AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Babyen min er snart 7mnd og har nok bikket 10kg. Har båret en del på magen i Besafe newborn haven, men det er tungt. Ønsker å begynne å bære mer på ryggen. Har en Ergobaby 360, testet den på ryggen i dag og den var jo for såvidt ok. Men lurer på noen av disse andre merkene, om de er enklere og mer behagelige. 360 er jo beregnet for flere bærestillinger og er kanskje mer fiklete på grunn av det, jeg vet ikke? Hvilken sele har du brukt og vært fornøyd med til ryggbæring av baby? Anonymkode: 0e25a...033
finn.jajo Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 (endret) Da jeg hadde baby/toddler for 4 år siden, hadde jeg en ergobaby 360 og en sele av merket tula free-to grow. Den sistnevnte brukte jeg veldig mye, men mest til bæring foran. Men den er også fin til ryggbæring. (Ergobaby syntes jeg ble stiv til sammenligning med Tulaen og solgte den fort). Personlig foretrakk jeg bæresjal til ryggbæting, for jeg syntes ungen kom høyere opp med sjal og hadde bedre utsikt. Kan absolutt anbefale Tula-selene! Endret 30. mars 2024 av finn.jajo 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 finn.jajo skrev (1 time siden): Da jeg hadde baby/toddler for 4 år siden, hadde jeg en ergobaby 360 og en sele av merket tula free-to grow. Den sistnevnte brukte jeg veldig mye, men mest til bæring foran. Men den er også fin til ryggbæring. (Ergobaby syntes jeg ble stiv til sammenligning med Tulaen og solgte den fort). Personlig foretrakk jeg bæresjal til ryggbæting, for jeg syntes ungen kom høyere opp med sjal og hadde bedre utsikt. Kan absolutt anbefale Tula-selene! Takk for svar! Jeg har tenkt litt på sjal men er redd jeg ikke får til å feste riktig, føler sele er litt tryggere valg sånn? Anonymkode: 0e25a...033
finn.jajo Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Jeg har tenkt litt på sjal men er redd jeg ikke får til å feste riktig, føler sele er litt tryggere valg sånn? Anonymkode: 0e25a...033 Om du tenker på sjal og ikke har noe erfaring så råder jeg deg til å ta kontakt med en sertifisert bæreveileder. Det er flere av dem rundt om i landet, og de kan treffe deg fysisk for å finne ut hva som passer for dere. 🙂 Ellers så er det greit å ha begynt med bæring i sjal på magen. Så kan du avansere til rygg. Det var det jeg gjorde, med youtube-videoer. Da må du bruke vevde sjal, ikke elastiske. Meld deg inn i norsk bæregruppe på facebook, så finner du mange gode tips og råd.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 Med en halvklips får du tryggheten til en sele, og litt av allsidigheten til et sjal 😊 Jeg bærer på rygg i Didyklick. Har også brukt Manduca, Tula FTG og Isara The One, tror jeg foretrekker Manducaen av dem. Den er billig på Finn 😊 Anonymkode: 50be8...765
finn.jajo Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Du klarer fint ryggbæring med sjal om du er vant med å bære baby på magen i sjal. Men det er viktig at du er vant med vevde og ikke elastiske sjal, da det er to ulike ting i forhold til stramming osv. 🙂 Men dette tror jeg du klarer 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Jeg liker Onbuhimo for korte og kjappe opp på rygg, ellers er jeg veldig glad i hybridsele. Har LennyHybrid som jeg er veldig glad i. Kjapt med spenne på magebeltet og lange sjalstropper. Anonymkode: 19900...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå