Flovef Skrevet 23. april 2024 #41 Del Skrevet 23. april 2024 6 minutter siden, 1000x said: Framtiden er her. Rasistene og alle med fordommer fikk rett. Kanskje var de ikke rasister men realister? kanskje var det ikke fordommer, men fornuft? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/o3LqG0/shazia-majid-kommenterer-voldsboelge-i-oslo-kan-de-stoppes Jeg lurer på hvordan Oslo skal gå rundt om en stund når det blir en stor white flight, skolene, sykehusene osv. Må alt legges ned og spres rundt i landet? Jeg jobber i helsevesenet og allerede nå har jeg kolleger som ikke tør å ha kveldsvakt og søker seg bort grunnet fiendtlige innvandringsgjenger som henger i området på kveldstid. Når det er flere av dem enn nordmenn vil det bli direkte farlig å være lærer, jobbe sent osv. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 23. april 2024 #42 Del Skrevet 23. april 2024 Flovef skrev (35 minutter siden): Jeg lurer på hvordan Oslo skal gå rundt om en stund når det blir en stor white flight, skolene, sykehusene osv. Må alt legges ned og spres rundt i landet? Jeg jobber i helsevesenet og allerede nå har jeg kolleger som ikke tør å ha kveldsvakt og søker seg bort grunnet fiendtlige innvandringsgjenger som henger i området på kveldstid. Når det er flere av dem enn nordmenn vil det bli direkte farlig å være lærer, jobbe sent osv. Da er det jo veldig merkelig at så mange ønsker å bo nettopp i Oslo. Det er jo Oslo som har mest tilflytning og hvor det skrikes opp om at sykepleiere og andre med "vanlige" jobber ikke har råd til å kjøpe seg bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 23. april 2024 #43 Del Skrevet 23. april 2024 (endret) I 2050 er etniske nordmenn trolig i mindretall. Er i tyveårene nå, og synes dette er en trist utvikling. Vurderer seriøst å flytte til kanariøyene e.l. innen den tid. Skulle gjerne blitt gammel i Norge, men er redd vi har et temmelig utrygt og ustabilt land om noen tiår. Endret 23. april 2024 av Mayer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flovef Skrevet 24. april 2024 #44 Del Skrevet 24. april 2024 5 hours ago, Mayer said: I 2050 er etniske nordmenn trolig i mindretall. Er i tyveårene nå, og synes dette er en trist utvikling. Vurderer seriøst å flytte til kanariøyene e.l. innen den tid. Skulle gjerne blitt gammel i Norge, men er redd vi har et temmelig utrygt og ustabilt land om noen tiår. Er ikke mange alternativer om hvor man kan flytte da alle europeiske land som har hatt stor innvandring fra MENA-land sliter like mye og er like ødelagt, og det er de fleste land. Var smart av Polen å sette ned foten. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flovef Skrevet 24. april 2024 #45 Del Skrevet 24. april 2024 5 hours ago, fru Alving said: Da er det jo veldig merkelig at så mange ønsker å bo nettopp i Oslo. Det er jo Oslo som har mest tilflytning og hvor det skrikes opp om at sykepleiere og andre med "vanlige" jobber ikke har råd til å kjøpe seg bolig. Vi er ikke i mindretall riktig enda selv om det føles slik med alle utfordringene, så det er ikke merkelig at mange i et lite land ønsker å bo i byen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 24. april 2024 Forfatter #46 Del Skrevet 24. april 2024 Det finnes jo land med mindre innvandring enn Norge da, men å finne et land man trives i er ikke så lett. Spania har jo også store problemer med migranter. Men Norge ser jeg på som ødelagt, totalt. EU styrer oss mer enn land som er medlem i EU...gleder meg å se hva det blir ut av etterisoleringsgalskapen. https://www.nettavisen.no/okonomi/eu-har-bestemt-seg-saftig-regning-til-norske-boligeiere/s/5-95-1763410 Jeg er uansett parat til å stoppe arbeidslivet, for å betale inntektskatt til noe som crazy som den Norske stat føles feil. Trappet ned til 60% allerede, bare så det går rundt. Spe på med andre inntektskilder som er skattefrie. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 24. april 2024 Forfatter #47 Del Skrevet 24. april 2024 https://www.nettavisen.no/nyheter/advarer-kan-bli-som-sverige-om-fem-ar/s/5-95-1777586 – Jeg har aldri sett Grønland så farlig som det er i dag, forteller en butikkeier til NRK. Vedkommende ønsker ikke å stå fram med navn. Til nyheten om at det skal bli mer synlig politi på Grønland, sier han dette ifølge nyhetskanalen: – Om ingenting skjer, kan det bli som Sverige om fem år. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 24. april 2024 #48 Del Skrevet 24. april 2024 FruLine skrev (På 30.3.2024 den 14.24): Men ingen har snart råd til å bo i Oslo med lønn som sykepleier/helsefagarbeider. I hvilket vest-europeisk land er det mulig å kjøpe bolig i landets hovedstad på en sykepleierlønn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 24. april 2024 Forfatter #49 Del Skrevet 24. april 2024 LeneXCII skrev (1 minutt siden): I hvilket vest-europeisk land er det mulig å kjøpe bolig i landets hovedstad på en sykepleierlønn? Det har jeg ikke oversikt over, men nå dreier tråden seg om Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 24. april 2024 #50 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) FruLine skrev (4 minutter siden): Det har jeg ikke oversikt over, men nå dreier tråden seg om Norge. Ja, men hvorfor komme med helt urealistiske forventninger. Skulle boliger av en eller annen grunn begynne å bli så billige at en sykepleier kan kjøpe i Oslo ville trolig andre kjøpe lenge før (og til en høyere pris da det alltid vil være mange som tjener mye mer enn en sykepleier). Derfor vil prisen aldri bli så lav.. Endret 24. april 2024 av LeneXCII 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 24. april 2024 Forfatter #51 Del Skrevet 24. april 2024 LeneXCII skrev (3 minutter siden): Ja, men hvorfor komme med helt urealistiske forventninger. Skulle boliger av en eller annen grunn begynne å bli så billige at en sykepleier kan kjøpe i Oslo ville trolig andre kjøpe lenge før (og til en høyere pris da det alltid vil være mange som tjener mye mer enn en sykepleier). Derfor vil prisen aldri bli så lav.. Boligprisene har eksplodert, det kunne blitt gjort tiltak underveis. Men det har ikke staten gjort. Men om du ser hele Oslo, så er jo prisene forskjellige. Så det er håp i noen bydeler fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 24. april 2024 #52 Del Skrevet 24. april 2024 I dass. Har lyst til å flytte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flovef Skrevet 24. april 2024 #53 Del Skrevet 24. april 2024 55 minutter siden, FruLine said: https://www.nettavisen.no/nyheter/advarer-kan-bli-som-sverige-om-fem-ar/s/5-95-1777586 – Jeg har aldri sett Grønland så farlig som det er i dag, forteller en butikkeier til NRK. Vedkommende ønsker ikke å stå fram med navn. Til nyheten om at det skal bli mer synlig politi på Grønland, sier han dette ifølge nyhetskanalen: – Om ingenting skjer, kan det bli som Sverige om fem år. Samtlige områder hvor det er overrepresentert menn fra kvinnefiendtlige stammekulturer opplever at det blir farlig, virkelig samtlige. Likevel nekter venstresiden å ta det innover seg. Norske barn blir ranet og banket opp, det skytes og knivstikkes omtrent daglig. Vi hadde ikke hatt disse problemene uten innvandring av menn fra disse landene (skriver menn fordi vi har ytterst få problemer med kvinnene). Tenk å importere og betale skattepenger for at nordmenn og Europa generelt skal få ødelagt livene sine, jeg har lyst å gråte av hvor urettferdig det er at vi ikke har noe vi skulle sagt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. april 2024 #54 Del Skrevet 24. april 2024 FruLine skrev (På 15.4.2024 den 17.53): Penger er jo roten til mye vondt i verden, makten over mennesket. Uten penger er du ingenting... Kvinner selger barn til pedofile for å tjene penger, så sykt er pengemakten. Nei, de selger barn for å overleve. Det er ikke pengene som er problemet, men hva du har å yte for å få lov til å overleve. Pengene går til å betale tak over hode, strøm og mat og andre ting som er nødvendig for å leve en dag til. Du kan ta vekk pengene fra rekkefølgen og det vil ikke påvirke resultatet en eneste tøddel. Muligens overgrepene blir litt enklere å takle hvis de utføres over zoom istedet for at du må overnatte hos kompisen av vaktmesteren for at familien skal kunne bo denne uka. Det er en misforståelse om at det er en menneskerett å ha trygg plass og bo, mat og mulighet til å få barn betyr at man slipper å yte noe til de som skal dele det med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. april 2024 #55 Del Skrevet 24. april 2024 LeneXCII skrev (45 minutter siden): Ja, men hvorfor komme med helt urealistiske forventninger. Skulle boliger av en eller annen grunn begynne å bli så billige at en sykepleier kan kjøpe i Oslo ville trolig andre kjøpe lenge før (og til en høyere pris da det alltid vil være mange som tjener mye mer enn en sykepleier). Derfor vil prisen aldri bli så lav.. Dette er 100% en funksjon av utbyggingstakt i og boligregulering. Arbeidsfolk bodde i Oslo før. Drabantbyene var arbeiderboliger. Mulighetsrommet for at Oslo skal bli en fungerende by, handler om funksjonell byplanlegging som tar høyde for sunn byvekst og infrastrukturbygging. Dette inkluderer at folk som jobber i Oslo bor og lever i Oslo. Og denne måten å tenke på, er generelt totalt fraværende i Norge. Noe av problemet er statlig, men mesteparten er kommunalt og henger på at Oslo og nabokommunene slåss istedet for å samarbeide om å bygge funksjonell by og kommune utvikling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 24. april 2024 #56 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) Flovef skrev (7 timer siden): Er ikke mange alternativer om hvor man kan flytte da alle europeiske land som har hatt stor innvandring fra MENA-land sliter like mye og er like ødelagt, og det er de fleste land. Var smart av Polen å sette ned foten. Jeg håper at kanariøyene blir fritatt fra ikke vestlig-innvandring når ting har blitt skikkelig ille i Europa, men det blir vel vanskelig når øyene politisk tilhører EU. Men det er jo en business at så mange europeere reiser dit, så kan jo hende de vil befare freden der. Hva skal vi gjøre da, bare være her oppe i Norge og se at tilstanden blir mer og mer svensk? Endret 24. april 2024 av Mayer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 24. april 2024 Forfatter #57 Del Skrevet 24. april 2024 Joda...alt er som det pleier: https://www.vg.no/nyheter/i/GyloQJ/oslo-rektor-angrepet-av-mindreaarig-gutt En rektor på en skole øst i Oslo er innlagt på sykehus etter å ha blitt utsatt for et voldsangrep tirsdag ettermiddag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 24. april 2024 Forfatter #58 Del Skrevet 24. april 2024 Vil trekke frem en annen sak som viser hvor katastrofalt skolesystemet er blitt. Les gjerne boken hans også, "Lærer på liv og død" "Lektor Clemens Saers ble nesten kvalt av en elev ved Oslo Handelsgymnasium, 15. mai 2014. Saers gikk deretter rettens vei og krevde oppreisningserstatning fra Oslo kommune, fordi han som ansatt lærer ikke var blitt holdt informert om at en av skolens elever var voldelig og farlig, og måtte omgås på en helt spesiell måte." https://www.dn.no/innlegg/arbeidsliv/skole/jus/rettsdrama-avdekker-sjokkerende-mangel-pa-respekt-for-ansattes-sikkerhet/2-1-1284476 https://www.dn.no/endelig-mandag/clemens-saers/arbeidsliv/hoyesterett/a-ble-du-nesten-drept-pa-jobben-nei-det-kan-ikke-ledelsen-ta-noe-ansvar-for/2-1-737978 https://www.utdanningsnytt.no/skoleledelse-utdanningsetaten-i-oslo-utdanningsforbundet/laerer-clemens-saers-moter-oslo-kommune-i-retten--jeg-haper-a-fa-en-dom-som-forteller-hva-en-arbeidsgiver-forventes-a-gjore/172693 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flovef Skrevet 24. april 2024 #59 Del Skrevet 24. april 2024 7 minutter siden, Mayer said: Jeg håper at kanariøyene blir fritatt fra ikke vestlig-innvandring når ting har blitt skikkelig ille i Europa, men det blir vel vanskelig når øyene politisk tilhører EU. Men det er jo en business at så mange europeere reiser dit, så kan jo hende de vil befare freden der. Hva skal vi gjøre da, bare være her oppe i Norge og se at tilstanden blir mer og mer svensk? Er ikke godt å si 😕 Polen har lite innvandring og de finner seg ikke i dritt og kriminalitet fra migranter så det er et alternativ. Flyttet til det tryggeste området for barn selv om det er usentralt, og planlegger å være her frem til det blir flertall av mena-menn og gutter som kan være til fare for meg og barn. Enn så lenge. Det er grusomt at vi presses ut av egne hjem og får tryggheten revet bort bare så venstresiden kan føle seg som gode mennesker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 24. april 2024 #60 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) Flovef skrev (19 minutter siden): Er ikke godt å si 😕 Polen har lite innvandring og de finner seg ikke i dritt og kriminalitet fra migranter så det er et alternativ. Flyttet til det tryggeste området for barn selv om det er usentralt, og planlegger å være her frem til det blir flertall av mena-menn og gutter som kan være til fare for meg og barn. Enn så lenge. Det er grusomt at vi presses ut av egne hjem og får tryggheten revet bort bare så venstresiden kan føle seg som gode mennesker. Det er ufattelig at vi har latt dette skje(politikere har mest ansvar), og lar det fortsette. Tenk om franskmenn fra tiden ved den franske revolusjonen som kjempet fram frihetsverdier, hadde sett hva som skjer nå, de ville jo ikke tro sine egne øyne. Endret 24. april 2024 av Mayer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå