NatNat Skrevet 30. mars 2024 #1 Del Skrevet 30. mars 2024 Jeg fant denne video på youtube, fra Flight Radar 24 kanalen. Det heter Milk Run to the russian border. Utrolige fine utsikt, og gøy kansje for de som bor i Nord Norge og bruker disse ruter ofte å se flytur fra cockpit. Jeg bruker FR24 en del selv og har ofte sett fly helt der oppe som tar av og lander i de minste steder. Jeg antar at det er den eneste rask vei å reise fra sted til sted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. april 2024 #2 Del Skrevet 1. april 2024 Widerøes flyruter er med rette melkeruter inn mot de større flyplassene i nord og vest. Reiseopplevelsen blir en helt annen når man ser ut av en Dash 8 og ned på spisse, snødekte fjell og langre, krinklete fjorder. Men jeg har også reist med Widerøe i dårlig vær, og det er virkelig ikke bare-bare. Heldigvis er både fly og flysikkerhet blitt mer fokusert på etter hvert. Dessverre har Widerøes ruter blitt veldig dyre de siste 20 årene. Staten har kjøpt færre ruter og folk har betalt kommersielle priser. Da koster en halvtimes flyreise fra Lofoten/Vesterålen til Bodø like mye som flybilletten fra Bodø til Oslo. Fra i dag er flyprisene satt kraftig ned på mange flyruter her i nord. Regjeringen har holdt hva de lovet. Det vil betyr mye for turisme og næringsliv, men ikke minst for oss som bor her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Del Skrevet 1. april 2024 Nrk-serien Kortbaneliv👌 Anonymkode: bc363...daa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 2. april 2024 #4 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nrk-serien Kortbaneliv👌 Anonymkode: bc363...daa Enig. Den er veldig god. Likte godt vinklingen med å snakke med folk på stedene. Husker enda godt han som hadde sin siste arbeidsdag i tårnet på flyplassen i Mehamn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Del Skrevet 2. april 2024 NatNat skrev (På 30.3.2024 den 22.23): og har ofte sett fly helt der oppe som tar av og lander i de minste steder. Hvordan si hvor du (ikke) bor, uten å si hvor du bor, og samtidig si at du aldri har vært her. Anonymkode: 2b200...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. april 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 3. april 2024 (endret) 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan si hvor du (ikke) bor, uten å si hvor du bor, og samtidig si at du aldri har vært her. Anonymkode: 2b200...b1b jeg bor i Sør Norge og dette er Øvrestre Nord-Øst Norge. Jeg har ofte sett disse Dash8 fly fram og tilbake på FR24 men KUN på FR24. Med "helt der oppe" mente jeg "helt i Nord på FR kart) FR : flight radar 24 for info : https://www.flightradar24.com/ Endret 3. april 2024 av NatNat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå