Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i mannen min på alle mulige måter og setter pris på de egenskapene han har, men han kan virkelig ikke lage mat😂😂 jeg blir stående helt alene om all matlaging hjemme og om han får i oppgave å lage mat av og til så blir det helt uspiselig. Jeg har egentlig ikke problemer med å stå for det meste av matlagingen, men av og til så må han få ansvaret grunnet logistikk hjemme. Jeg har prøvd å finne noen kurs, men alt virker så fancy. Noen som har erfaring med kurs for sånn helt basic matlaging av sunn mat? Min mann trenger noe helt grunnleggende, typ at man ikke trenger flere dl olje hver gang man skal steke noe eller steke kjøtt i kjele eller koke kylling😅😅 

Anonymkode: 17094...c18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det finnes egne kurs for menn og kan ikke helt forstå hvorfor det skulle være nødvendig med kjønnsdeling her heller. Så lenge han bare har et snev av egeninteresse kommer man langt med YouTube, kokebøker og matblogger. Jeg hadde ikke peiling på matlaging, men jeg står for 100% av matlagingen i dag, en jobb jeg trives veldig godt med 😁

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dame. Kunne tenke meg matlagingskurs selv. Kan ingenting om mat. Det lille jeg kan kommer ifra skolekjøkken for x antall år siden. Det jeg har lært de siste årene er å se matprogram på tv. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes super-grunnlegende matlagings-kurs, men de er vel ment for psykisk utviklingshemmede eller barn. 

Ellers er det jo slankekurs da.

Anonymkode: 12acc...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen lærer av hverandre hvis den ene er sterkere i noe enn den andre.

Har vært sammen med flere som ikke har vært særlig flink på kjøkkenet,men alle har tatt til seg tips og triks jeg har gitt dem...

Anonymkode: 97e4b...7bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spesifikt et matlagingskurs, men kurs/praktisk veiledning om oppgaver hjemme.
Bl.a. handle og lage mat. Det innebærer også forberedelse, planlegging, velge hva du skal spise, handle, lage maten osv.

Anonymkode: d10b4...3ee

Skrevet

Jeg tenker sånne kurs bør inneholde mestring. Å starte med avanserte greier gjør så mange mister lysten til å prøve å lage mat. Matlaging kan dessuten være traumatiserende for mange da de har dårlige erfaringer fra barndommen og skolen. Det er viktig å møte usikre menn på det nivået de er på. Dessverre virker det som om de fleste matkurs glemmer å ha brukeren sitt perspektiv i fokus

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke du gi ham et "kurs"? At dere setter av noen date-kvelder hvor dere lager mat sammen? Finn noen enkle retter som han kan lære seg å lage slik at han har et utvalg retter til de dagene han må lage mat? 😊

Også finnes det mange fine kontoer både på TikTok og Instagram som har mye bra og lærerikt innhold. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjæresten min er litt sånn. Vi lager mat sammen. Han trenger å se hva jeg gjør. Da setter det seg bedre enn å sende han oppskrifter etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...