AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #41 Del Skrevet 11. april 2024 Meg og mannen ba også om hjelp. Var der ca 5 ganger, alle gangene var det kun hva vi kunne gjøre, men saksbehandler sa vi gjorde alt rett og ikke noe mer å gjøre..... Tipsene vi fikk ( som vi allerede gjorde) var å sjekke reklamer etter tilbud på mat, samt ukeshandle. Men vi brukte visst så lite som man kan. Oversikten over gjelden fikk vi dog.. Den var nesten klar fra oss, men hun skrev vel på et par ting til... Men om vi skulle søke gjeldsordning, det ble aldri klart... Så ble ikke noe hjelp der.. Anonymkode: 42724...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #42 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Meg og mannen ba også om hjelp. Var der ca 5 ganger, alle gangene var det kun hva vi kunne gjøre, men saksbehandler sa vi gjorde alt rett og ikke noe mer å gjøre..... Tipsene vi fikk ( som vi allerede gjorde) var å sjekke reklamer etter tilbud på mat, samt ukeshandle. Men vi brukte visst så lite som man kan. Oversikten over gjelden fikk vi dog.. Den var nesten klar fra oss, men hun skrev vel på et par ting til... Men om vi skulle søke gjeldsordning, det ble aldri klart... Så ble ikke noe hjelp der.. Anonymkode: 42724...ba9 Så dumt. Hørt det varierer litt fra kommune til kommune hvor flinke gjeldsrådgiverne er. Anonymkode: 611e2...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #43 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): På grunn av at da blir økonomien veldig trang i 10, 15 år. Det blir ikke så mye igjen. Det står jo på mange av de minste lånene at det er nedbetalt innen 2, 3 år. De to største tar litt lenger tid. Kanskje mulig å gjøre noe med de minste lånene meg kortest tid... Joa, det har jeg sikkert behov for. Men om jeg får noe ut av det eller får noe hjelp, det vet jeg ikke. Anonymkode: 611e2...b0e Ja slik er det å betale tilbake lån, til gjengjeld så har du jo hatt veldig mye ekstra å rutte med når du har tatt opp disse lånene. Det er ikke fett å betale ned lånte penger og man må sette tæring etter næring, slik er det for oss alle uavhengig om det er boliglån, billån eller dum forbruksgjeld. Om du får noe ut av veiledning kommer selvsagt ann på din holdningen, hvis du tror at noen skal komme å rydde opp i alt for deg og vips så er alt så mye bedre. Nei da vil du nok få lite ut av det for det er en rimelig virkelighetsfjern tanke. Til syvende og sist er det din gjeld som du må ta ansvar for. Økonomisk og rent praktisk. Anonymkode: a4651...74b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #44 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja slik er det å betale tilbake lån, til gjengjeld så har du jo hatt veldig mye ekstra å rutte med når du har tatt opp disse lånene. Det er ikke fett å betale ned lånte penger og man må sette tæring etter næring, slik er det for oss alle uavhengig om det er boliglån, billån eller dum forbruksgjeld. Om du får noe ut av veiledning kommer selvsagt ann på din holdningen, hvis du tror at noen skal komme å rydde opp i alt for deg og vips så er alt så mye bedre. Nei da vil du nok få lite ut av det for det er en rimelig virkelighetsfjern tanke. Til syvende og sist er det din gjeld som du må ta ansvar for. Økonomisk og rent praktisk. Anonymkode: a4651...74b Skjønner. Tror ikke hun kan rydde opp nei, tenkte kanskje hun kunne hjelpe med forslag til løsninger osv... Anonymkode: 611e2...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #45 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner. Tror ikke hun kan rydde opp nei, tenkte kanskje hun kunne hjelpe med forslag til løsninger osv... Anonymkode: 611e2...b0e Hjelp til selvhjelp er som oftest den beste løsningen i det lange løp. Anonymkode: a4651...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #46 Del Skrevet 11. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Joa, det har jeg sikkert behov for. Men om jeg får noe ut av det eller får noe hjelp, det vet jeg ikke. Anonymkode: 611e2...b0e Det kommer jo an på deg selv. Anonymkode: 98444...9f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #47 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer jo an på deg selv. Anonymkode: 98444...9f6 Joa, men uansett så vil nok ikke kreditorene godta noe som helst forslag fra meg. Da får jeg ikke gjort så mye. Anonymkode: 611e2...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #48 Del Skrevet 12. april 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Joa, men uansett så vil nok ikke kreditorene godta noe som helst forslag fra meg. Da får jeg ikke gjort så mye. Anonymkode: 611e2...b0e Du har litt å lære når det kommer til økonomi, utover hva som gjelder forhandling med kreditorer. Jeg tror det hadde vært fornuftig med økonomisk rådgivning, det ville gitt en del kunnskap som mangler i dag, som vil sikre deg bedre for fremtiden, og ikke minst gjøre deg bedre rustet til å håndtere dagens situasjon på andre måter. Å forhandle med kredittorer er ikke eneste løsning på en dårlig økonomi. Har du et budsjett du lever etter? Går det i så fall fint? Er det noe overforbruk? Dette kan være noe vanskelig å se selv, og noen ganger kan det være kjekt å få råd på den delen av økonomien også. Tidvis finnes det muligheter vi ikke selv ser når vi står i situasjonen. Da kan det være greit å få noen andre, profesjonelle øyne til å være med å se på saken Ikke gi fra deg den muligheten, du taper absolutt ingenting på å benytte deg av innvilget rådgivining, du har bare å vinne på det. Anonymkode: 3c674...7b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #49 Del Skrevet 15. april 2024 Hvis man får gjeldsordning og ikke kan eie noe av verdi, hva gjør man da hvis man feks trenger ny mobil? Kan man kjøpe det hvis man legger av av livsoppholdet? Har man lov å ta imot gaver som er verdt litt, foreksempel mobil? Er det lov å spare av livsoppholdet hvis man klarer det? Skjønner gjeldsordning kan være trangt men bare lurer på dette .Kan man eie ting som kjøleskap osv? Det trenger man jo. Jeg har både kjøleskap med fryser nederst og fryseskap, kan de si at jeg må selge fryseskapet hvis de mener både fryseskap og fryser nederst på kjøleskapet er unødvendig? Kommer de hjem til deg og sjekker hva man har av verdier? Lurer på dette hvis gjeldsordning skulle bli aktuelt. Men gjeldsordning er absolutt ikke noe jeg ønsker meg. Det må være siste løsning i såfall. Anonymkode: 611e2...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #50 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvis man får gjeldsordning og ikke kan eie noe av verdi, hva gjør man da hvis man feks trenger ny mobil? Kan man kjøpe det hvis man legger av av livsoppholdet? Har man lov å ta imot gaver som er verdt litt, foreksempel mobil? Er det lov å spare av livsoppholdet hvis man klarer det? Skjønner gjeldsordning kan være trangt men bare lurer på dette .Kan man eie ting som kjøleskap osv? Det trenger man jo. Jeg har både kjøleskap med fryser nederst og fryseskap, kan de si at jeg må selge fryseskapet hvis de mener både fryseskap og fryser nederst på kjøleskapet er unødvendig? Kommer de hjem til deg og sjekker hva man har av verdier? Lurer på dette hvis gjeldsordning skulle bli aktuelt. Men gjeldsordning er absolutt ikke noe jeg ønsker meg. Det må være siste løsning i såfall. Anonymkode: 611e2...b0e Noen som har det og vet litt? Anonymkode: 611e2...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #51 Del Skrevet 15. april 2024 Om jeg får gjeldsordning, kan kreditorene kreve at jeg kvitter meg med katten? Kan de finne ut at jeg har katt selv om jeg ikke sier noe om det? Pus er ikke den største utgiftsposten i hverdagen da jeg kjøper en stor sekk med tørrfor og har den i flere måneder før jeg kjøper ny, og våtfor går det ikke så mye av. Vaksine og kontroll en gang i året med mindre det blir noe mer i løpet av året. Kvitter meg ikke med Katten, han betyr alt for meg meg, selv om noen her sikkert mener jeg ikke har råd til den og bare må kvitte meg med den. Håper for alt i verden at jeg slipper gjeldsordning og at det finnes en annen løsning Anonymkode: 611e2...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #52 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om jeg får gjeldsordning, kan kreditorene kreve at jeg kvitter meg med katten? Kan de finne ut at jeg har katt selv om jeg ikke sier noe om det? Pus er ikke den største utgiftsposten i hverdagen da jeg kjøper en stor sekk med tørrfor og har den i flere måneder før jeg kjøper ny, og våtfor går det ikke så mye av. Vaksine og kontroll en gang i året med mindre det blir noe mer i løpet av året. Kvitter meg ikke med Katten, han betyr alt for meg meg, selv om noen her sikkert mener jeg ikke har råd til den og bare må kvitte meg med den. Håper for alt i verden at jeg slipper gjeldsordning og at det finnes en annen løsning Anonymkode: 611e2...b0e Kan de finne det ut fordi jeg har forsikring på katten? Anonymkode: 611e2...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå