Gå til innhold

Er dette en venn som utnytter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som stadig skal ha meg til å gjøre tjenester eller bare forventer ting. Det trenger ikke være de store tingene, men små ting over tid, som jeg stusser over.. feks

Vi har avtalt å møtes hjemme hos meg eller hos denne vennen. samme dag jeg er på besøk så kan vedkommende foreslå at vi skal reise ut å hente noe hen har bestilt. Helt uten forvarsel.

Når jeg skal ha besøk av vedkommende kan denne vennen spørre uten at jeg har foreslått mat, invitere seg selv på mat!  Det har skjedd flere ganger. Og jeg har flere ganger disket opp. Denne vennen derimot har aldri noe å servere utenom en liten pose med popcorn.

Vennen kommer på besøk å sitter sjelden lenge. Dette har begynt å irritere meg. Hvorfor ? Ikke fordi at personen går tidlig, men fordi hen gjesper å sier at jeg ikke kan være så lenge. Dette for meg til å føle meg som dårlig selskap. Og jeg tenker at hvorfor kommer du i utgangspunktet om du ikke trives! Du er tross alt på besøk og man må kunne ha litt selvbeherskelse!

Jeg har begynt å irritere meg over dette å opplever at når det blir gjentakende så føler jeg det er lite givende. Jeg for en dårlig følelse av dette. Jeg liker vedkommende, å trives sammen med hen. men jeg synes helt ærlig at dette er en dårlig oppførsel. Det trigger noe i meg.

Hva mener dere?

Anonymkode: 78447...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts skriver at vennen trigger noe i vedkommende? Hva kan det bety? 

Anonymkode: b51c0...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts skriver at vennen trigger noe i vedkommende? Hva kan det bety? 

Anonymkode: b51c0...8d5

Kansje feil formulering. Men ja det jeg mener er at jeg blitt trigget, lettere irritert, oppgitt over oppførselen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kansje feil formulering. Men ja det jeg mener er at jeg blitt trigget, lettere irritert, oppgitt over oppførselen.  

Blir #

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si. Høres ut som lett blanding av utnytting og bare er sånn. 

Prøv å sett øitt grenser, og si nei det passer ikke i dag. Har ikke nok mat til deg. Så ser du jo raskt om det er en venn eller ikke

Anonymkode: 148c4...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis personen alltid vil henge meg deg i forbindelse med at den har ett æren vil jeg si at det er en som utnytter. Hadde ei sånn venninne, hun hadde ikke bil og ville ofte være med meg hvis hun måtte noe men ikke ellers 

Anonymkode: 45d7f...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er selvopptatt ja. 

Anonymkode: 40146...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venner dom utnytter, det er trist. Den ene er dame og ber stadig om tjenester, som om jeg ikke har bedre ting å gjøre enn å være hennes tjenestepike. Jeg tror hun er narcissist og har kuttet ut nesten sll kontakt..

Den andre er en mann som ikke er voksen. Han har kostet meg masse penger fordi han havner i situasjoner der han ikke kan betale for seg. Jeg har fortsatt kontakt med han men betaler ikke for noe. 

Anonymkode: b5e63...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei. Problem løst. 

Anonymkode: 4986d...cee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...