Anonymkode: 6eaba...9a1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan (heldigvis) ikke relatere meg til dette. Men har vært gjennom sorg, og alt det praktiske som følger med. Må egentlig si meg enig i denne. Jobben ble et fristed, på alle måter. Man var i et annet miljø, i stedet for hjemme med tanker. Det var normalen. Man fikk brukt hodet, og det mentale på andre ting. For TS vil det jo også vær et sted eksen ikke har direkte tilgang til, et sted hun er helt trygg, og på den måten være en viktig pause. Anonymkode: 6eaba...9a1 Så har jeg jo barn på 8 måneder som ikke går i barnehage Anonymkode: 1b00a...dcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det beste er å komme seg på jobb, og få andre ting å tenke på noen timer daglig. Har skilt meg fra voldelig mann, som bare ble verre etter at jeg dro (telefonterror, drapstrusler, overvåking....). De timene på jobb var gull verdt. Varte i 3 år etterpå, og jeg var ikke noe borte fra jobb. Kanskje best for psyken din også? Men alle er selvfølgelig ikke like. Anonymkode: 9ed20...b91 Det kommer jo også veldig an på hva slags jobb man har. Anonymkode: bca35...70d 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #19 Skrevet 31. mars 2024 Skjønner at dette er veldig vondt for deg, ts. Tenkte jeg skulle komme med et råd til deg. Jeg anbefaler ikke at du forteller legen din noe om samlivsbruddet og situasjonen du står i. Du kan heller fortelle at du sliter med søvn/føler deg deprimert eller liknende. Grunnen er at legen din skriver i sykmeldingen hvorfor du er sykmeldt, og samlivsbrudd kan føre til at du får avslag eller mister eventuelle sykepenger. Selv om situasjonen på hjemmebane kan gi fysiske/psykiske symptomer som fører til sykmelding, så er det likevel ikke alltid godkjent vilkår for sykepenger hos NAV. Det samme gjelder for eksempel dødsfall i familie, mobbing på arbeidsplassen osv. Så lenge det er faktorer i miljøet som fører til sykmelding, risikerer man avslag på sykepenger. Det er et firkantet system vi har, men slik er det dessverre... Ønsker deg lykke til ts ❤️ Anonymkode: 50e8b...628
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #20 Skrevet 31. mars 2024 Jeg var 50% sykemeldt nesten i et år å fullt i et par mnd etter er tøfft samlivsbrudd for 2 år siden. Jeg ble fysisk dårlig å fungerte ikke i jobb og dette var ingen problem å få sykemelding for❤️ Anonymkode: 7f1f8...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå