Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du? 

Anonymkode: b0152...7d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tenker mer det er en nødvendighet for å opprettholde normal hygiene. 

:dusje:
(Venter på klut-vaskerne…)

Anonymkode: d69eb...85d

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er en selvfølge. 

Anonymkode: 35153...267

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Dersom jeg ikke har trent eller gjort andre aktiviteter jeg blir svett av dusjer jeg kun hver 2-3 dag. Ellers tørker huden min helt ut.

Anonymkode: 27ff7...b53

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at det er luksus i den forstand at jeg bor i et land der det er nok vann til at jeg kan dusje hver dag uten å tenke på vannforbruk.

Jeg dusjer ikke lenge, jeg væter kroppen, slår av vannet, vasker meg og skyller. Vasker ikke håret hver gang jeg dusjer, så jeg bruker maks 5 minutter. Det unner jeg meg. Hver dag.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva tenker du? 

Dusjer annenhver dag etter jeg har trent, har aldri hatt så fin, ren og glatt hud som nå🙂, sliter ikke så mye på hår heller.

Anonymkode: 82b45...76b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Definisjonen på luksus er "et forbruk og materielle forhold som går ut over det som er rimelig eller strengt nødvendig", og det er ikke strengt nødvendig å dusje hver dag, så ja, det er luksus.

Men hva er galt med å ha litt lukus i hverdagen?

Anonymkode: 4fa6e...a50

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du samtidig klager på at strømmen er for dyr, så er det en luksus ja. Det er også en luksus i det store perspektivet å ha så mye vann at man kan sløse med det til dusj.

Anonymkode: 229d4...05b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå som strømmen har vært såpass dyr så vil jeg påstå at det er en luksus ja. Jeg dusjer annenhver dag med mindre jeg har blitt svett etter trening. Barna dusjer også kun annenhver dag.

Anonymkode: 1be15...c49

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det holder med en kort dusj hver dag. Man trenger ikke dusje en halvtime. Jeg dusjer bare kroppen hver kveld ca 5 minutter, står 15 minutter de 2-3 gangene i uka jeg vasker håret❤️ Er oppvokst med å dusje/ bade hver kveld, og bruker det som forberedelse til natten. Sover bedre etter en dusj og er ikke redd for å lukte svette når jeg legger meg ved siden av mannen❤️

Anonymkode: 1e44b...8e0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig daglig rutiner hos siviliserte folk. 

Anonymkode: 76dca...ee0

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis man ikke har en jobb man blir skitten eller svett i så er det jo bare for velvære man dusjer hver dag. Ikke behov.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, å ha muligheten til dette daglig er en luksus, sett verden under ett.

Anonymkode: 72aa3...da6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Luksus for oss som klarer det mtp energi og penger.

Anonymkode: 807e1...71e

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer veldig kjapt annen tredje eller fjerdehver dag estimert utifra hvor mye fysisk aktivitet jeg har hatt.Nø ysomhet burde flere lære seg. 

Anonymkode: 949ac...562

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Egenpleie er en luksus vi ikke bør ta som en selvfølge. For meg er hverdagen så travel at det blir bare kjapp kjapp , lite smink, lite barbering osv. Og så er det å både ha energi og tid da! Derfor kaller jeg all egenpleie en luksus. 

Anonymkode: 86669...59a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er unødvendig luksus hvis ikke man trener seg svett eller stress-svetter så man lukter. Men det er mer unødvendig luksus å dusje mer enn 5 minutter i strekk. 5 minutter hver dag er betraktelig bedre enn 30 minutter hver 3. dag, bruker mindre vann og strøm på det.

Anonymkode: d9b12...3a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 8.33):

Dusjer annenhver dag etter jeg har trent, har aldri hatt så fin, ren og glatt hud som nå🙂, sliter ikke så mye på hår heller.

Anonymkode: 82b45...76b

Jeg å prøver å ikke dusje hver dag. Jeg gjorde det når jeg trente mye. Og det klødde til slutt over hele kroppen. Det har slutta med det no.

Anonymkode: 6e215...ed7

• Nyttig 1
Skrevet
On 3/31/2024 at 8:27 AM, AnonymBruker said:

Hva tenker du? 

Bare hvis du dusjer i timesvis.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en diskusjon om dette på jobb forleden. Vi begynte å diskutere tiltak rundt en pasient som vasket håret 12-15 ganger hver eneste dag. Det kommer frem i kjølevannet av den diskusjonen at ingen av oss på jobb, ikke en eneste dusjer hver dag.

Anonymkode: fea35...e15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...