kineknute Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Heisann! Jeg fikk barn april 23, altså 11 mnd siden. Ikke ammet. Ingen prevensjon i etterkant av fødsel. Fikk menstrasjon tilbake etter ca 5 mnd. Har hatt mens etter dette flere ganger, opplever normal blødning (med mindre smerter enn før fødsel). Eneste «rare» er at jeg plutselig gikk ca 1,5 mellom menstruasjonene. Nå har jeg ikke hatt mens siden tredje januar… Null sjans for at jeg er gravid (virkelig - null sjans, haha!) Er dette liksom normalt? Eller bør jeg få en henvisning til gyn? Flere påpeker at uregelmessig mens er vanlig etter fødsel, men SÅ uregelmessig?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Det er jo vanlig at det tar tid eller opptrer litt annerledes når man ammer, men siden du ikke gjør det så er det kanskje litt rart. Det er jo noen tilstander som kjenneregnes av uregelmessig menstruasjon, for eksempel PCOS. Men hvis ikke du har flere symptomer på det så er det sikkert ikke det. Anonymkode: e4e9b...1d9 1
Rebecca30 Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Først av alt, gratulerer med babyen din! Det er helt vanlig å oppleve uregelmessig menstruasjon etter fødselen, men jeg skjønner at det kan være bekymringsfullt når det blir såpass uregelmessig som du beskriver. Jeg vil absolutt anbefale å ta en tur til gynekologen bare for å være på den sikre siden. Jeg har også opplevd noen rare ting med min egen menstruasjon etter fødselen, så du er ikke alene! Men det er alltid best å være på den sikre siden og få det sjekket ut. Lykke til, og husk at du er en fantastisk mamma uansett hva! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå