AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Hei. Jeg har en kjæreste som arbeider turnus, vi har ikke sex mange ganger i løpet av en måned. Jeg går på p-piller nå, men føles litt feil siden vi har sex 1-4 ganger i måneden. Varierer jo litt med tanke på hvor mye sex. Mye hormoner og slikt jeg putter i kroppen min, bare for noen få ganger sex. Kjenner jeg er redd for bivirkninger. Selvom det er godt å slippe mensen og en del eggstokk smerter, den er ikke 100% borte, men mye borte. Jeg vurderer å heller stoppe med p-piller og la han bruke kondom. Hva ville du som dame ha gjort? Anonymkode: 2bd80...c32
Even Tuell Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 45 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg har en kjæreste som arbeider turnus, vi har ikke sex mange ganger i løpet av en måned. Jeg går på p-piller nå, men føles litt feil siden vi har sex 1-4 ganger i måneden. Varierer jo litt med tanke på hvor mye sex. Mye hormoner og slikt jeg putter i kroppen min, bare for noen få ganger sex. Kjenner jeg er redd for bivirkninger. Selvom det er godt å slippe mensen og en del eggstokk smerter, den er ikke 100% borte, men mye borte. Jeg vurderer å heller stoppe med p-piller og la han bruke kondom. Hva ville du som dame ha gjort? Anonymkode: 2bd80...c32 Er riktignok ikke kvinne, så deler av innlegget kan jeg ikke gi noen tilbakemelding på. Men det jeg vil si at kondom er et veldig godt prevensjonsmiddel nettopp for slike situasjoner. Om "nedsidene" ved kondombruk er noe dere kan leve med, så vil jeg si at det et glimrende alternativt ... særlig om du har bekymringer for hormoner og slikt.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 Utvilsomt kondom. Droppet p-piller selv med et mye mer aktivt sexliv enn det. Anonymkode: b3992...2c5
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Kondom. Kunstige hormoner er bare tull, slutt på pillene i dag.
Rebecca30 Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Hvis det var meg, så hadde jeg nok seriøst vurdert å droppe p-pillene og heller la han ta ansvar med kondom. Du fortjener jo å føle deg trygg og komfortabel i kroppen din uten å måtte gå gjennom alt det der for bare noen få ganger sex, liksom. Det er jo viktig å sette sine egne grenser og prioritere sin egen helse og trivsel, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Jeg begynte på p-piller før jeg i det hele tatt hadde kjæreste. Jeg hadde mye mens-smerter, totalt uforutsigbar syklus og store blødninger. Drt var en lettelse å begynne på p-piller. Ingen bivirkninger, jevn syklus, smertene borte og moderat blødning. Dersom du ikke har bivirkninger, så ser jeg ingen grunn til å slutte. Anonymkode: e357e...5d1 1
no shame Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 Hvis du har det minste tvil, bør du gå for kondom. Det er gratis å bestille i posten og tar noen få sekunder med øvelse å få på 😉
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg begynte på p-piller før jeg i det hele tatt hadde kjæreste. Jeg hadde mye mens-smerter, totalt uforutsigbar syklus og store blødninger. Drt var en lettelse å begynne på p-piller. Ingen bivirkninger, jevn syklus, smertene borte og moderat blødning. Dersom du ikke har bivirkninger, så ser jeg ingen grunn til å slutte. Anonymkode: e357e...5d1 Jeg har langt fra jevn syklus med p-pillene mine. Kan være uten mensen flere måneder, så plutselig få mensen (ikke like kraftig) i 10-14 dager. Men uten har jeg mere jevn syklus. Jeg vet ikke om jeg har bivirkninger, jeg har kroniske sykdommer og litt psykisk belastninger. Jeg vet ikke om p-pillen gir meg mindre energi, mere kvalme, dårligere i humør etc. Vanskelig å sammenligne. Å p-piller kan jo gi økning i brystkreft og blodpropp, jeg vet jo ikke om det vil skje meg. Å den lille prosenten, kan skje akkurat meg. Å siden jeg har litt psykisk belastning så er jeg redd for depresjon pga p-pillen, i hodet mitt føles det slik at det kan gi økning i depresjon hvis man i utgangspunktet har det tungt psykisk. Føles litt meningsløst å gå på p-piller f.eks 25 dager i løpet av 1 mnd uten at det er noe sex så mange dager, også er det sex f eks 6 dager 1 mnd. Meget mulig det ender med kondom. Takk for innspill. Anonymkode: 2bd80...c32
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Kondom vs p-piller er en høyest personlig avgjørelse du/dere må ta selv. Det er jo veldig individuelt fra par til par. Selve så prøvde vi en periode uten piller, men det ble så lite intimt med kondom og vi mistet følelse begge to (for meg lugget det) og jeg fikk ikke kjenne den varme/våte spruten så det ble piller igjen her som gjør at vi kan ha sex som føles mer naturlig og intimt hvor begge kan kjenne hverandre. Anonymkode: f81c6...b86 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Jeg har en kjæreste som arbeider turnus, vi har ikke sex mange ganger i løpet av en måned. Jeg går på p-piller nå, men føles litt feil siden vi har sex 1-4 ganger i måneden. Varierer jo litt med tanke på hvor mye sex. Mye hormoner og slikt jeg putter i kroppen min, bare for noen få ganger sex. Kjenner jeg er redd for bivirkninger. Selvom det er godt å slippe mensen og en del eggstokk smerter, den er ikke 100% borte, men mye borte. Jeg vurderer å heller stoppe med p-piller og la han bruke kondom. Hva ville du som dame ha gjort? Anonymkode: 2bd80...c32 Hvus du ikke har bivirkninger så har du ingenting å frykte. Samt om de også fungerer bra på mens smerter så er jo p-pillen bare fint for deg å ta. Jeg hadde massevis av bivirkninger og har ikke brukt noe hormonelt på 30år. Mine bivirkninger var såpass ille at jeg bke sykmeldt i lang periode. Og måtte faktisk finne ut av det selv at det som feilte meg var p-piller. Og ikke depresjon osv som legene hevdet. Anonymkode: 19b8e...494 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvus du ikke har bivirkninger så har du ingenting å frykte. Samt om de også fungerer bra på mens smerter så er jo p-pillen bare fint for deg å ta. Jeg hadde massevis av bivirkninger og har ikke brukt noe hormonelt på 30år. Mine bivirkninger var såpass ille at jeg bke sykmeldt i lang periode. Og måtte faktisk finne ut av det selv at det som feilte meg var p-piller. Og ikke depresjon osv som legene hevdet. Anonymkode: 19b8e...494 Men jeg kan jo få brystkreft eller blodpropp, har ikke lyst på det... ikke mange som får det pga p-piller, men det er noen, jeg vet ikke om det kan bli meg. Så er jeg redd for å få depresjon av dem, selvom legen mener at det i utgangspunktet er ved oppstart. Men jeg stoler ikke på at legen vet nok om akkurat det. Jeg tror jo det er større sjangse for å få depresjon ved p-pillebruk når jeg har mye psykisk som plager meg pga livssituasjon. Jeg er psykisk frisk, men alt som tærer på psyken øker vel sjangsen for å få noe psykisk. Anonymkode: 2bd80...c32
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kondom vs p-piller er en høyest personlig avgjørelse du/dere må ta selv. Det er jo veldig individuelt fra par til par. Selve så prøvde vi en periode uten piller, men det ble så lite intimt med kondom og vi mistet følelse begge to (for meg lugget det) og jeg fikk ikke kjenne den varme/våte spruten så det ble piller igjen her som gjør at vi kan ha sex som føles mer naturlig og intimt hvor begge kan kjenne hverandre. Anonymkode: f81c6...b86 Føles mere intimt uten ja, føles rart/uvant å bruke kondom med en man har delt nesten halve livet med. Men samtidig så er jeg blitt mere redd bivirkninger nå enn før. Så tror det blir til at jeg slutter på p-piller. Være den naturlige meg, med mine egne hormoner. Jeg merker ikke mega forskjell på kondom, kan føles mere tørt, men det kan være psyken min også. Han merker vel mindre følsomhet, men samtidig min kropp som kan få kreft etc. Anonymkode: 2bd80...c32
Geojak Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 Nå er ikke jeg kvinne, men drister meg til å svare likevel. Min kone begynte i sin tid med p piller, men fikk endel bivirkninger som gjorde at hun ikke ønsker fortsette. Etter det har vi alltid brukt kondom (bortsett fra de gangene vi ønsket barn) og har aldri hatt noe problem med det. Hennes helse er(var) viktigere enn at jeg skal «slippe» kondom. Nå er hun ikke fruktbar lenger, og kondombruken er ikke nødvendig, men vi bruker det fortsatt fra tid til annen for å slippe «søl» 😉
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 Geojak skrev (17 minutter siden): Nå er ikke jeg kvinne, men drister meg til å svare likevel. Min kone begynte i sin tid med p piller, men fikk endel bivirkninger som gjorde at hun ikke ønsker fortsette. Etter det har vi alltid brukt kondom (bortsett fra de gangene vi ønsket barn) og har aldri hatt noe problem med det. Hennes helse er(var) viktigere enn at jeg skal «slippe» kondom. Nå er hun ikke fruktbar lenger, og kondombruken er ikke nødvendig, men vi bruker det fortsatt fra tid til annen for å slippe «søl» 😉 Det er et styr med kondom, men samtidig er det jo ikke mega mange ganger i løpet av 1 måned. Bare så 2 delt i hodet mitt, men føler jo for å være mest snill med min egen kropp enn å ikke være det. Å det mest snille mot min kropp er jo uten noen hormoner. Tror det blir til at det blir kondom og ingen p-piller. Tok det opp med kjæresten, han godtar kondom, det er mitt valg sier han. Er jo ikke kondom han foretrekker, men min kropp det går ut over. Anonymkode: 2bd80...c32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå