AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Helt ærlig? Vi har tre barn, fulltids jobb. Slet med endel «kvinnelige» problemer et par år (store blødninger osv) som nå har stabilisert seg ved hjelp av operasjon. Jeg har nå ikke blødning overhodet, så her er det «åpent» for Kos hver dag om ønskelig. Mannen var frustrert når det gikk lang tid mellom hver gang, mens nå når han kan få når han vil så syns han plutselig det er vanskelig. Jeg sa han ikke trenger stresse med det. Vi tar det når man har lyst og energi til det. Men er det noe i det, eller er det kanskje noe annet? Fritt fram - mister interessen? Jeg er trygg i meg selv som person, jeg må ikke ha en mann som MÅ ha meg hver kveld. Men kan det være noe annet? At han er litt lei? Anonymkode: 5a413...17a
Trolltunge Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Umulig å svare på. Det må nesten du kjenne på og spørre ham om. Menn har like variert behov for sex som oss kvinner, og liv og helse kan også påvirke menn. Du som står i det må derfor kommunisere med mannen det gjelder. Kan like gjerne være ja som nei. 1 1
Rosa Gnom Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Hva gjør du selv for å ordne opp i det da? Sexy undertøy? Lekenhet? Med mer. Du kan jo prøve å ta initiativ du også. Legg litt opp til det? Spis en god middag bare dere to etc Mange muligheter her. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Han sier at han vil, i hodet, men at kroppen er sliten. Har sex 2 ganger i uken, men han har ofte sagt han ønsket mer - når jeg var «utilgjengelig» pga blødningene. Da kunne det gå en mnd mellom hver gang, noe som var vanskelig for oss begge. Han sier han føler seg gammel, og lite mann som ikke orker mer sex nå når han har mulighet «når han måtte ønske». jeg sa han måtte slappe mer av, og ikke tenke sånn. Lysten kommer når den kommer, og at han ikke trenger følge klokken. Jeg som har fylt 40 år har mer lyst nå enn på lenge, mens han dabbet mer av etter fylte 40. Anonymkode: 5a413...17a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Jeg tror det er helt vanlig at de dabber litt av med alderen. De har mindre testosteron. Jeg gikk fra å date menn som var i slutten av 20-årene, til å date menn mellom 40-50-årene. De i 20-årene var helt besatt av sex, de eldre er mer opptatt av musikk, litteratur, kultur, mat, sport.... Anonymkode: 49864...52b 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror det er helt vanlig at de dabber litt av med alderen. De har mindre testosteron. Jeg gikk fra å date menn som var i slutten av 20-årene, til å date menn mellom 40-50-årene. De i 20-årene var helt besatt av sex, de eldre er mer opptatt av musikk, litteratur, kultur, mat, sport.... Anonymkode: 49864...52b Mannen min er mer interessert i hobby, enn tidligere. Så kan nok stemme ganske greit med det du skriver. Ble bare overrasket over hvor raskt det har endret seg, både for meg og han. Kanskje han bare føler mer for andre ting enn tidligere? Mindre tanker på sex og mer tanker på feks hobby. han har snakket mye om en god kompis som har slitt med lite testosteron, og som har slitt i forholdet pga dette. Han har hatt mye sympati med denne kompisen, og tenkt det må være fælt å ha det sånn. Kanskje han stresser med tanken på at det samme skal skje han.. han virker nærmest stresset over å ikke kunne «tilby» sex, hvis jeg skal kunne være helt ærlig. Jeg kan fint vente, det har jeg sagt til han også. Han er en mann av få ord, bare sånn enkelt forklart. Anonymkode: 5a413...17a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen min er mer interessert i hobby, enn tidligere. Så kan nok stemme ganske greit med det du skriver. Ble bare overrasket over hvor raskt det har endret seg, både for meg og han. Kanskje han bare føler mer for andre ting enn tidligere? Mindre tanker på sex og mer tanker på feks hobby. han har snakket mye om en god kompis som har slitt med lite testosteron, og som har slitt i forholdet pga dette. Han har hatt mye sympati med denne kompisen, og tenkt det må være fælt å ha det sånn. Kanskje han stresser med tanken på at det samme skal skje han.. han virker nærmest stresset over å ikke kunne «tilby» sex, hvis jeg skal kunne være helt ærlig. Jeg kan fint vente, det har jeg sagt til han også. Han er en mann av få ord, bare sånn enkelt forklart. Anonymkode: 5a413...17a Mitt inntrykk er at de bare har mindre lyst. Jeg har alltid datet menn som er veldig aktive og atletiske. Nå har jeg vært sammen med min mann i 10 år, fra han var 40-50 år. Før det var jeg i et langt forhold med en mann i 20-årene. Han var ekstremt opptatt av sex. Da det ble slutt, hadde jeg et par rebounder i slutten av 20-årene, også ekstremt opptatt av sex. Da jeg var klar for å date seriøst igjen, var jeg klar for litt modnere menn og holdt meg til menn i 40-årene. Stor forskjell på seksuell apetitt. Anonymkode: 49864...52b 2
tussi84 Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Helt ærlig? Vi har tre barn, fulltids jobb. Slet med endel «kvinnelige» problemer et par år (store blødninger osv) som nå har stabilisert seg ved hjelp av operasjon. Jeg har nå ikke blødning overhodet, så her er det «åpent» for Kos hver dag om ønskelig. Mannen var frustrert når det gikk lang tid mellom hver gang, mens nå når han kan få når han vil så syns han plutselig det er vanskelig. Jeg sa han ikke trenger stresse med det. Vi tar det når man har lyst og energi til det. Men er det noe i det, eller er det kanskje noe annet? Fritt fram - mister interessen? Jeg er trygg i meg selv som person, jeg må ikke ha en mann som MÅ ha meg hver kveld. Men kan det være noe annet? At han er litt lei? Anonymkode: 5a413...17a Kan være dette, men hørt om at jo oftere sex du har jo mer får man lyst på sex? Du skriver at du har hatt kvinnelige problemer noen år som gjorde til at sex skjedde sjeldent. Pga dette selv om du ikke kan noe for det følte mannen seg avvist, og lite sex fører til mindre lyst over tid. Nå som du endelig kan, så har sexlysten falt hos han betraktelig. Slik er det i alle fall her, mannen min har avvist meg så mange ganger seksuelt at jeg har ikke like ofte lyst som før. For mange av de gangene jeg har hatt lyst, har jeg blitt møtt med: er for trøtt, orker ikke, har vondt i hue/kropp, har bare ikke lyst +++ På den måten så gav jeg til slutt opp å ta intentativ omtrent fordi Ble i 90 % av tilfellene avvist, og tok nesten til takke med de gangene det ble noe. Jo da det er kanskje mulig å få sexlivet tilbake for dere, men ikke forvente at han er klar og lysten nå, bare fordi du endelig kan. Dere må jobbe med å få lysten hans tilbake igjen gradvis. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 7 minutter siden, lillegutt_80 said: Unnskyld at jeg svarer, og jeg har ingen interesse av å dømme deg. Jeg er ikke bedre selv uansett hvordan du snur og vender på det. Men tror du ikke at dette kanskje gå litt begge veier? Basert på hva du skriver. Du kan bli mer tent på å ligge med en fyr som er 15-20 år yngre osv. Fordi de fleste yngre menn føler de ofte blir mer tilfredsstilt ved å ligge med en moden dame, siden hun er mer erfaren (traktor-lesbene i kvinnegruppen Ottar inngår ikke i denne kategorien). Mange middelaldrene menn glor eller fantaserer kanskje om yngre damer. Betyr ikke at de nødvendigvis er utro i virkeligheten. Dersom en mann er dysfunksjonell i senga. Hvis mistanker om faktisk helseårsak, oppsøk Fastlege. Ellers Prøv å motivere han til å ta 10 squat (knebøy) på Norsk hver morgen, kun med egen kroppsvekt (badet,stua,kjøkkenet e.l.). Den viktigste muskelen er hjertet. Muskel nummer 2 sitter i sidelårene. Dvs de øker produksjonen av testosteron. armhevinger, pull-ups osv. Not so much. Lykke til Nå har nok du misforstått. Jeg kunne ALDRI tenke meg å ligge med noen som var 15-20 år yngre enn meg. Mannen min er svært veltrent, tviler på at du har noe å lære ham der. Men takk for tips. Anonymkode: 49864...52b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 Sexlysten kan Dale hos menn, de kommer også i overgangsalder bare på en litt annen måte enn vi kvinner gjør. Ta din mann på ordet og ta det derfra. Min har aldri lyst på sex så to ganger i uken høres luksus ut. Jeg hadde sist seg i sommer (2023) og det var ikke en akt jeg fikk noe ut av. Anonymkode: 46817...297
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 Selv min mann som er veldig opptatt av sex, har ikke så mye lyst og evne som da han var yngre. Mens jeg har masse lyst. Vi løser det ved at han får styre mest hvilken sex vi har og hvordan (innenfor hva jeg tenner på). Anonymkode: 51c76...036
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Han er jo midt i sonen for en midtlivskrise, og at det har vært noen år med frustrasjon for ham, har kanskje fått ham i feil modus. Gå til en samlivsterapeut først som sist, og få hull på det. Anonymkode: f5952...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå