Gå til innhold

Erfaringer med å ikke ha regelmessig mensen uten å gå på noe for å forhindre den

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har gått en del ned i vekt

Hun er 21 år så ikke noe i overgangsalderen

I januar begynte hun å gå litt ned i vekt så tror jeg at i februar gikk hun en del opp og nå i mars har hun gått veldig mye ned.

Hun er nok på et veldig kaloriunderskudd og trener i tillegg

Det som bekymrer meg litt er at hun ikke har fått mensen på snart 3 mnd

Hun sier hun fikk i starten av januar og har ikke fått siden

Hun studerer i utlandet så jeg fikk henne til å bestille en gynekolog time og bare sjekke at alt er greit

Gynokologen fant ingenting alt så helt friskt og fint ut og skrev ut noe resept på et hormon (progesteron) usikker om dette er rett skrevet men tror den het Duphaston. Det gynekologen ville var at hun skulle ta dem i max 10 dager eller frem til den dagen hun begynte blødning så stoppe å ta det (men 10 dager er max) så mens hun har blødning må hun da fiske blodprøve for å finne ut om det kan være noe annet.

Jeg er ikke så kjent med dette medikamentet men datteren min tørr ikke helt å ta den da mange av vennene hennes har gått på slike hormonelle ting og gått en del opp i vekt veldig kjapt.

Noen som har erfaring fra lignende situasjoner eller evt dette medikamentet? Datteren min går heller ikke på noe p-piller eller annen form for prevensjon for å stanse mensen

Anonymkode: 18d5f...197

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

mange av vennene hennes har gått på slike hormonelle ting og gått en del opp i vekt veldig kjapt.

Jeg skjønner hvordan hun tenker. Samtidig tenker jeg at det er begrenset hvor mye "skade" halvannen uke kan gjøre. Venninnene hennes går sannsynligvis på hormonell prevensjon, og det bruker man jo over lenger tid. Jeg gikk en god del ned i vekt av en annen type medisin, men det tok lenger tid enn 10 dager. 

Anonymkode: 2f36f...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...