G.A. Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Jeg skal ha brun brudekjole. Skal ha et lite, diskret bryllup med få gjester. Passer ikke jeg kommer i flott hvit brudekjole da. Har heller faktisk ikke lyst på slik kjole. Det jeg tenker på er at en venninne av meg som er invitert i bryllupet muligens kommer til å bruke sin brudekjole i mitt bryllup!! Da hu giftet seg for et år siden, fikk hu sydd en enkel to-delt brudekjole. Og da husker jeg hun sa hun gjerne ville bruke den i senere anledninger, som feks bryllup.. Så nå er jeg redd hun stiller i hvit kjole i mitt bryllup, og jeg kommer i brun brudekjole. Da blir jo hun bruden på en måte, når det egentlig skal være min dag.. Er det bare jeg som er prippen som tenker slik eller? Er det greit om jeg sier ifra til henne?
Gjest gjesta Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Ja, selfølgelig kan du si ifra. Hun skal jo ikke se mer brud ut enn deg. Hvem som bruker brudekjolen sin i andre sitt bryllup?
Peony Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Hun må vel ha ment etter at hun har farget den? Man kommer vel ikke i helhvit kjole i noen bryllup, hverken der bruden har hvit eller brun kjole. Hvis hun har farget den synes jeg det er ok.
Floja Felíz Skrevet 6. februar 2006 #4 Skrevet 6. februar 2006 Hvem kommer i sin egen brudekjole i andres bryllup!?? Jeg synes det er greit hvism an får den farget slik at det blir en festkjole, men det blir litt for drøyt å komme i sin egen hvite brudekjole, samme hvilken farge bruden skal ha. Jeg synes absolutt at du kan si noe til henne ja. Spør om hun har farget det i alle fall, det er jo mange som gjør det...
Nemmera Skrevet 6. februar 2006 #5 Skrevet 6. februar 2006 En ganske velkjent regel er jo at man aldri skal ha hvit kjole i et bryllup så lenge man ikke er bruden selv da så hun må vel farge den? Jeg syns ikke det er frekt å spørre/si i fra. Hun har sikkert ikke problemer med å forstå d
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #6 Skrevet 6. februar 2006 Jeg håper jo at hun har farget kjolen, ellers syns jeg ikke det er greit at hun bruker den.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. februar 2006 #7 Skrevet 6. februar 2006 Det høres helt rart ut, det må være helt OK at du sier fra om det!!
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #8 Skrevet 6. februar 2006 Er det en "typisk" brudekjole hun har ? Hvordan ser den ut? Hvis ikke syns jeg det er greit.
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. februar 2006 #9 Skrevet 6. februar 2006 Nå er det ikke alle som har bløtkake kjole når de gifter. Det finnes mange som " kun " har selskapskjole og hvorfor skulle de ikke bruke den igjen
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #10 Skrevet 6. februar 2006 dersom den er hvit og likner på en brudekjole hadde jeg ikke likt det. uansnett form og snitt på kjolen hadde jeg ikke likt det om noen hadde kommet i hvit kjole i mitt bryllup Si i fra du
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #11 Skrevet 6. februar 2006 Jeg vet ikke hvordan vielse dere skal ha, men vil tro de fleste får med seg at bruden har brun kjole - så da er vel ikke sjansen for at en gjest i hvit kjole skal forveksles med en brud i brun kjole særlig stor?
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #12 Skrevet 6. februar 2006 Jeg vet ikke hvordan vielse dere skal ha, men vil tro de fleste får med seg at bruden har brun kjole - så da er vel ikke sjansen for at en gjest i hvit kjole skal forveksles med en brud i brun kjole særlig stor? ← Det er mange som holder brudekjolen hemmeleg før bryllupet då.. Eg hadde forresten ikkje orka å bekymra meg for kva gjestene mine skal ha på seg i bryllupet, dersom nokon hadde sett meir "brud" ut enn meg, er vel det deira problem i grunnen? Alle gjestene dykkar veit vel kven som er brura uansett?
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 6. februar 2006 #13 Skrevet 6. februar 2006 Skriv det i invitasjonene.... Vi kjører et rødt tema, med rødt i min kjole og hans klær- ønsker jeg at ingen stiller i røde klær i mitt bryllup annet enn vi og forloverne.... men jeg sier ifra på en høflig og lett forståelig måte... Lykkr til
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #14 Skrevet 6. februar 2006 Jeg ville aldri brydd meg om hva gjestene gikk i i bryllupet mitt! Kan ikke denne venninnen skikk og bruk får det være opp til henne å drite seg ut i hvit kjole da
Emblasol Skrevet 6. februar 2006 #15 Skrevet 6. februar 2006 Jeg bryr meg ikke om hva mine gjester går kledd i. Det er ingen på festen som kommer til å tro at det er hun som er bruden uansett. Men hva er det som bekymrer deg da?
monikabrx Skrevet 7. februar 2006 #16 Skrevet 7. februar 2006 Om hun har tenkt til å bruke brudekjolen sin i andres bryllup, håper jeg virkelig hun har farvet den først.
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #17 Skrevet 7. februar 2006 Jeg ville aldri brydd meg om hva gjestene gikk i i bryllupet mitt! Kan ikke denne venninnen skikk og bruk får det være opp til henne å drite seg ut i hvit kjole da ← Hu driter seg ikke ut, men hun blir jo bruden for kvelden om hun stiller i hvit brudekjole og jeg stiller i brun selskapskjole.
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #18 Skrevet 7. februar 2006 Jeg bryr meg ikke om hva mine gjester går kledd i. Det er ingen på festen som kommer til å tro at det er hun som er bruden uansett. ← Hadde du ikke brydd deg om venninna di (kona til mannen forlover) stilte i hvit brudekjole i ditt eget bryllup? Den eneste som skal ha på seg brudekjole i et bryllup er vel bruden? Derav navne BRUDEkjole.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. februar 2006 #19 Skrevet 7. februar 2006 Jeg tror alle har fått med seg hvem bruden er, så jeg tror ikke du skal være redd for det... Når det er sagt, så er det klart det er dårlig skikk og bruk å komme i en hvit kjole i bryllup (det er virkelig den eneste regelen jeg orker å bry meg om i forb. med bryllup). Men, jeg går også ut fra at hun har farget kjolen sin. Jeg synes uansett du skal ta det opp med henne. Bare spør "hvilken farge har du farget kjolen din i?" og hvis hun da sier "farget? Den er hvit den" så sier du bare "hæ? Du kommer vel ikke i hvit kjole i bryllupet mitt? Hehe, det skulle jo ha tatt seg ut..." Da får du sagt hva du mener, uten at du behøver å krangle med henne. 1
G.A. Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #20 Skrevet 7. februar 2006 Kjolen er ikke farget etter hun giftet seg. Det er en enkel hvit brudekjole, og passer ikke til annet enn brudekjole. Det er ikke en selskapskjole. Vi skal ha et lite bryllup med 10-15 gjester. Alle damene kommer nok til å stille i fine selskapskjoler. Nei.. dette gidder jeg ikke styre mer med.. Jeg spør i en passende anledning hva hu skal ha på seg. For meg hadde det vært uhørt å komt med brudekjole i et annet bryllup. Jeg er en stille og rolig jente, som aldri krever noe særlig med oppmerksomhet eller gjør noe særlig ut av meg. Vil bare at denne ene spesielle dagen skal være litt mer min. At de skal legge litt merke til meg. Får vel bare slå til med en sjikkelig svær brudekjole, med masse blonder og glitter, og meterlangt slep
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå