Gå til innhold

Mamma ammet elleve valper

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg syns det var fint gjort, jeg. Men - URK - det måtte da gå an å løse det på en annen måte enn å die direkte? Jeg har aldri ammet noen, men fins det ikke noe som heter brystpumpe da?

Selv om jeg drikker kumelk, ville jeg aldri koblet meg rett på juret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I gamle dager gjorde de det jo sånn :o

Jeg hadde nok ikke gjort det.

Men hvem vet, kanskje nybakte mammaer har noen hormoner som pålegger dem å gjøre det de kan for alt nytt liv.. :wink:

Hun desinfiserte jo pattene før hennes egen baby fikk mat, da! :ler: *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Vet, jeg er nå ihvertfall ikke mye enig i den artikkelen der.. For det første: Er det mange som har sett helt nyfødte valper krølle seg sammen og slikke seg selv? Å sammenligne med et foto av en større valp som slikker en baby i ansiktet blir jo bare tåpelig...

At det er "sprøtt" å legge en valp til et bryst ditt barn også drikker av, vel, det blir nå en subjektiv oppfatning. Og sammenligningen med zoofilie er så langt ute på vidda at det må et røde kors team til for å hente den inn... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ!! Jeg ville aldri gjort dette mot min lille sønn!! :o

Synes at det er høyst merkverdig at hun ikke ga valpene morsmelkerstatning! Det kunne hun fått hos dyrelegen! Hun var på ingen måte nødt til å AMME valpene for å redde livet deres!

Nei,dette var litt ekkelt kunne aldri gjort dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes dette er skikkelig kvalmt! Hun kunne både ha jøpt morsmelkerstatning mens hun likevel var hos dyrlegen og hun kunne ha pumpet seg. Skjønner godt at man kommer inn på tanken om zoofili...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende hundemoren døde etter at de hadde dratt fra dyrlegen? Siden hun måtte RINGE div. steder for å høre om dette var ok!!!

Hvor lett tror dere det er å få tak i morsmelkerstatning kl. åtte på kvelden? Kan det hende at den dyrlegen hun hadde vært hos ikke hadde slikt på lager?

Dersom du elsket hunden din, den døde etter å ha født masse nydelige små valper, som du umiddelbart ble glad i, disse valpene risikerte også å dø, dersom du ikke fant på noe.

Hadde det vært så utenkelig å gi av din egen morsmelk, når en dyrlege har sagt at det skal være trygt for valpene? (og barnet for den sakens skyld)

Noen nevner på at det å blande kroppsvesker mellom dyr og mennesker er ufyselig, hva tror dere den melken dere kjøper i butikken er da???? Kunstig??? Det er kroppsveske i akkurat samme grad som morsmelken denne kvinnen ga valpene! Forskjellen er bare det at denne har vært innom diverse maskiner før du drikker den. Men det er kroppsveske fra ett dyr!!

At hunder slikker seg overalt og er mer grisete og urenslige en menneskerbarn? ehhh.. som allerede noen har nevnt, hvor mange av dere som uttaler dere om dette har faktisk sett en en dag gammel valp slikke seg noe sted? Tror dere de er født med farlige bakterier i munnen eller? :roll:

At jeg også synes det høres bedre ut å bruke en flaske til disse små valpene er så, men tenker man ikke på det, så tenker man ikke på det!

Noen sier også at dersom de hadde sett seg nødt til ågjøre noe slikt, ville de ihvertfall ikke fortalt det til alt av media etterpå, det ville nok ikke jeg heller, men hvem vet hvordan media fikk fatt i dette? Kanskje hun heller ikke ville valgt det, dersom hun hadde fått valget selv? Men når media først får snusen i noe som kan selge, så er det sikkert ikke så lett å alltid komme seg unna.

Dessuten, det som andre synes er kvalmt, er nødvendigvis ikke galt allikevel, for andre.

Ingen av oss har bestemmelsesrett til hva som er rett og galt her i verden, ihvertfall ikke når det gjelder å redde liv på mer eller mindre kreative måter.

Endel her ville tydeligvis heller risikert livet på de elleve små, det er kanskje derfor dere forhåpentligvis ikke har hund!!

(og jo, endel hundeeiere ser på sine hunder og valper som familiemedlemmer, som en del av familien, ikke "bare ett dyr")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var flott det hun gjorde, jeg!

Og ekkelt? Jeg regner med at de fleste her ser på spy og blod og gørr som "ekkelt", men dersom det sto om livet til en av dine nærmeste, ville du ikke gjort hva som helst for å hjelpe? Selv om det måtte bety å grave oppkast ut av munnen på noen for å få frie luftveier, f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det var beundringsverdig! Men litt speisa da,- å amme! Hun kunne vel brukt brystpumpe ? Og matet valpene med tåteflaske eller små plastsprøyer ? Siden hun allerede hadde vært hos dyrlegen, mener jeg ?

Litt merkelig å amme bikkjevalper samtidig som sin egen baby, menmen. Hver sin mening om d....

Må man, så må man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skikkelig ekkelt og unødvendig syntes jeg!

Også å gå ut i media over hele landet? Kvalmt!

Vet dere at små søte valper er født med makk i magen, og at de trenger to ormekurer før de kan gies bort, eller selges?

Hunden døde hos dyrlegen forstod jeg det som, og han anbefalte henne ikke å amme dem selv, og han hadde morsmelkerstatning som de gav til noen av valpene. Hun hadde mann, svigermor og mor til å hjelpe seg!

Tenk å utsette sin lille baby for slik smitte da!

Klart at det var synd på valpene, men de klarte jo å redde de som hun ikke ammet...

Et slikt valg kan jeg ikke forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det var flott at hun reddet livet til valpene, men det var jo flere muligheter enn å lege dem direkte til brystet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skikkelig ekkelt og unødvendig syntes jeg!

Også å gå ut i media over hele landet? Kvalmt!    

Vet dere at små søte valper er født med makk i magen, og at de trenger to ormekurer før de kan gies bort, eller selges?

Hunden døde hos dyrlegen forstod jeg det som, og han anbefalte henne ikke å amme dem selv, og han hadde morsmelkerstatning som de gav til noen av valpene. Hun hadde mann, svigermor og mor til å hjelpe seg!

Tenk å utsette sin lille baby for slik smitte da!

Klart at det var synd på valpene, men de klarte jo å redde de som hun ikke ammet...

Et slikt valg kan jeg ikke forstå!

Bah! Er helt enig! Hørtes enda verre ut etter å ha hørt dine begrunnelser..... Hadde aldri gjort dette selv. Ikke imens man ammer babyen sin!?!

Hvis hun hadde tilgang til morsmelkerstatning, er jo dette helt absurd . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok valgt og pumpe meg og så gi de mat med flaske, virker liksom litt mer stuerent. men folk er jo forskjellig, og ikke forstår jeg at alt det rare folk gjør skal komme på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullerusk må være "sprengt i hodet":

Valper blir ikke født med mark i magen!!!

Yikes! Det var da voldsomt til språkbruk da ?

Har vi mistet folkeskikken fullstendig her på forumet eller ?

(litt smålei av at folk konkluderer med "dum" eller "sprengt i hodet" eller liknende gullkorn - umodent er det!)

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...