AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Har en svigerfar som liker å være med oss på alle ferier. Jeg har barn fra tidligere. Greit det men kjenner jeg blir litt småsur og irritert. Jeg har leid hytte denne påsken også og han pleier å få være med «gratis». Betalte ingenting i fjor, sommeren før det eller nå. Går rett i kjøleskapet og tar det han vil. Jeg er raus og langt fra gniten .. men mener det er unødvendig å ta 5 egg av en 12 pakning som jeg har kjøpt og lage omelett til seg selv når det ikke finnes egg å oppdrive på butikken. Koker opp resten til frokost til oss selv siden han har spist allerede. Setter seg ned og spiser mer han da siden jeg har laget til og ingen egg igjen til mine barn. Så kjøper jeg inn hjortestek og går en tur før jeg skal tilberede den. Kommer hjem og da har han satt steken i ovnen og satt i gang uten å krydre eller frese den på pannen først slik jeg pleier å gjøre. Tar fullstendig styringen. Spurte i tillegg og jeg ville at barna mine skulle være med. På en hytte jeg har bestilt og betalt … Virket som han ville ha voksenferie bare for meg, forloveden og han. Hadde flere blitt irritert? Anonymkode: 3c627...1c7 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 svartkatt skrev (3 minutter siden): Si ifra?! Jepp .. men er det innafor? Anonymkode: 3c627...1c7
enkefru Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp .. men er det innafor? Anonymkode: 3c627...1c7 Absolutt! Det er da en selvfølge å bidra når man får være med noen på tur 3
svartkatt Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 Innafor å gi beskjed ja. Han kunne ha kjøpt med seg noe til seg selv og eller fellesskapet. Voksen mann er han jo. 2
Juniper Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Du får sønnen hans til å ta en prat med han. Blir mye mindre kleint enn at du gjør det selv. Og hva mener samboeren din om dette? Synes han det er ok oppførsel? 7 4
Fionas Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Ikke si ifra. Han ville sikkert hjelpe til når han lagde middag. Merk ting i kjøleskap som ikke skal røres, evt en hylle.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Munn. Åpne. Si noe. Anonymkode: 98625...543 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 Da får forloveden din betale for han, og seg selv... Eller si ifra. Anonymkode: cd607...f8a 1 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 Har du pratet med mannen? Jeg hadde sagt i fra uten å blunke👀
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 Jeg tror faktisk jeg hadde holdt kjeft her. Denne mannen bor alene? Han er vant til å kun tenke på seg selv (tenker på dette med eggene). Og angående stenen så var dette hans måte å bidra på/hjelpe til på. En ganmel sær mann kan man ikke endre, her hadde jeg holdt kjeft og tilrettelagt på forhånd (kjøpt mer egg i forkant, sagt tydelig ifra om at jeg skal ordne steken etc). Skjønte ikke helt hva du mente med at han spurte om barna skulle være med...Være med på hva? Å lage maten? Anonymkode: a9e15...c20 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror faktisk jeg hadde holdt kjeft her. Denne mannen bor alene? Han er vant til å kun tenke på seg selv (tenker på dette med eggene). Og angående stenen så var dette hans måte å bidra på/hjelpe til på. En ganmel sær mann kan man ikke endre, her hadde jeg holdt kjeft og tilrettelagt på forhånd (kjøpt mer egg i forkant, sagt tydelig ifra om at jeg skal ordne steken etc). Skjønte ikke helt hva du mente med at han spurte om barna skulle være med...Være med på hva? Å lage maten? Anonymkode: a9e15...c20 *Steken 🙈 Anonymkode: a9e15...c20
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 Mannen, hans sønn, hadde gitt beskjed umiddelbart. Og sendt vipps krav, om han økonomisk følte det var rettferdig. Anonymkode: d449d...182
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 Jeg ville snakket med samboer først. Kan være at han har invitert med faren å at det for han var en selvfølge uten å ha sagt det til deg. Svigerfar kan ha spurt samboer om han skal handle inn noe og samboeren sin kan ha sagt nei. Steken kan ha vært hans måte å bidra på. Anonymkode: 6b440...1b9 2 1
petterm Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønte ikke helt hva du mente med at han spurte om barna skulle være med...Være med på hva? Å lage maten? Anonymkode: a9e15...c20 Fra HI: "Spurte i tillegg og jeg ville at barna mine skulle være med. På en hytte jeg har bestilt og betalt … " Svigerfar lurte på om hennes barn fra tidligere forhold skulle være med på hytteturen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 Ikke vet jeg men du har lite å tjene på ikke å sette grenser. Noen mennesker er lydhøre og sosialt oppegående. Man opplever at ting bare funker med dem. Andre er «braut-hester» og tar seg til rette, prøver å kuppe enhver setting. Å prøve å glatte over ting ved å la siste gruppe gjøre som de vil gjør bare at de mister respekten for deg og klargjør deg selv for en uunngåelig utblåsning som kan ødelegge mye. Ta ham heller til side (la samboeren gjøre det hvis han er en mann). «Ok, dette er hvordan vi skal gjøre det…». Hvis han utfordrer deg på det så si at han ikke trenger å være med. Anonymkode: 7bbee...550
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 Du må dele utgiftene på senger som blir opptatt. Altså er dere fem betaler han minst 1/5. Bare si dere ikke kan fortsette sånn det er nå med renteøkninger. Du kan også si at for å gjøre det rettferdig deler du ikke på to men på per person. Og så kan du lage kjøkken liste så alle bidrar med lage mat eller vaske opp. Han passer kanskje best til det siste. Anonymkode: 459a0...9c0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Skrevet 31. mars 2024 Du skriver "jeg" har leid hytte, "jeg" har handlet inn. Så både mannen din og svigerfar snylter på deg hver ferie? Anonymkode: 09f7f...277 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #19 Skrevet 31. mars 2024 petterm skrev (1 time siden): Fra HI: "Spurte i tillegg og jeg ville at barna mine skulle være med. På en hytte jeg har bestilt og betalt … " Svigerfar lurte på om hennes barn fra tidligere forhold skulle være med på hytteturen. Det var skrevet rett etter dette med steken så jeg ble litt forvirret om det gjaldt matlagingen eller å bli med på selve hytteturen 😅🙈 Anonymkode: a9e15...c20
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #20 Skrevet 31. mars 2024 Ting blir mye enklere om man snakker sammen. Han er da i din familie nå. Hvis du behandler ham tilnærmet som din egen far, så tror jeg det er det beste. Da kan du svare at selvsagt skal barna mine være med på hyttetur. Hva tenker du på? Så kanskje han tenkte på hvordan samværsplanen var, ikke at de ikke skulle med. Det kan klare opp. Så sier du at det er eggmangel, så alle må dele de eggene du har tatt med. Eller at siden han har spist halparten av eggene i ett måltid, så har du visst undervurdert hvor mye som trengs, og be ham dra å kjøpe mer. Ved frokosten så sier du fra at dette er de siste eggene vi har, så de som ikke har spist egg får dele på disse. Og så sier du også fra om at hjortesteken hadde du en plan for, så da ville du ikke ha hjelp med den. Så tar du den ut, krydrer, braserer, prøver å redde den. Og at du vil han skal spørre før han hopper inn og bidrar i andre sitt prosjekt. Om han vil bidra på matlaging, så er det supert, kanskje han kan lage middag på xxxdag? Blir jo veldig kleint for alle om TS skal klage til mannen, som så klager til sin far. Anonymkode: a2660...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå