Gå til innhold

Min brudekjole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke navnet på forretningen. Er et sted i Stavanger..

Skal få navn og nummer dit av venninnen min når, så ringer jeg og bestiller tid.

Har en fortid som god tegner på skolen, gikk på tegning/form/farge. Skal prøve å tegne en enkel skisse av kjolen min i helgen. Vet nøyaktig hvordan jeg skal ha den.

Ekstra stas å ha en brudekjole jeg selv har 'designet'. :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjoleplanen din høres kjempefin ut...

Bare husk på en ting; velg den kjolen du virkelig har mest lyst på.. Ikke tenk at du bør/må/det "passer seg" med en viss type kjole pga bryllupet osv.

Jeg giftet meg på en ambassade med kun forlovere og hadde en stor flott Maggie Sottero kjole.. Min absolutte drømmekjole!! :)

Skrevet
Ja, selfølgelig kan du si ifra.

Hun skal jo ikke se mer brud ut enn deg.

Hvem som bruker brudekjolen sin i andre sitt bryllup?  :overrasket:

Helt enig. Det høres jo helt sprøtt ut å gå i sin egen brudekjole i andres bryllup.

Skrevet
Jeg skal ha brun brudekjole. Skal ha et lite, diskret bryllup med få gjester. Passer ikke jeg kommer i flott hvit brudekjole da. Har heller faktisk ikke lyst på slik kjole.

Det jeg tenker på er at en venninne av meg som er invitert i bryllupet muligens kommer til å bruke sin brudekjole i mitt bryllup!!

Da hu giftet seg for et år siden, fikk hu sydd en enkel to-delt brudekjole. Og da husker jeg hun sa hun gjerne ville bruke den i senere anledninger, som feks bryllup.. Så nå er jeg redd hun stiller i hvit kjole i mitt bryllup, og jeg kommer i brun brudekjole. Da blir jo hun bruden på en måte, når det egentlig skal være min dag..

Er det bare jeg som er prippen som tenker slik eller?

Er det greit om jeg sier ifra til henne?

Da fikk jeg det bekreftet: Hun skal IKKE ha på seg brudekjolen sin i mitt bryllup :) Men grunnen var faktisk at kjolen er tilpasset en gravid mage, og det har hun ikke lenger.

Skrevet

Du gjør henne faktisk en tjeneste ved å si ifra. Så slipper hun å få rare blikk fra alle de andre gjestene som har fått med seg at dette ikke vanlig skikk og bruk i et bryllup. Ingen skal stråle mer en bruden!

• 2 uker senere...
Skrevet
Hadde noen kommet i hvit brudekjole i mitt brylupp hadde jeg begynt å gråte tror jeg. Det er jo bruden som skal skinne! Og dessuten skal du være ganske borte om du ikke har fått med deg denne gamle regelen om ikke å være hvitere enn bruden, eller overgå henne på annen måte.

Det er umuligt å være så borte vis du sjølv har vært brud. Det må være ein form for spøk fra hennes side. Ein veldig dårlig spøk!

Skrevet

du er bruden unasett om vennienenn din har på seg sin brudekjole, det kommer til å stråle av deg fordi du er bruden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...