Gå til innhold

Kan det forkorte Levealderen å være mye sint?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd mye i barndommen som gjør at jeg er mye sint og lei meg, jeg holder det inni meg når jeg er sammen med andre, men er jeg alene får jeg utløp for det. Kan dette være farlig for hjertet? Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 77f87...d7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sint? Kan du snakke med noen?

Anonymkode: b0385...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Det skaper stress og gjør at du produserer mer kortisol, som påvirker alt fra hukommelsen til hjertet ditt på negative måter. Så ja, det forkorter livet.

Anonymkode: 74ec3...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du sint? Kan du snakke med noen?

Anonymkode: b0385...1fc

Fordi jeg har det vondt inni meg på grunn av mye fra barndommen. Ja, men vet ikke hvem. Kanskje fastlegen...

Anonymkode: 77f87...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Min bestemor var mye sint og et av de verste mennesker jeg har vært borti. Hun levde til hun var over 90, så det er ingen fasit. 

Anonymkode: f0bbf...026

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skaper stress og gjør at du produserer mer kortisol, som påvirker alt fra hukommelsen til hjertet ditt på negative måter. Så ja, det forkorter livet.

Anonymkode: 74ec3...15f

Helt uenig.

Det som definitivt forkorter livet, er å stenge de negative følelsene sine inni seg mens man tar på seg en falsk maske og later som ingenting; å få det ut ved kortvarig sinne er bare sunt; de "flinke pikene" som ikke gjør det, er i faresonen for spiseforstyrrelser, selvskading eller selvmord.

Anonymkode: 2f938...e53

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Svigermor ble bare 70.

Anonymkode: fc95c...5aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...