Gå til innhold

Oppskrift på vellykket dating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Når første date går mot slutten, ser jeg for meg å høre med daten hva hun syntes om daten vi akkurat har hatt. Hva hennes tanker er og om hun kunne tenke seg å fortsette datinga eller om hun vil tenke litt over det først. Er det vanlig prosedyre? Burde man vente litt etter første date før man tar kontakt igjen for å ikke virke desperat selvom hun har sagt hun er interessert i en date til?

Noen som er mer erfaring enn meg her?🤔

Anonymkode: 3def8...48b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det finnes en prosedyre. Men ser ikke noe galt i å spørre 😊

Anonymkode: c6b9b...c76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen oppskrift. Vi er alle forskjellige. Jeg hadde likt å bli kontaktet samme kveld, eller morgenen etter. Ikke vent i 3 dager, det er for lenge. Du kan jo spørre om hun vil treffes igjen? 

Anonymkode: 00ae4...d2c

• Liker 1
Skrevet

Ville ventet. Det er viktig at man kommer hjem, senker skuldrene og rekker å få fordøye inntrykkene før man tar en evaluering. I mange tilfeller er man heller ikke 100% ærlig når man får et slikt spørsmål rett i fleisen når man sitter der. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (2 minutter siden):

Ville ventet. Det er viktig at man kommer hjem, senker skuldrene og rekker å få fordøye inntrykkene før man tar en evaluering. I mange tilfeller er man heller ikke 100% ærlig når man får et slikt spørsmål rett i fleisen når man sitter der. 

Man kan jo spørre om hva hun tenker eller om hun vil la det synke litt inn før hun svarer? Da får hun jo velge selv og er ikke så "presset opp i et hjørne"?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan jo spørre om hva hun tenker eller om hun vil la det synke litt inn før hun svarer? Da får hun jo velge selv og er ikke så "presset opp i et hjørne"?

Sjansen er stor for at hun føler seg presset opp i et hjørne på tross for at du gir henne tid på å svare. Det er bare ett riktig svar på spørsmålet når man sitter i situasjonen, der alt annet blir feil svar. Hvis du skjønner.
Men altså, hvorfor stresse så med spørsmålet? 

Hvis du synes daten gikk bra så kan du si det og så se hvordan hun reagerer, men ikke fisk etter bekreftelse. Da kan du heller spørre henne senere på kvelden når hun har kommet hjem, slik at hun har anledning til å svare ærlig uten at det blir feil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør aldri hva hun synes om daten. Det er pysete. Jeg sier hva jeg synes! Så spør jeg om hun er åpen for å møtes igjen. Prøver å lese rommet når hun svarer. Ser an reaksjonen. Trenger ikke avtale ny date der og da, men hun jeg dater nå gjorde jeg det med, for hun var veldig tydelig på at hun ville møtes igjen, og jeg hadde et forslag klart. 

Anonymkode: e1d32...e3f

Skrevet

Selvfølgelig er det flott å spørre om en neste date etter daten! 😊 Det viser at du er interessert i å tilbringe mer tid sammen og bygge videre på forholdet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å være alt hun kan ønske seg i en mann.

Og så spør du henne på slutten av daten om hva hun ville sagt om du ønsket å se henne igjen.

Works every time.

Anonymkode: 81249...0ba

Skrevet

Vet ikke, de mest vellykkede datene sluttet aldri, ble morgen timer og inn i ny dag som ble uker, måneder og år. Men tenker å si takk for en hyggelig kveld og et lite hint om å møtes igjen er normalt uten å mase eller gå for fort fram.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sørg for å være alt hun kan ønske seg i en mann.

Og så spør du henne på slutten av daten om hva hun ville sagt om du ønsket å se henne igjen.

Works every time.

Anonymkode: 81249...0ba

Ikke om du ikke er det. Derfor er det lurt å aldri dele for noen hva du ser etter, så de ikke kan bruke den informasjonen til å lure deg.

Anonymkode: c6b9b...c76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Når første date går mot slutten, ser jeg for meg å høre med daten hva hun syntes om daten vi akkurat har hatt. Hva hennes tanker er og om hun kunne tenke seg å fortsette datinga eller om hun vil tenke litt over det først. Er det vanlig prosedyre? Burde man vente litt etter første date før man tar kontakt igjen for å ikke virke desperat selvom hun har sagt hun er interessert i en date til?

Noen som er mer erfaring enn meg her?🤔

Jeg hadde nok heller satt pris på en melding dagen etter, man trenger litt tid på å fordøye inntrykkene.

Anonymkode: 3ecb6...2db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker at daten ikke spør direkte om dette på første date. Si gjerne at «dette har vært hyggelig, håper vi kan gjenta det» eller noe sånt.

Var på en date der han var veldig på om dette på slutten, ville ha meg til å omtrent analysere kjemien vår åpent før jeg gikk. Jeg trenger tid for meg selv og la inntrykk synke inn før jeg klarer å reflektere rundt dette.

Anonymkode: 7b61d...d30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal spørre hva hun tenker. Send en hyggelig melding om hva DU tenker. Han jeg dater nå skrev melding før jeg kom bort til bilen etter første date «For en spennende, unik og vakker dame! Hun møter jeg veldig gjerne igjen!».

Det var veldig hyggelig syntes jeg 😊

Anonymkode: fc01c...7f6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spør på selve daten, av grunner som Bombasi oppgir. Spør heller ikke dagen etterpå. Inviter direkte til en ny date hvor du har noe konkret å komme med. 

"Hei, hadde det veldig hyggelig sammen med deg på Torsdag. Det ene bandet som vi snakket om og som du nevnte at du likte har en minikonsert neste Søndag. Kunne du tenkt deg å dratt på den sammen med meg? " 

Anonymkode: f0829...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...