AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 noe man kun føler på i starten? Eller kan man få for lite melk seinere i ammeperioden også? Har fullammer i 6 uker, og har vært perioder hvor jeg har følt det er lite/for lite. Det er så stressende og lei følelse., er det slik at man på en tidspunkt bare har nok uansett liksom? Anonymkode: b41d6...146
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): noe man kun føler på i starten? Eller kan man få for lite melk seinere i ammeperioden også? Har fullammer i 6 uker, og har vært perioder hvor jeg har følt det er lite/for lite. Det er så stressende og lei følelse., er det slik at man på en tidspunkt bare har nok uansett liksom? Anonymkode: b41d6...146 *problematikken selvsagt 😄 skriver med kavete baby her! Anonymkode: b41d6...146
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Babyen min er 12 uker og jeg bekymrer meg fortsatt for det. Det er nok fordi hun ikke gikk nok opp i vekt da hun var rundt 3-6 uker. Så jeg er redd for å komme dit igjen. Redd for at siden hun er større trenger hun mer melk enn hva jeg har osv. Gleder meg til hun skal få fast føde og jeg tror nok denne bekymringen vil vedvare så lenge jeg har slitt med det før. Jeg vekker fortsatt 1-2 ganger om natten selvom jeg sikkert burde sluttet for lengst med det. Er bare så redd for produksjonen. Tør ikke drikke kaffe mer enn noen få ganger i uken og blir stresset om jeg ikke har drukket nok melk eller om vi er mye på farten og jeg ikke har fått ammet tett i alle fall noen ganger. Og ja, jeg stresser over å stresse for mye også 🤷🏻♀️ Anonymkode: 0ce4f...86f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Med begge barna var det mye styr med amming i starten, og jeg var veldig bekymret for at de ikke fikk nok. Men det ga seg heldigvis i løpet av et par måneder. Du er midt i den mest intense perioden, det blir snart bedre! Anonymkode: 947b3...89b 1
ValarMorghulis Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Vanlig å stresse over dette, jeg gjorde det helt til baby begynte med fast føde. Men så lenge alt ser bra ut på kontroller er det egentlig ikke noe å bekymre seg for! De periodene du føler det er for lite er nok helt sikkert økedøgn. Husker på det verste at jeg kunne ligge med babyen på brystet inntil 8 TIMER om dagen, det var helt forferdelig. Men vekta så bra ut hver gang, så vi behøvde aldri å gi noe tilskudd. Og en ting til - melkeproduksjonen stabiliserer seg gjerne ikke før etter ca. 3 måneder. Man har gjerne da "synkronisert seg" med babyens behov, og brystene blir ofte da mye slappere. Det er da MANGE begynner å gi tillegg eller slutter å amme fordi de tror de ikke har nok melk. Greit å være obs på dette. Samtlige damer på 50+ i både min og samboerens familie sier at de sluttet å amme etter et par måneder fordi de ikke hadde nok melk 😅 Så jeg er veldig glad det finnes mye bedre informasjon om dette nå! Jeg fikk også litt hetta da brystene ble slappe og sluttet å lekke melk etter ca. 3 måneder, men takket være nettsiden til ammehjelpen slo jeg meg til ro med at alt var normalt og fullammet i nesten 6 måneder. Anbefaler deg å lese masse der inne om det er noe du lurer på, den siden er virkelig gull verdt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå