AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Jeg er 50 år, har alltid jobbet fullt, alltid tjent bra, likevel eier jeg nesten ingenting. Når jeg leser her inne er det fryktelig unormalt. Jeg vet hvorfor: Jeg var gift med en voldelig mann med dårlig økonomistyring og da jeg skilte meg gikk jeg ut ekteskapet nesten uten noe. Likevel skammer jeg meg så fælt over å være så gammel og nesten bare eie gjeld. Andre på min alder har hus, hytte, båt, ingen studielån og formue. Andre som er i samme situasjon som meg? Anonymkode: 6a024...c4f 1 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Gikk du ut av dette ekteskapet nå nettopp? Anonymkode: 5461c...ea8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Tenk på hva du kommer fra. Ikke unormalt når du kommer fra et ekteskap. Se framover du. Det ordner seg. Anonymkode: 8fc10...cd8 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gikk du ut av dette ekteskapet nå nettopp? Anonymkode: 5461c...ea8 Ja. To år siden. Anonymkode: 6a024...c4f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenk på hva du kommer fra. Ikke unormalt når du kommer fra et ekteskap. Se framover du. Det ordner seg. Anonymkode: 8fc10...cd8 Takk ♥️ Anonymkode: 6a024...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 I det lange løp eier vi alle uansett ingenting 🥂 Anonymkode: 9a906...211 4 1 1
svartkatt Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Jeg eier bare masse mer eller mindre unødvendige eiendeler, stort sett hobbyrelatert, og er 46. Er det noe galt med det?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Samme her, er 36, og alt jeg eier er IKEA møbler og litt fra finn. Starter alt på nytt. Ingen karriere så jeg tar litt skole nå. Ingen barn. Men for å være ærlig er jeg lykkeligere enn på lenge. Føler at jeg har masse muligheter selv om jeg kjenner på det du snakker om også. Men ikke tenk på hva du "burde" eie eller ha gjort, ingen andre har gått i dine sko. Og du er ikke gammel. Du kan faktisk starte på nytt. ❤️ Anonymkode: 968c2...132 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 Jeg nærmer meg også 50, eier kun det nødvendigste og er stolt av det. Har ingen trang til å eie uansett hvor 'normalt' det måtte være. Det er et sykt samfunn, ikke bry deg om hva andre måtte mene er mitt råd 👍 Anonymkode: 3addf...122 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #10 Skrevet 30. mars 2024 svartkatt skrev (2 minutter siden): Jeg eier bare masse mer eller mindre unødvendige eiendeler, stort sett hobbyrelatert, og er 46. Er det noe galt med det? Nei, jeg tror bare jeg trenger å høre fra andre som er i litt lik situasjon, når jeg sitter og sammenligner meg selv med andre (og alltid taper den sammenligningen). Vet ikke helt hvorfor. Anonymkode: 6a024...c4f
TLR Skrevet 30. mars 2024 #11 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja. To år siden. Anonymkode: 6a024...c4f Det er kjempebra at du kom deg ut av ekteskapet. Pass på deg selv og ikke la deg bli tråkket på. 💛 1
Gjest lavmålet Skrevet 30. mars 2024 #12 Skrevet 30. mars 2024 Jeg er 40 og føler jeg ikke eier stort. (Men altfor mye stæsj 😄) God jobb og bra lønn som deg. Har kommet fram til at det er ikke viktig i det lange løp.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #13 Skrevet 30. mars 2024 Det krever sitt å gå fra en voldelig mann. De færreste av de du sammenligner deg med har gjort det. Anonymkode: a77e9...be2 3 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #14 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er 50 år, har alltid jobbet fullt, alltid tjent bra, likevel eier jeg nesten ingenting. Når jeg leser her inne er det fryktelig unormalt. Jeg vet hvorfor: Jeg var gift med en voldelig mann med dårlig økonomistyring og da jeg skilte meg gikk jeg ut ekteskapet nesten uten noe. Likevel skammer jeg meg så fælt over å være så gammel og nesten bare eie gjeld. Andre på min alder har hus, hytte, båt, ingen studielån og formue. Andre som er i samme situasjon som meg? Anonymkode: 6a024...c4f Ja - det å skille seg pleier å koste dyrt. Jeg tok i tillegg noen dårlige valg etter skilsmissen, så alt jeg eier av "store ting " er en bil (som det er lån på). Sitter i tillegg med kredittkortgjeld, forbrukslån (ja dette var de dårlige valgene mine da, måtte ut på leiemarkedet etter bruddet, og er ufør). Totalgjelden min lå på 557 000 på sitt høyeste (ifølge skattemeldingen), men den er nå nede i 405 000 (ifølge skattemeldingen), og fortsetter å gå nedover. Jeg har funnet tilbake til mannen igjen, men tar fullt ansvar for min egen gjeld, det kommer bare til å ta litt tid (antagelig 8 - 10 år) før jeg er gjeldfri. Men det skal gå bra. K46 Anonymkode: 96fb6...637
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #15 Skrevet 30. mars 2024 Synes du skal være kjempestolt av det du har klart! Nå får du det bedre, og får kanskje overskudd til å tenke litt mer på økonomien. Jeg hadde det fryktelig vanskelig for en del år siden og sløste bort 1 million på ting som var ødeleggende for meg. Men kom meg ut av det, og nå klarer jeg meg fint! Anonymkode: 698c8...c19 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #16 Skrevet 30. mars 2024 Er det noe jeg har lært fra min traumatisk fortid: det er bare ting. Ting i seg selv har ingen verdi. DU har verdi. Du kan skaffe deg flere ting. Eller ikke. Det viktigste er at DU har det bra. Anonymkode: 3eafd...4bf 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #17 Skrevet 30. mars 2024 Heldigvis har du kommet deg ut av ekteskapet med den dårlige mannen. Det er da noe. Husk at det går an å samle på opplevelser. Reis litt og nyt livet🥰 Dette er etter mitt syn viktigere enn designermøbler og forbruksting. Sikkert hyggelig å eie en hytte, men hvis du ikke kan få alt, så prioriter etter ditt hjerte og din magefølelse🥰 Anonymkode: a7808...813
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #18 Skrevet 30. mars 2024 Snart 50 her...eier svært lite. Litt møbler og kjøkkenutstyr, leier en liten 1-roms. Dette er noe jeg har valgt selv, orker ikke eie noe. Er så deilig å være helt fri, hele min garderobe+nødvendige ting passer i en ryggsekk på 40L. Der er hele livet mitt Valgte dette etter å ha prøvd A4-livet, friheten er mer passelig for meg. Bruker lønnen min på å leve, reise etc...i sommerhalvåret pleier jeg bo ute i telt i stedet for å kaste bort penger på bolig. Anonymkode: 95dbd...fed 1 1
Fountaine Skrevet 30. mars 2024 #19 Skrevet 30. mars 2024 Hva mener du med eier nesten ingenting? Mener du ting som bolig, hytte, bil, båt osv? Eller materielle ting som klær, elektronikk osv?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 Fountaine skrev (Akkurat nå): Hva mener du med eier nesten ingenting? Mener du ting som bolig, hytte, bil, båt osv? Eller materielle ting som klær, elektronikk osv? Jeg mener vel at jeg ikke har sparepenger eller materielle verdier. Det jeg eier har mer gjeld enn verdi. Anonymkode: 6a024...c4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå