Gå til innhold

Noen med barn som sliter med mye mareritt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Minste på 5 år har 2-3 år slitt ekstremt mye med mareritt. Han kan hylgråte, si navn, sparke/slå i drømme. Han snakker høyt hele setninger, ofte kan han drømme om f.eks noen Han har krangla med i barnehagen, eller andre ting. Våkner ofte flere ganger pr natt. Så det ender med at jeg må sove med han.

Selv som barn slet jeg alltid med mareritt og kan fortsatt ha det mye som voksen, så føler veldig med han 🙈😧

Er det flere som har barn som strever med det samme?  Han er ofte blid og full fart når han våkner, og kan heldigvis ofte ikke huske noe av det i våken tilstand 

Anonymkode: 9fe59...f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en snart 6 åring som har mareritt så godt som hver natt. Helsesykepleier sier at det er ekstremt vanlig i den alderen, og at det ikke er noe annet å gjøre enn å trygge og trøste. 

Anonymkode: a2a31...874

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne hadde det som barn og fortsatt noen ganger nå som hun er voksen. Hun har hashimoto, vitaminmangel (Bl.a. D3, B12, jern, magnesium) og histaminintoleranse. Disse tingene henger ofte sammen. Mareritt ofte pga B12-mangel.

Anonymkode: 64623...076

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har en snart 6 åring som har mareritt så godt som hver natt. Helsesykepleier sier at det er ekstremt vanlig i den alderen, og at det ikke er noe annet å gjøre enn å trygge og trøste. 

Anonymkode: a2a31...874

Huff ja, vi må bare være der å hjelpe dem 💖  største på 8 år har heldigvis veldig sjeldent det, det er jeg glad for:)  alt man opplever i hverdagen bearbeides i drømme.  Har din noe plager/husker han drømmene i ettertid? Eller er det glemt så fort han våkner?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En venninne hadde det som barn og fortsatt noen ganger nå som hun er voksen. Hun har hashimoto, vitaminmangel (Bl.a. D3, B12, jern, magnesium) og histaminintoleranse. Disse tingene henger ofte sammen. Mareritt ofte pga B12-mangel.

Anonymkode: 64623...076

Han har medfødt lavt stoffskifte og må gå på medisin livet ut. Kan kanskje være stoffskifte?

Skrevet

Jepp en gutt på 11..nattskrekk delux og holdt på i iallfall 4 år...ellers snakker han og går mye i søvnen. Heldigvis ikke vær natt men ofte. Han skriker som han skulle bli myrdet på rommet.

Engang var han i slosskamp med pc stolen hans...he he

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Jepp en gutt på 11..nattskrekk delux og holdt på i iallfall 4 år...ellers snakker han og går mye i søvnen. Heldigvis ikke vær natt men ofte. Han skriker som han skulle bli myrdet på rommet.

Engang var han i slosskamp med pc stolen hans...he he

Det er ikke barebare,  huff 🙈 husker han noe av det da han våkner? Er nok litt verre når man går i søvne, og sloss på den måten 🙈😅 får håpe det blir bedre , hjernen er fantasifull til tider😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke barebare,  huff 🙈 husker han noe av det da han våkner? Er nok litt verre når man går i søvne, og sloss på den måten 🙈😅 får håpe det blir bedre , hjernen er fantasifull til tider😅

Nei he he 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Minste på 5 år har 2-3 år slitt ekstremt mye med mareritt. Han kan hylgråte, si navn, sparke/slå i drømme. Han snakker høyt hele setninger, ofte kan han drømme om f.eks noen Han har krangla med i barnehagen, eller andre ting. Våkner ofte flere ganger pr natt. Så det ender med at jeg må sove med han.

Selv som barn slet jeg alltid med mareritt og kan fortsatt ha det mye som voksen, så føler veldig med han 🙈😧

Er det flere som har barn som strever med det samme?  Han er ofte blid og full fart når han våkner, og kan heldigvis ofte ikke huske noe av det i våken tilstand 

Høres ut som nattskrekk, ikke mareritt. Vår yngste hadde dette, fra 2-års alder til om lag 5-års alder. Veldig skremmende for oss voksne, men barnet husket ingenting selv neste dag. Verken jeg eller mannen hadde dette da vi var barn, men i følge svigerfar hadde mannens storebror dette en del. Mulig det er en arvelig komponent?

Anonymkode: ba272...ba2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Høres ut som nattskrekk, ikke mareritt. Vår yngste hadde dette, fra 2-års alder til om lag 5-års alder. Veldig skremmende for oss voksne, men barnet husket ingenting selv neste dag. Verken jeg eller mannen hadde dette da vi var barn, men i følge svigerfar hadde mannens storebror dette en del. Mulig det er en arvelig komponent?

Anonymkode: ba272...ba2

Ja kan være det også. Helt ille til tider, bare skriker så høyt at det høres ut som han blir alvorlig skadet, innimellom kan han ha øynene litt våken samtidig som han ikke er våken. Plutselig kommer han til seg selv og legger seg ned igjen. Det begynte vel kanskje første gang for 3 år siden. Virker veldig skummelt når det står på 🙈  var det sånn at det bare Plutselig stoppa opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...