Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner på det at vi har alt for lite sex. Men babyen er oppå meg store deler av tiden og sover på vårt rom om natten. Jeg synes det er vanskelig å komme når jeg lytter etter eller ser på en sovende baby. Ellers er det eldre barn som fyker rundt og selvsagt andre ting som at jeg vil spise, dusje, fikse meg eller trene når baby sover. 

vi har hatt sex muligens 5 ganger pluss en håndfull suge og runkeomganger og baby er 12 uker. Kjennes ut som et nederlag og er redd forholdet vil lide uten den nærheten. 

Anonymkode: 68e45...6e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting å skamme seg over eller føle seg dårlig for. Det er bare livet som skjer, og det er helt normalt å måtte justere forventningene og prioriteringene sine når man blir foreldre.

Det viktigste nå er å fokusere på det som virkelig betyr noe: å ta vare på hverandre og babyen din og finne måter å være nære og forbundet på som fungerer for dere akkurat nå. Resten kan vente til dere er klare for det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du lyst eller er det du/mannen din som bør skru ned forventningene? 

Jeg trengte 4 måneder før jeg turte å prøve etter fødsel. Usikker om jeg greide å fullføre. Gikk noen uker til før neste gang. Hadde dog en alvorlig rift og ble operert etter fødsel. Har ei venninne som ikke revnet og brukte 9 måneder på å føle seg klar. 

I tillegg lå babyen oppå meg hele tiden, sov urolig og jeg ammet hele tiden. Var helt ekstremt mett på kroppskontakt og når jeg først var fri for baby ville jeg heller spise, ta en dusj, sove alene o.l som du selv skriver. 

Sier ikke at det er galt å være "tidlig" ute, men gjør det fordi du/dere har lyst og overskudd til det og ikke fordi du er redd for å skuffe mannen eller at forholdet skal bli forsømt. Ett godt forhold tåler opphold i sånne unntakstilstander som dette uten konflikter. Bare snakk om det og vær åpen ❤️ 

Anonymkode: dd707...f2d

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst, men ikke alltid kun fordi jeg er kåt. Ofte fordi jeg føler at hadde dette vært før babyen så hadde vi jo hatt sex nå. Vi har begge barn fra før, men de var eldre da vi møttes. Ikke sånn at han presser meg til å ha sex, men han er åpen om at han savner det. Etter at jeg ble sydd så kjenner jeg meg også litt annerledes der nede. Kjenner på en måte det ujevne fra arret.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det her også akkurat nå, har aldri fri fra babyen lenge nok til å komme i nærheten av å ha lyst. Men gjør det innimellom for å glede mannen. 

Men hovedsakelig er problemet at sex ikke er særlig godt lenger. Underlivet er så forandret og samleie er ikke noen høydare for meg. Det er veldig kjipt.

Anonymkode: 6ffe2...0d6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det når baby sover....mye man får til på 10-20 min 😊 Ventet 2mndr med samleie...synes det gikk greit....nå er det MYE bedre etter 6mndr.....kommer lettere nå enn før fødsel bare ved samleie. Så har vært heldig i forhold til dere over her...men gi det tid...slappe av....

Vi har aldri likt lange sexøkter, så det går greit for oss. Sug/runke er jo også noe man kan gjøre på ganske kort tid...

Anonymkode: 2ffc5...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Nøyaktig 0

Anonymkode: 24242...455

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi gjør det når baby sover....mye man får til på 10-20 min 😊 Ventet 2mndr med samleie...synes det gikk greit....nå er det MYE bedre etter 6mndr.....kommer lettere nå enn før fødsel bare ved samleie. Så har vært heldig i forhold til dere over her...men gi det tid...slappe av....

Vi har aldri likt lange sexøkter, så det går greit for oss. Sug/runke er jo også noe man kan gjøre på ganske kort tid...

Ja, leser jo av og til om folk som er heldige som du har vært, at sexlivet har blitt bedre. Her dessverre kun til det verre på alle måter. Det er en sorg :(

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, leser jo av og til om folk som er heldige som du har vært, at sexlivet har blitt bedre. Her dessverre kun til det verre på alle måter. Det er en sorg :(

Det tok nesten 2 år før det var tilnærmet normal for meg. Jeg har også hørt at det er vanlig gjennomsnittstid før en kvinne føler seg normal etter svangerskap og fødsel. Belastning etter svangerskap, fødsel og hormoner under amming gjør at man ikke alltid kommer tilbake til det normale på få måneder. Gi det tid og la kroppen din heles❤️ 

Anonymkode: dd707...f2d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha her er baby snart 1 år, og vi har ikke hatt sex enda. Jeg har søvnproblemer og sover ofte på eget rom. Da jeg var i permisjon sov jeg på samme rom som baby. Pappan tok over det da han gikk ut i permisjon. Nå er jeg tilbake i jobb og baby sover på eget rom. Men hun våkner fremdeles litt på natta og da tar pappan det. Jeg sover på et annet rom så jeg ikke våkner av det. Da kan det ta flere timer før jeg sovner igjen. Helt håpløst. På ettermiddagene er vi slitne, så orker bare ikke ha sex. Men ting begynner å bli roligere med babyen Nå, så kanskje snart...

Anonymkode: 7ace4...6f1

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble klippet og fikk alvorlig rift. Turte og orket ikke prøve sex før etter 9 mnd. Vi hadde vel sex ca 5 ganger på 5 mnd og jeg ble gravid på nytt med vilje. Hatt sex én gang i svangerskapet 🤣 Dårlig form og utslitt. Kommer baby om et par uker. Tenker at sexlivet tar seg opp igjen etterhvert. Vi skal ha kun to barn. Mannen har også tatt lite initiativ. Vi har begge vært slitne og har heller sett film/serie i sofaen enn å ha sex. 

Anonymkode: 33ba6...725

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg over her.

Mine venninner ventet også lenge og har hatt lite sex i både svangerskap og året etter fødsel. Virker på mer som det er flertallet enn de som ofte svarer i disse trådene og har et hyppig sexliv i denne perioden av livet. 

Anonymkode: 33ba6...725

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må gå til en gynekolog som undersøker deg godt nok...se om det noe du kan gjøre for bedring, ikke gi opp :) I mellomtiden må du jo bruke godt med glid, kanskje unngå samleie og fokusere mer på stimulere klitoris....analsex er også et alternativ, liker det godt selv 1-2 ganger pr mnd som krydder.

Mitt poeng er at du må gjøre noe for å få det bedre :) Se på alternativer.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tar av og tiL en god stund år sexlivet er tilbake og man føler seg «normal», kanskje først et år eller to etter fødsel. Betyr ikke at du aldri vil komme tilbake til normalen!:)

Anonymkode: 06f2a...647

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg kjenner på det at vi har alt for lite sex. Men babyen er oppå meg store deler av tiden og sover på vårt rom om natten. Jeg synes det er vanskelig å komme når jeg lytter etter eller ser på en sovende baby. Ellers er det eldre barn som fyker rundt og selvsagt andre ting som at jeg vil spise, dusje, fikse meg eller trene når baby sover. 

vi har hatt sex muligens 5 ganger pluss en håndfull suge og runkeomganger og baby er 12 uker. Kjennes ut som et nederlag og er redd forholdet vil lide uten den nærheten. 

Jeg synes det høres ut som dere har gjort det mye hittil. Hos oss tok det ca 4 mnd før vi hadde sex igjen etter graviditet og likevel var det ekstremt sjeldent når vi først begynte å ha sex igjen. Men ingen av oss har hatt behov for mer heller da hverdagen med barn og der den ene er i full jobb krever mye

Anonymkode: 24929...a7d

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sex i det hele de første 6mnd... Var ikke et behov for noen av oss. Vi var travelt opptatt med baby og 2 andre barn.. Har vært likedan med de 2 første - sex først etter ca 6mnd. 

Anonymkode: e4dd5...550

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

10 min har vi her og der, men 10 min er ikke i nærheten av nok tid for meg til å bli kåt og i alle fall ikke å oppnå orgasme. Selvom 10 min i teorien er nok tid til å gjennomføre sex.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sex ca 10 uker etter fødsel og ligget på 1-2 ganger i uka siden da, baby er nå 9 mnd.

Anonymkode: 2f38a...7f6

AnonymBruker
Skrevet
On 3/31/2024 at 8:36 AM, AnonymBruker said:

Nøyaktig 0

Anonymkode: 24242...455

Samme her.

Anonymkode: 4ff50...3db

AnonymBruker
Skrevet

Baby er nå 9 mnd og vi har ikke hatt sex enda. Alt til sin tid.

Anonymkode: 45b0f...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...