Gå til innhold

Puslespilltråden - hva pusler du nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så fin tråd!😊

Akkurat nå holder jeg på med dette☺️

130405_1__283037__h62090134.jpg

Anonymkode: 62883...ba3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nettopp begynt med dette 😊 

IMG_8054.thumb.jpeg.fd25404b31691a34337ae23b32063334.jpeg

Anonymkode: 3896b...cb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir så imponert over nivået på folk her inne, synes det er så mange puslespill dere legger som ser veldig vanskelige ut! Har dere puslet lenge, og tok det tid før dere kom til det "nivået" dere er idag? 

Anonymkode: 4b07c...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 2.53):

Blir så imponert over nivået på folk her inne, synes det er så mange puslespill dere legger som ser veldig vanskelige ut! Har dere puslet lenge, og tok det tid før dere kom til det "nivået" dere er idag? 

Ekspander  

Jeg har vokst opp med å pusle puslespill. Puslet mye som barn, og vi har hatt tradisjon med å pusle puslespill som familieaktivitet i romjula (1000-3000 biter). Gjerne minst to i løpet av jula. 

Når jeg som ung voksen flyttet hjemmefra (ca. 16 år siden) begynte jeg med å kjøpe 500 biter for å pusle alene. Derifra har jeg gradvis økt til å ha puslet flere puslespill på 3000 (ca. 2-4 uker per puslespill). Stort sett pusler jeg 1000-1500 da dette passer best med hverdagen, og jeg kan fort pusle 20+ puslespill på ett år. Av og til med pauser på noen måneder, men stort sett har jeg alltid ett liggende som jeg holder på med. 

Jeg merker nå når min egne barn (4,5 og 2) begynner å interessere seg mer for puslespill at det er tydelig at det er en treningssak. Gutten på 4,5 pusler nå 100 biter alene (enkle motiv) og får stadig et bedre blikk for både detaljer og farger.

Jeg tenker at noe som er svært viktig er å velge motiv/bilder som man selv liker. For meg har det veldig lite å si om et motiv regnes som "enkelt" eller "vanskelig" om det er et bilde jeg synes er gørrkjedelig. Liker jeg bildet godt blir og motivasjonen større for å få det ferdig og pushe gjennom eventuelt vanskelig partier.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ravensburger hadde en med samme motiv som heter "Pet street", men den har jeg ikke funnet noe sted (foruten svindyrt på Ebay), så det endte med at jeg handlet på Amazon fra et annet firma. Håper den står til forventningene 😄

91DZ3nKC1XL._AC_SL1500_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte tre nye puslespill i går. Allerede godt i gang med det ene😃

image.thumb.png.6963fe951a4f3b40b54ceb06df07d512.png

Anonymkode: a9ded...74c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...