Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #21 Skrevet 7. februar 2006 Jeg håper jo at hun har farget kjolen, ellers syns jeg ikke det er greit at hun bruker den. ← Enig. Egentlig er vel alle kjoler ok så lenge de ikke er hvite..........
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #22 Skrevet 7. februar 2006 Hadde noen kommet i hvit brudekjole i mitt brylupp hadde jeg begynt å gråte tror jeg. Det er jo bruden som skal skinne! Og dessuten skal du være ganske borte om du ikke har fått med deg denne gamle regelen om ikke å være hvitere enn bruden, eller overgå henne på annen måte. Helt enig med trådstarter..
Gjest Olava Skrevet 7. februar 2006 #23 Skrevet 7. februar 2006 Det er mange som holder brudekjolen hemmeleg før bryllupet då.. Eg hadde forresten ikkje orka å bekymra meg for kva gjestene mine skal ha på seg i bryllupet, dersom nokon hadde sett meir "brud" ut enn meg, er vel det deira problem i grunnen? Alle gjestene dykkar veit vel kven som er brura uansett? ← Enig med Veslo! - Og bruden skinner vel uansett farger, får vi håpe!
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #24 Skrevet 7. februar 2006 Men du stiller bare ikke i brudekjole i noen annens bryllup
Jens Skrevet 7. februar 2006 #25 Skrevet 7. februar 2006 Ærlig talt. Du stiller da ikke opp i hvit brudekjole i noen andres bryllup!!!!!! Hun tuller sikkert med deg. Skal hun ha slør også eller???
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #26 Skrevet 7. februar 2006 Dette er jo absurd!! Jeg tenkte selv (før bryllupet) at jeg skulle farge kjolen etterpå å bruke den som selskapskjole, men har slått det helt fra meg.. Det er og blir min "brudekjole" og da må den både farges og sys om osv for å kunne brukes som noe annet.. Den kan i alle fall ikke være gjennkjennbar som brudekjolen min for at jeg skal bruke den.. Brud har jeg jo vært alt. Nei takke seg til...!!
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #27 Skrevet 7. februar 2006 Ærlig talt. Du stiller da ikke opp i hvit brudekjole i noen andres bryllup!!!!!! Hun tuller sikkert med deg. Skal hun ha slør også eller??? ← Nei, hun tuller ikke. Hun var helt seriøs når hun for ett år siden, rett før hu giftet seg, sa hun ønsket å bruke kjolen i senere anledninger, som feks i andre bryllup. Jeg tenkte ikke noe over det da, for da hadde vi ikke planer selv om å gifte oss. Men når vi bestemte oss for datoen, begynte jeg å tenke på dette.
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #28 Skrevet 7. februar 2006 Hah, skulle tatt seg ut om alle som ble invitert i bryllupet som alt var gift, skulle stilt i sine egne brudekjoler
Jens Skrevet 7. februar 2006 #29 Skrevet 7. februar 2006 Da får du gi henne en bok om skikk og bruk i bryllup!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #30 Skrevet 7. februar 2006 Dette var faktisk vanlig i "gamledager". Da var "brudekjolen" en svart kjole som skulle være finkjolen til bruden i flere år framover (man hadde ikke så mye penger å bruke på klær). Dvs at alle de som hadde blitt gift selv de siste årene hadde på seg kjolene de ble gift i selv. Men dette er lenge før de hvite brudekjolene, lenge før klær var noe som kan kjøpes av en liten del av lønnen (da var det jo snakk om store investeringer) osv. Å stille opp i en hvit kjole, særlig en "brudekjole" i et bryllup (når man ikke er brud vel og merke) er fullstendig uakseptabelt. Jeg var selv svært nøye med å sjekke at det faktisk var greit at jeg gikk med en svært enkelt lysbeige kjole med røde detaljer i min venninnes bryllup.. Selv om den var veldig ubrudete, var den såpass nær en "ivoryfarge" at jeg syntes jeg måtte spørre.. Og var nye med å sjekke at hun virkelig mente det. Og det var med en svært svært enkelt og ubrudete kjole. Ærligtalt jeg har hatt min dag og skal selfølgelig ikke ødelegge noen annes. Og det burde gjelde for din "venninne" også..!!!
*Emma* Skrevet 7. februar 2006 #31 Skrevet 7. februar 2006 Syns helt enkelt du skal snakke med henne og fortelle henne at du ikke vil hun skal ha den på seg i ditt bryllup. Hadde en av mine venninder "prøvd seg" på noe sånt hdde jeg IKKE hatt noen problemer med å si ifra. Det er vanlig skikk og bruk at man ikke har hvis kjole i bryllup om man ikke er bruden....og har ikke folk folkeskikk har jeg ingen problemer med å fortelle dem det . på en pen og hyggelig måte vel og merke. (Og si ifra i god tid sånn at hun har tid til å finne seg noe annet )
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #32 Skrevet 7. februar 2006 dere skal være bare noen få gjester, da forstår jeg ikke at det er noe å siskutere. La hun bruke den kjolen hun vil.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #33 Skrevet 7. februar 2006 Det er mange som holder brudekjolen hemmeleg før bryllupet då.. Ja, men jeg vil tro de fleste får med seg kjolen til bruden når hun ankommer selskapet sammen med sin mann. Eventuelt at de ser den i kirken eller hos vigselsmannen.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #34 Skrevet 8. februar 2006 dere skal være bare noen få gjester, da forstår jeg ikke at det er noe å siskutere. La hun bruke den kjolen hun vil. ← Du forstår ikke at det er noe å diskutere at en gjest kommer i et bryllup i sin egen hvite brudekjole??? Du ville kanskje synes at det var fint med folk som kom i bikini også du kanskje??
Gjest Binna Skrevet 8. februar 2006 #35 Skrevet 8. februar 2006 Utrolig kjipt å bruke sin egen brudekjole (om den forsatt er lys og ser veldig ut som en brudekjole vel å merke) i andres bryllup. Særlig når bruden har en enkel brun kjole.. den vil jo lyse opp for å si det sånn...
*Emma* Skrevet 8. februar 2006 #36 Skrevet 8. februar 2006 Jeg syns liksom geria her blir veldig enkel: bruden føler seg ikke komfortabel med det. Da bør hun si ifra og gjesten bør respektere det. (Sammen hva man mener om skikk eller bruk osv osv.)
Blueberry Skrevet 8. februar 2006 #37 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Med tanke på at brun er en veldig motefarge for tiden så hadde jeg nesten vært mer bekymret for om halvparten av gjestene stilte i brun festkjole... Men meg om det... Endret 8. februar 2006 av iselin22
hanne-mor Skrevet 9. februar 2006 #38 Skrevet 9. februar 2006 Jeg er en stille og rolig jente, som aldri krever noe særlig med oppmerksomhet eller gjør noe særlig ut av meg. Vil bare at denne ene spesielle dagen skal være litt mer min. At de skal legge litt merke til meg. Får vel bare slå til med en sjikkelig svær brudekjole, med masse blonder og glitter, og meterlangt slep ← Klart du skal bli lagt merke til på din dag! Jeg håper du får en drømmedag, og at ingen av gjestene dine prøver å stjele glansen din ved å bruke hverken brudekjoler eller slør over aftenkjolene sine. Om du skulle få lyst til å stå hvit brud til tross for lite bryllup sier jeg bare; gjør det! Jeg er sikker på at du vil bli vakker, enten du gifter deg i brunt eller hvitt, mne gift deg i en kjole du er litt forelsket i, ikke tenk på hva som er vanlig og ikke! Dette er din dag!
G.A. Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #39 Skrevet 9. februar 2006 Fikk nettopp melding fra foreldrene mine om at de gjerne ville støtte oss økonomisk med festen. Skal derfor få sydd en flott enkel selskapskjole i helt lys brun. Har fått anbefalt et sted hvor det kun kommer til å koste ca 3000,-!!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 9. februar 2006 #40 Skrevet 9. februar 2006 Good for you!! Hvilket sted fikk du anbefalt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå