AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Endelig fått meg en Garmin, og ser jeg har store svinginger hver dag mellom hvilepuls og høyeste puls. Fra ca 55 til 120. Jeg går endel, men trener ikke. Anser meg som ganske dårlig form, sånn bortsett fra at jeg går endel (dvs, har ikke bil, så blir endel gå til/fra div buss/trikk og div). Er det sunt, urovekkende eller helt vanlig å få så store variasjoner i puls når man ikke trener? Anonymkode: aedd8...e7f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 En ting til: ifølge puls-klokka lever jeg med et moderat stress-nivå. Føles ikke sånn!! Jeg har vært utbrent i årevis og orker sjeldent så mye i løpet av en dag. Ts. Anonymkode: aedd8...e7f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Hvilepulsen din er normal, hvis den ligger på ca 55. At høyeste puls er opp mot 120 er også normalt om du går en tur med litt fart, slik at du blir litt andpusten. Og det bør du gjøre så ofte som mulig, det er bare sunt. Om du hadde trent ville den kunne variert opp mot makspuls på 170-200, noe som er bra for hjertet Anonymkode: 1a4d7...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå