Gå til innhold

Flekk på lungen som et bifunn på røntgen. Klarer bare å tenke kreft.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor falt og slo seg ganske kraftig da hun var på skitur. Pga mye smerter i etterkant var hun på røntgen for å utelukke ribbeinsbrudd. 

De kunne ikke se noe der og da, men dagen etter blir hun oppringt med beskjed om at hun får en ny time for CT etter påske. Trodde først det var for å få et bedre bilde av evt brist/brudd, da rtg ikke viste noe, men når jeg snakker med henne nevner hun i forbifarten at de hadde sagt de så en flekk på lungen. 

Hun tok røntgen for ca et år siden i forbindelse med noe annet, og da var det ikke nevnt.  Virker ikke som hun tenkte så mye over det, men mine varsellamper blinker, og jeg tenker kreft med en gang.

Hadde det vært spm lungebetennelse, så hadde hun fått antibiotika. Hun har heller ikke hatt symptomer på luftveisinfeksjon siste tid.

Og siden det ikke var der for ett år siden, så er det noe som er nytilkommet. 

Jobber i helse, så jeg skjønner jo hva legene mistenker når dem ringer for å gi beskjed om nytt bilde. 

Er jo glad for at det ble oppdaget og forhåpentligvis får de utelukket, evt satt i gang utredning raskt.

Man skal jo ikke ta sorgen på forskudd, da det selvfølgelig KAN være noe helt ufarlig. Likevel sitter jeg her og er kvalm og uvel. 

Vet ikke hva jeg ville med innlegget, men trengte å få satt ord på det, siden jeg ikke vil bekymre noen i familien om mine tanker før nytt bilde er vurdert. 

Anonymkode: 05fb0...e0e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo,eller den normale bivirkningen etter Corona/Vaksine.

Anonymkode: 59c0a...160

• Nyttig 1
Skrevet

Hos meg ble det oppdaget flekk på lungen for et par år siden. Har vært inne flere ganger og tatt nye ct-bilder. Men nå er det avsluttet. Må ikke være kreft. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor har opplevd det noe av det samme. Røntgen viste en flekk på lungen og ble videre utredet. Etter noen år oppfølging for å se om de ble flere, ble det konkludert med innkapslet tuberkolose. Helt ufarlig. Tidligere røntgen har de ikke oppdaget det, men de regner med flekken har vært der siden hun var liten.

Anonymkode: be644...4be

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min fikk beskjed om at han hadde lungekreft og ble satt i forløpspakke for kreft og fikk kreft koordinator for noen år siden. Litt etter så fant de ut at han hadde lungefibrose. Dette ligner veldig på kreft, så det kan være andre ting din mor har. 

Anonymkode: 103c3...bd5

AnonymBruker
Skrevet

Er nok litt farget av jobben vil jeg tro. Sikkert derfor jeg hopper raskt til den konklusjonen. 

Covid og vaksiner hadde hun tatt før sist rtg. Tuberkulose er jo ingen umulighet det heller, men mener hun har hatt CT lunge, pga spm om lungeemboli, så skulle tro det ville ha vistes der. 

Jeg må bare ha litt is i magen, og tenke det forhåpentligvis går fint. 

Anonymkode: 05fb0...e0e

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (42 minutter siden):

Hos meg ble det oppdaget flekk på lungen for et par år siden. Har vært inne flere ganger og tatt nye ct-bilder. Men nå er det avsluttet. Må ikke være kreft. 

Samme her!

Anonymkode: 96d3b...7dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her!

Anonymkode: 96d3b...7dc

Samme med moren min. Så flekk, men det var noe helt ufarlig. 

Anonymkode: 5aa7f...ae7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...