AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #21 Del Skrevet 30. mars 2024 Uff forventet noe mer juicy her altså🤨 Kokainsniffende gærne stuepiker, dvergtransvestitthorer og fandens oldemor. #Skuffet Anonymkode: 641e6...c1c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 30. mars 2024 #22 Del Skrevet 30. mars 2024 Miami her også. Vet helt ærlig ikke om dette er typisk for USA eller airbnb generelt, men det ble ikke helt det samme som opprinnelig beløp hvis du ser bilde under. For oss gjør det ikke så stor forskjell egentlig siden vi er så mange å dele utgiftene på. Men husker da vi var i Las Vegas og fikk sjokk over alle fees som ble lagt på pr natt da vi sjekket inn. Der hadde vi nok ikke satt oss grundig nok inn. Det ble nesten like mye pr natt som hotellet. Det var all slags rart, som f.eks bruk av fasiliteter som toalett og dusj, slitasje på bygg, tilgjengelighetsgebyr fordi personale er tilstedeværende og klar til å besvare spørsmål, servicefee meg her og facilityfee meg der. Ting vi tar for gitt at er inkludert i hotellprisen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #23 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er vel ikke akkurat lovpålagt å tipse? Hva skjer om en turist på ferie ikke tipser? Jeg tror ikke jeg hadde giddi det 🤷♀️ for bare la vær å gå på samme spisested flere ganger da? En annen ting, skal man liksom tipse i butikker? Koster ikke ting det som står på prislappen? Jeg hadde aldri skjønt at jeg er ment å betale tips på kleshandel feks? Anonymkode: 23b23...aa0 De som jobber der lever av tipsen. I Norge får de ansatte en lønn de kan leve av uten tips, i usa gjør de ikke det. Det er obligatorisk å tipse. Anonymkode: f2a8f...7be 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #24 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De legger aldri til tipsen. Du må sitte å regne ut dette selv etter hvert måltid. Anonymkode: e6d90...3a5 Hva om man ikke kan prosentregning, slipper man da å betale? Anonymkode: dba21...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #25 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva om man ikke kan prosentregning, slipper man da å betale? Anonymkode: dba21...ad1 De fleste har vel en smarttelefon som de kan regne ut prosent med? Anonymkode: 6fc6b...994 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #26 Del Skrevet 30. mars 2024 Jeg har vært i Miami mange ganger og aldri opplevd å betale noen fee for å bruke solstoler. Hvilke hotell gjelder dette? Eksempler? Jeg bodde på Eden Roc i høst og det kostet ingenting å bruke verken solstoler ved bassenget eller på stranda. Var noe service tax for oppholdet men ellers ikke noe utenom. Og drikke fra minibaren var svindyrt (8 dollar for en liten cola-boks!). Anonymkode: abcec...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #27 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De legger aldri til tipsen. Du må sitte å regne ut dette selv etter hvert måltid. Anonymkode: e6d90...3a5 Dette stemmer ikke. I Miami så tar nå alle restaurantene 15 - 20 % tips inkludert på regningen. Jeg fikk høre fra en som bodde der at det var fordi de var så lei av alle turister (europeiske spesielt) som ofte ikke tipsa i det hele tatt. Så nå er det ikke mulig å komme unna tips der, for dere som tenkte det. Med mindre du kjøper med deg take away fra en pizzasjappe eller bestiller fra Just Eat (kommer opp i appen om du ønsker å tipse, men du MÅ ikke). Det er derimot like greit å venne seg til det, amerikanere lever av tips og har ræva lønn. Anonymkode: abcec...06a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #28 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er vel ikke akkurat lovpålagt å tipse? Hva skjer om en turist på ferie ikke tipser? Jeg tror ikke jeg hadde giddi det 🤷♀️ for bare la vær å gå på samme spisested flere ganger da? En annen ting, skal man liksom tipse i butikker? Koster ikke ting det som står på prislappen? Jeg hadde aldri skjønt at jeg er ment å betale tips på kleshandel feks? Anonymkode: 23b23...aa0 Da er du såfall frekk har du råd til å reise dit har du råd til å tipse. For de som jobber der så er tipsen mesteparten av lønningen. Synes du virkelig det er greit at noen skal jobbe så og si gratis for deg uten å tene noe på det? Anonymkode: accac...7fd 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #29 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva om man ikke kan prosentregning, slipper man da å betale? Anonymkode: dba21...ad1 Du kan vanligvis se på hva som er tax og så gir du litt mer enn det. Anonymkode: f2a8f...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #30 Del Skrevet 30. mars 2024 Hadde ærlig talt ikke tipset noe mer enn ca 10%. Det er ikke mitt problem at systemet i USA er lagt opp på den måten. Anonymkode: 23b23...aa0 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #31 Del Skrevet 31. mars 2024 Resort fee er nok for de som ikke bor på hotellet men vil bruke fasilitetene. Har selv betalt for å bruke hotellfasiliteter andre steder, feks når man bor ett sted uten basseng og strand Anonymkode: f7374...738 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #32 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 14.02): He allerede ringt de en gang fordi vi ville oppgradere rommet men for å være ærlig hørtes det ut som de hadde null peiling.. De er jo bare en formidler, personen skjønte ikke hvilket hotell jeg snakket om en gang først 😅 Tenker ikke bare på hotell men sånn typisk i usa om det er ting man burde tenke på. Anonymkode: a68f0...e01 Ving er jo bare en gjeng ungdommer uten snev av service eller kunnskap om noe som helst. Jeg har, etter å ha reist med Ving, valgt å unngå det reisebyrået etter å hatt en uheldig hotellopplevelse for et par år siden. Rommet var ubeboelig, med oppkast og diverse annet på rommet og uopppredde brukte sengetøy og så skittent at det grodde dyr der… Ving ordna ikke opp og jeg måtte i hast finne nytt hotell. Ble over dobbelt så dyrt og mye stress. Ikke ferie det. Anonymkode: c3fde...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 31. mars 2024 #33 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 14.28): Men det er vel ikke akkurat lovpålagt å tipse? Hva skjer om en turist på ferie ikke tipser? Jeg tror ikke jeg hadde giddi det 🤷♀️ for bare la vær å gå på samme spisested flere ganger da? En annen ting, skal man liksom tipse i butikker? Koster ikke ting det som står på prislappen? Jeg hadde aldri skjønt at jeg er ment å betale tips på kleshandel feks? Anonymkode: 23b23...aa0 Det er ikke greit i det hele tatt. De som jobber på kjøkkenet får betalt, men ikke de som jobber som servitører, rydder osv. Altså: er maten dårlig må man klage - ikke la være å betale tips. Klager man, må kokken gjøre jobben om igjen. Lar man være å betale tips er det egentlig å si til servitørene at du driter i om de jobber gratis. Helt håpløst st det i det hele tatt skal være lov å ha et slikt sysyem, men det er i alle fal slik det funker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 31. mars 2024 #34 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Resort fee er nok for de som ikke bor på hotellet men vil bruke fasilitetene. Har selv betalt for å bruke hotellfasiliteter andre steder, feks når man bor ett sted uten basseng og strand Anonymkode: f7374...738 Nope. Resort fee er påslag på det hotellet man bor på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #35 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 14.17): Men hvis de legger til 20% på en restaurant feks, må man da tipse oppå dette igjen?😳 Anonymkode: a68f0...e01 Nei, da har de gjort tipsen obligstorisk istedet for frivillig. De ansatte har en veldig lav basislønn, hvor tips utgjør hoveddelen av lønnen. Så det er ikke greit å droppe tips for å spare feriebydsjettet. Anonymkode: a5729...ba4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 31. mars 2024 #36 Del Skrevet 31. mars 2024 34 minutter siden, katties said: Det er ikke greit i det hele tatt. De som jobber på kjøkkenet får betalt, men ikke de som jobber som servitører, rydder osv. Altså: er maten dårlig må man klage - ikke la være å betale tips. Klager man, må kokken gjøre jobben om igjen. Lar man være å betale tips er det egentlig å si til servitørene at du driter i om de jobber gratis. Helt håpløst st det i det hele tatt skal være lov å ha et slikt sysyem, men det er i alle fal slik det funker. Hvordan tror du de behandler den nye maten du får da? Hva om servicen er ræva? Som en annen har påpekt så er det faktisk ikke vår jobb å gi "obligatorisk" tips til folk, hvis ingen tipset hadde de måtte gitt de lønn hvis de skulle hatt ansatte, fortsetter folk å tipse så vil man jo bare fortsette i samme spor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #37 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 14.24): De legger aldri til tipsen. Du må sitte å regne ut dette selv etter hvert måltid. Anonymkode: e6d90...3a5 jo det gjør de. Har snakket med noen som var i USA nå ganske nylig og regningen som kom etter måltid var da inkludert tips på ganske mange penger... Mulig det varierer fra sted til sted, men dette var dems opplevelse hvertfall Anonymkode: 41d69...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 31. mars 2024 #38 Del Skrevet 31. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hadde ærlig talt ikke tipset noe mer enn ca 10%. Det er ikke mitt problem at systemet i USA er lagt opp på den måten. Anonymkode: 23b23...aa0 Da bør du heller reise et annet sted hvis du ikke vil følge reglene i USA. Det hadde vært det samme om forlk fra andre land besøkte Norge og fulgte sine egne regler fordi de ikke likte Norge sine regler. Ved å ikke betsle tios får du ikke "protestert" mot det - det er det folk som stemmer der som må gjøre. Det eneste man selv kan gjøre er å ikke betale tips i Norge for å unngå et slikt dårlig system her også. Endret 31. mars 2024 av katties 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 31. mars 2024 #39 Del Skrevet 31. mars 2024 Morten1 skrev (14 minutter siden): Hvordan tror du de behandler den nye maten du får da? Hva om servicen er ræva? Som en annen har påpekt så er det faktisk ikke vår jobb å gi "obligatorisk" tips til folk, hvis ingen tipset hadde de måtte gitt de lønn hvis de skulle hatt ansatte, fortsetter folk å tipse så vil man jo bare fortsette i samme spor Er maten dårlig så er det kokken som blir trukket, ikke servitørene, men da må man SI IFRA om det, ikke bare la vøre å betale tios. Er servisen dårlig så betaler man lite tips, er den veldig dårlig, ingen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #40 Del Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 16.16): Jeg har vært i Miami mange ganger og aldri opplevd å betale noen fee for å bruke solstoler. Hvilke hotell gjelder dette? Eksempler? Jeg bodde på Eden Roc i høst og det kostet ingenting å bruke verken solstoler ved bassenget eller på stranda. Var noe service tax for oppholdet men ellers ikke noe utenom. Og drikke fra minibaren var svindyrt (8 dollar for en liten cola-boks!). Anonymkode: abcec...06a Eden Roc har resort fee på $21 per dag per rom. Du betalte det antageligvis via hotellregningen og la ikke merke til det. Jeg bodde der i 2010 og husker ikke om det var slik da. https://miamibeachadvisor.com/resort-fees/amp/#gref Anonymkode: 0407e...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå