AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Han og exen hans hadde slått opp for 7 mnd siden da vi møttes, de hadde vært sammen i rundt 5 år. Slik jeg forstår det så var bruddet stygt, de har to små barn sammen og exen hans møtte en ny en relativt fort og de venter nå et barn ganske snart. Jeg kunne se at han irriterte seg da folk snakka om at barna hans snart skulle få en lillesøster eller lillebror, og han snakka negativt om det også til meg. Han har skjerpa reaksjonen hans etter at jeg kommenterte på det og spurte hvorfor han bryr seg så mye, vet ikke om han innså selv at det var teit å reagere sånn eller om han bare skjuler frustrasjonen for meg. Jeg uttrykte ganske klart fra begynnelsen at jeg var ikke interessert i å ha noe "casual", om vi skal se hverandre så er det for å jobbe mot noe seriøst. Jeg spurte han klart og tydelig vår første date om dette var noe han var klar til, det bekreftet han. I ettertid har han vel innrømt til meg at han egentlig ikke var klar og at han heller ikke var over situasjonen med exen, men at han ble det da vi møttes. Han snakka fort om å flytte sammen og om vi skulle ha barn sammen i framtida og sånt, dette bør jo betrygge meg men det gjør ikke det av en eller annen grunn. Han er utrolig snill med meg, han får meg til å føle meg fin og verdsatt og han tar seg alltid tid til meg. Han er oppmerksom og om det ikke var denne situasjonen med exen så hadde jeg på ekte følt at jeg har møtt drømmemannen. Grunnen til at jeg skriver et innlegg her er fordi jeg er så lei av å overtenke sånn heletiden, for f**n så slitsomt det er. Det er disse situasjonene, bitterheta hans mot exen og hennes nye kjæreste, måten han blir når det er snakk om henne og sånt som får meg til å bli så sykt usikker. Vi hørte på countrymusikk nå nettopp og jeg sa til han at countrymusikk har en tendens til å gi følelsen av hjertesorg selv om man ikke har det, og han sa at han også satt og kjente på masse følelser rundt situasjonen med exen og om barna og sånt. Jeg prøvde å spørre om han tenkte på alt det de "skulle vært" men han snakka seg litt rundt det og forklarte seg egentlig ikke helt ordentlig. Jeg orket ikke å grave for jeg merket at han ikke ønsket å utdype så veldig. Men så sitter jeg her igjen med en litt dårlig magefølelse. Det er godt mulig det er jeg som er problemet her, jeg ser ikke bort fra det for jeg har en engstelig personlighet og sliter kjempe masse med overtenkning. Det er egentlig derfor jeg skriver innlegg her for jeg klarer ikke se om det er røde flagg her eller ikke. Jeg klarer som regel å holde tankene i sjakk og fokusere på det positive, men faller litt ut i blant og havner i spiral av spekulasjoner og bekymringer. Beklager rotete innlegg, hodet mitt er rotete Anonymkode: 36a6d...b51
Nymerïa Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Jeg skjønner den dårlige magefølelsen. 7 måneder er ikke mye når man har hatt barn sammen. Hvor lenge har dere to vært sammen nå? 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Nymerïa skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner den dårlige magefølelsen. 7 måneder er ikke mye når man har hatt barn sammen. Hvor lenge har dere to vært sammen nå? Vi begynte å date for knappe fire måneder siden Anonymkode: 36a6d...b51
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Han trenger nok mer tid for å prosessere sorgen over det familielivet han mistet. Han har sannsynligvis ikke barna sine hver dag lengre, og det er en sorg han alltid må leve med. Slikt tar tid. En ny mann blir viktig for hans barn. Mye vanskelige følelser der. Anonymkode: 997da...2f7 1 2
Festlig Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 (endret) Han fikk ikke nok tid til å bearbeide det brutte samlivet før du dukket opp. Du var tidlig ute med å kreve 100% seriøsitet og vilje til forpliktelse. Dermed så har han sørget og tygd samtidig som han har bygd opp forholdet til deg. Du har sovet i timen og ikke skjønt at ting tar tid Endret 31. mars 2024 av Festlig 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Hvorfor ble slutt? Var det han eller hun som ville avslutte? For min del var ekteskapet dødt noen år før vi skilte oss. Han slet mer da jeg ble platonisk, men ville ikke skilles og ville kjempe. Det funket bare ikke for han var jo ikke villig til å endre på noe. Så da vi omsider gikk hver for oss hadde begge egentlig bearbeidet bruddet. Han fant seg dame noen mnd senere. Jeg fikk meg kjæreste etter 7 mnd. Jeg aner ikke hva han tenker eller føler om meg lenger. Vi snakker ikke sammen, kun mht unge/samvær og ferier. Han følger alt jeg legger ut av stories. Og jeg vet han er bitter på meg for han mente jeg «ødela» livet hans siden jeg ikke ville gjøre alt han ville(urealistiske drømmer der han aldri gjorde noe for å gjennomføre) tross at jeg oppfordret han til å gjøre de tingene uten meg. Men han var totalt avhengig av meg🤷🏻♀️ Men om din kjæreste ønsket å fortsette og hun brøt og så fikk seg type i sekunder han var ute av bilde er det stor sjanse for at han har kjærlighetssorg. Vanskelig å vite uten bakgrunnshistorie.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 Du er en rebound, det sier seg selv. Anonymkode: 0ef9d...95a 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 Jeg ville gått fra det der, han er hekta på eksen, det kan vare i mange år.. han livnærer det selv i tankene sine Anonymkode: dfd2b...3df 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 Dere ble sammen allerede etter 3 mnd etter bruddet, hun har tydeligvis vært ferdig med dette forholdet for lenge siden da hun gikk så raskt videre. Han er langt fra der i prosessen en hun, hadde han vært ferdig hadde han ikke følt på alt det han føler. En ting er og være trist over at det ble brudd med barn i bilde, men dette er helt noe annet. Du må rett og slett enten godta at dette vil bli fremtiden i dette forholdet deres nå, at han vil bruke masse tid på og komme seg over x, ellers må du være ærlig og si til han at han må komme over dette og at dere traff hverandre til feil tid og sted, han burde ikke være i et nytt forhold før han har kommet seg vidre og kan tenke på x uten bitterhet og være alene en stund. Anonymkode: d416f...8a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ville gått fra det der, han er hekta på eksen, det kan vare i mange år.. han livnærer det selv i tankene sine Anonymkode: dfd2b...3df Han bør jo være alene en stund og kjenne på alt for og klare og komme seg vidre, det vil han ikke så lenge han både er i nytt forhold men ikke kommet over x. Han burde ikke satset på noe nytt nå, men ensomheten kan også være vond for mange. Men om hun ikke ikke selv setter ned foten, vil den besettelsen og bitterheten over x henge i mange år over forholdet dems. Anonymkode: d416f...8a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han bør jo være alene en stund og kjenne på alt for og klare og komme seg vidre, det vil han ikke så lenge han både er i nytt forhold men ikke kommet over x. Han burde ikke satset på noe nytt nå, men ensomheten kan også være vond for mange. Men om hun ikke ikke selv setter ned foten, vil den besettelsen og bitterheten over x henge i mange år over forholdet dems. Anonymkode: d416f...8a7 Ja jeg traff en fyr som var singel i 7 år etter eksen, han oppførte seg helt som ts beskriver, 7 år hadde ikke ført ham noe videre fordi han bare satt i de samme tankene og følelsene. Anonymkode: dfd2b...3df
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Jeg har opplevd dette, bare litt ”motsatt”. Eksen min og jeg hadde et stygt brudd, der jeg gjorde det slutt grunnet at han var utro. Han angra så det suste og ville ha meg tilbake, men jeg hadde bestemt meg. Han fant en ny raskt og de fikk barn etter kort tid. Men jeg har merket at hun sliter med at hun ikke tror at han er over meg, noe jeg ikke tror han er heller. Det gikk så langt som at hun begynte å ta kontakt med meg og jeg merket at hun prøvde å finne på ”smarte grunner” til å kontakte meg. Men det finnes jo ingen gode grunner til å kontakte meg.. det hele ble veldig rart. Etter en stund kom jeg i kontakt med eksen siden hun nye tok kontant med meg, og han bekreftet mine tanker. Jeg får egentlig bare vondt av henne. Både pga følelsene hun må sitte med, og det at jeg vet at han er en skikkelig kjip fyr. Poenget mitt er bare at jeg ikke tror det er noen god ide å starte et forhold med slike følelser, for det er ingen garanti for at det går over. Og de har felles barn.. så de kommer til å treffes. Ikke hyggelig å føle seg som nr. 2.. Anonymkode: 89ff7...c02 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 Ikke få barn med han før dere har vært sammen i flere år. Jeg har en ex, 6 år siden bruddet, han har hatt ny samboer i 3 år, likevel har han spurt meg 5 ganger, senest før jul, om ikke vi kan prøve på nytt. Jeg er også etablert med ny samboer, så skjønner ikke hvordan min ex tenker. Anonymkode: 18e61...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 Du er en rebound. Stikk! Anonymkode: 16584...deb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 Huff, føler med deg… Du er klar for noe seriøst, mens han faktisk «er» i familien sin ennå. Uansett grunn til brudd, er noen måneder alt for lite til å starte å date! Først bli seg selv, få avstand, etablere samarbeid… Og på toppen av det hele er mor nyetablert og gravid! ALT fir tidlig for alle involverte. Forstår godt at han er flau og berørt. For din del-gå videre, evt sett det på pause. Hans tid til nytt forhold er ikke kommet ennå. Anonymkode: 0e37a...f55 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han og exen hans hadde slått opp for 7 mnd siden da vi møttes, de hadde vært sammen i rundt 5 år. Slik jeg forstår det så var bruddet stygt, de har to små barn sammen og exen hans møtte en ny en relativt fort og de venter nå et barn ganske snart. Jeg kunne se at han irriterte seg da folk snakka om at barna hans snart skulle få en lillesøster eller lillebror, og han snakka negativt om det også til meg. Han har skjerpa reaksjonen hans etter at jeg kommenterte på det og spurte hvorfor han bryr seg så mye, vet ikke om han innså selv at det var teit å reagere sånn eller om han bare skjuler frustrasjonen for meg. Jeg uttrykte ganske klart fra begynnelsen at jeg var ikke interessert i å ha noe "casual", om vi skal se hverandre så er det for å jobbe mot noe seriøst. Jeg spurte han klart og tydelig vår første date om dette var noe han var klar til, det bekreftet han. I ettertid har han vel innrømt til meg at han egentlig ikke var klar og at han heller ikke var over situasjonen med exen, men at han ble det da vi møttes. Han snakka fort om å flytte sammen og om vi skulle ha barn sammen i framtida og sånt, dette bør jo betrygge meg men det gjør ikke det av en eller annen grunn. Han er utrolig snill med meg, han får meg til å føle meg fin og verdsatt og han tar seg alltid tid til meg. Han er oppmerksom og om det ikke var denne situasjonen med exen så hadde jeg på ekte følt at jeg har møtt drømmemannen. Grunnen til at jeg skriver et innlegg her er fordi jeg er så lei av å overtenke sånn heletiden, for f**n så slitsomt det er. Det er disse situasjonene, bitterheta hans mot exen og hennes nye kjæreste, måten han blir når det er snakk om henne og sånt som får meg til å bli så sykt usikker. Vi hørte på countrymusikk nå nettopp og jeg sa til han at countrymusikk har en tendens til å gi følelsen av hjertesorg selv om man ikke har det, og han sa at han også satt og kjente på masse følelser rundt situasjonen med exen og om barna og sånt. Jeg prøvde å spørre om han tenkte på alt det de "skulle vært" men han snakka seg litt rundt det og forklarte seg egentlig ikke helt ordentlig. Jeg orket ikke å grave for jeg merket at han ikke ønsket å utdype så veldig. Men så sitter jeg her igjen med en litt dårlig magefølelse. Det er godt mulig det er jeg som er problemet her, jeg ser ikke bort fra det for jeg har en engstelig personlighet og sliter kjempe masse med overtenkning. Det er egentlig derfor jeg skriver innlegg her for jeg klarer ikke se om det er røde flagg her eller ikke. Jeg klarer som regel å holde tankene i sjakk og fokusere på det positive, men faller litt ut i blant og havner i spiral av spekulasjoner og bekymringer. Beklager rotete innlegg, hodet mitt er rotete Anonymkode: 36a6d...b51 Det er veldig kort tid etter det ble slutt med exen. Det går ganske lang tid å gå over en eks du har hatt et familie liv med. Han må bør få orden på livet ute eksen og å ha barna alene før han involvere seg i nytt forhold. Jeg har opplevd det selv så mannen her og vett at han ikke tenke på deg sånt han gjorde med eksen. Han sier sikkert noe annet men innerst inne vett han at det ikke stem. Anonymkode: e9915...381
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 Høres ut som om du er en rebound, ja Anonymkode: c3e87...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han og exen hans hadde slått opp for 7 mnd siden da vi møttes, de hadde vært sammen i rundt 5 år. Slik jeg forstår det så var bruddet stygt, de har to små barn sammen og exen hans møtte en ny en relativt fort og de venter nå et barn ganske snart. Jeg kunne se at han irriterte seg da folk snakka om at barna hans snart skulle få en lillesøster eller lillebror, og han snakka negativt om det også til meg. Han har skjerpa reaksjonen hans etter at jeg kommenterte på det og spurte hvorfor han bryr seg så mye, vet ikke om han innså selv at det var teit å reagere sånn eller om han bare skjuler frustrasjonen for meg. Jeg uttrykte ganske klart fra begynnelsen at jeg var ikke interessert i å ha noe "casual", om vi skal se hverandre så er det for å jobbe mot noe seriøst. Jeg spurte han klart og tydelig vår første date om dette var noe han var klar til, det bekreftet han. I ettertid har han vel innrømt til meg at han egentlig ikke var klar og at han heller ikke var over situasjonen med exen, men at han ble det da vi møttes. Han snakka fort om å flytte sammen og om vi skulle ha barn sammen i framtida og sånt, dette bør jo betrygge meg men det gjør ikke det av en eller annen grunn. Han er utrolig snill med meg, han får meg til å føle meg fin og verdsatt og han tar seg alltid tid til meg. Han er oppmerksom og om det ikke var denne situasjonen med exen så hadde jeg på ekte følt at jeg har møtt drømmemannen. Grunnen til at jeg skriver et innlegg her er fordi jeg er så lei av å overtenke sånn heletiden, for f**n så slitsomt det er. Det er disse situasjonene, bitterheta hans mot exen og hennes nye kjæreste, måten han blir når det er snakk om henne og sånt som får meg til å bli så sykt usikker. Vi hørte på countrymusikk nå nettopp og jeg sa til han at countrymusikk har en tendens til å gi følelsen av hjertesorg selv om man ikke har det, og han sa at han også satt og kjente på masse følelser rundt situasjonen med exen og om barna og sånt. Jeg prøvde å spørre om han tenkte på alt det de "skulle vært" men han snakka seg litt rundt det og forklarte seg egentlig ikke helt ordentlig. Jeg orket ikke å grave for jeg merket at han ikke ønsket å utdype så veldig. Men så sitter jeg her igjen med en litt dårlig magefølelse. Det er godt mulig det er jeg som er problemet her, jeg ser ikke bort fra det for jeg har en engstelig personlighet og sliter kjempe masse med overtenkning. Det er egentlig derfor jeg skriver innlegg her for jeg klarer ikke se om det er røde flagg her eller ikke. Jeg klarer som regel å holde tankene i sjakk og fokusere på det positive, men faller litt ut i blant og havner i spiral av spekulasjoner og bekymringer. Beklager rotete innlegg, hodet mitt er rotete Anonymkode: 36a6d...b51 Skjønner deg. Og beit meg fast i dette: Hans eks er allerede gravid med nytt barn ( dette har såret han dypt) Han sier til deg: Jeg vil ha barn med deg i fremtiden😍 Du tar dette som seriøst prat som at han ser det så seriøst med deg, mens jeg tolker det gjerne mer mot at han er bitter og sjalu på eksen og nå vil han også ha et nytt barn. Tenkt på det?🤔 5år. 2små barn. Stygt brudd. Møter deg etter 7mnd. NEI han var og er ikke over det bruddet. Du har grunn til å uro deg og irritere deg. Skjønner deg Anonymkode: b32b1...999 2
PM75 Skrevet 31. mars 2024 #19 Skrevet 31. mars 2024 Det tar tid å komme over en livskrise. Og et samlivsbrudd (særlig med barn involvert) er en livskrise! Det tar tid å komme videre, helt uavhengig av om man vil ha eksen tilbake eller ikke. Livet til kjæresten din har blitt helt annerledes enn planlagt. Og det tar tid å justere kurs. Hvis han ikke har rom til å sørge over dette, men må være lykkelig nyforelsket hele tiden så får han aldri bearbeidet de følelsene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå