Gå til innhold

Svigers som ikke spør hvordan vi har hatt det på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir usikker og skuffet. Svigermor og svigerfamilien generelt spør ikke hvordan vi har hatt det på ferie, sitter bare å tar imot snaper og ser hva vi legger ut på sosiale medier. Trykker ikke liker engang.

Vi har vært veldig lite på reise, fordi vi ikke har hatt mulighet. Nå har vi vært på en etterlengtet ferie i Syden, og er så glade for det.

Hadde synes det hadde vært fint om svigerfamilien, iallefall svigermor, hadde spurt hvordan vi har hatt det eller lagt inn et liker eller kommentar på bilder.

Anonymkode: 6c93f...7a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jøss

Anonymkode: c93a7...dbb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Iallfall svigermor? Er dette kjønnsbasert?

Anonymkode: b9b76...7c1

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Iallfall svigermor? Er dette kjønnsbasert?

Svigerfar lever ikke. Når jeg skrev det, så mente jeg at andre i familien som svigerinne osv er greit, men en sånn nærme som barnas bestemor burde kanskje gi en liten respons.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å nei

Anonymkode: ef227...9d8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, henger du deg virkelig opp i slike ting? For et slitsomt menneske, som forventer at andre skal leve i din verden.

Anonymkode: faa92...1f4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri mine gjort heller og jeg ser ikke problemet. Om vi møtes i nær fremtid etter reisen, kan det hende de spør, men ikke ellers. Det er ikke alltid jeg spør dem heller. Snap svarer jeg konsekvent ikke på. Bruker ikke det som kommunikasjonskanal. Har det kun for å få med meg nødvendig informasjon i familiegruppa. 

Anonymkode: 1cc6f...d6e

• Liker 4
Skrevet

Dette er en merkelig ting å henge seg opp i. 
Dere har hatt en fin ferie. Holder ikke det? Hvorfor trenger du andres bekreftelse på noe du selv vet?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: fcadf...e54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri mine gjort heller og jeg ser ikke problemet. Om vi møtes i nær fremtid etter reisen, kan det hende de spør, men ikke ellers. Det er ikke alltid jeg spør dem heller. Snap svarer jeg konsekvent ikke på. Bruker ikke det som kommunikasjonskanal. Har det kun for å få med meg nødvendig informasjon i familiegruppa. 

Anonymkode: 1cc6f...d6e

Samme her. Forventer ikke at de skal spørre om ferien heller. Orker ikke å ramse opp om det likevel

Ikke måte på hva galt en svigerfamilie kan gjøre…

Anonymkode: 5d1d5...5ad

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare legger ut masse felles-snapper til alle på lista di for å skryte så hadde neppe jeg giddet å svare heller. Kan dere ikke heller snakke om ferien når dere har kommet hjem?

Anonymkode: 118e3...f70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde syntes det var fint at folk var så imponerte eller misunnelige som du synes de burde vært, ts. Uklart hvorfor er det særlig svigermor som du higer etter misunnelse/bifall fra.

Men å dra til «syden» er lekende lett. Man bestiller en billett, pakker en koffert, og så er man på vei. Folk flest gjør det 1-5 ganger i året, så folk rundt deg er like vant til at naboen/sønnen/nevøen/tanta/kollegaen er i Nice denne helga som de er til at de går på slalåm. Skal du imponere folk? Gjør noe imponerende, ikke noe vanlig.

Anonymkode: 102b3...541

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg. At andre i denne tråden synes det er normalt at de nærmeste menneskene i sitt liv er uinteresserte, kalde og delvis mangler sosiale antenner - sier mer om dem og deres familieliv.

For meg er det en selvfølge å vise interesse for hva mine nærmeste styrer med. Spesielt om det er en etterlengtet opplevelse. 

Tenker også at det er normal høflighet og etikette. Ihvertfall hvis man er et normalt, oppegående menneske med sosiale ferdigheter.

Nå ser jeg bort fra delen om sosiale medier, for her oppfører folk seg veldig forskjellige. Men dersom dere har kommet hjem fra ferie og møtt hverandre, så er det fullstendig innafor å forvente litt interesse.

Anonymkode: 04496...a52

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår deg. At andre i denne tråden synes det er normalt at de nærmeste menneskene i sitt liv er uinteresserte, kalde og delvis mangler sosiale antenner - sier mer om dem og deres familieliv.

For meg er det en selvfølge å vise interesse for hva mine nærmeste styrer med. Spesielt om det er en etterlengtet opplevelse. 

Tenker også at det er normal høflighet og etikette. Ihvertfall hvis man er et normalt, oppegående menneske med sosiale ferdigheter.

Nå ser jeg bort fra delen om sosiale medier, for her oppfører folk seg veldig forskjellige. Men dersom dere har kommet hjem fra ferie og møtt hverandre, så er det fullstendig innafor å forvente litt interesse.

Anonymkode: 04496...a52

Tusen takk for et normalt forståelsesfull svar.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du hadde syntes det var fint at folk var så imponerte eller misunnelige som du synes de burde vært, ts. Uklart hvorfor er det særlig svigermor som du higer etter misunnelse/bifall fra.

Men å dra til «syden» er lekende lett. Man bestiller en billett, pakker en koffert, og så er man på vei. Folk flest gjør det 1-5 ganger i året, så folk rundt deg er like vant til at naboen/sønnen/nevøen/tanta/kollegaen er i Nice denne helga som de er til at de går på slalåm. Skal du imponere folk? Gjør noe imponerende, ikke noe vanlig.

Anonymkode: 102b3...541

Nei det er ikke normalen for oss, og vi skryter ikke om vi deler opplevelser på sosiale medier. Det er også lov å være litt stolt av å ha opplevd så mye fint, og ha lyst å dele det. F eks ting man ser der som ikke er her osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De trenger jo ærlig talt ikke å spørre hvordan ferien deres var når dere har dokumentert den på sosiale medier! Det blir bare smør på flesk. 

Anonymkode: 97bb5...d23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De trenger jo ærlig talt ikke å spørre hvordan ferien deres var når dere har dokumentert den på sosiale medier! Det blir bare smør på flesk. 

Anonymkode: 97bb5...d23

Da går det vel ann å kommentere det? Har også sendt bilder direkte til svigermor, uten å få noen svar.

Greit jeg kanskje er mer empatisk enn normalen, som gir respons og gleder meg med andres gleder. Iallefall de jeg er glad i.

AnonymBruker
Skrevet

Er hun veldig aktiv på sosiale medier da? Min svigermor vet knapt hvordan hun åpner Messenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er hun veldig aktiv på sosiale medier da? Min svigermor vet knapt hvordan hun åpner Messenger.

Ja hun er det.

AnonymBruker
Skrevet

Mine svigerforeldre er sånn. Svigerfar er en god gammeldags «surpomp» som er mest opptatt av seg og sitt. Svigermor kan spørre, men ikke i hans nærvær. De to svogerne mine kan spørre hvordan det er med oss, men sjelden svigerinnene våre. Treffer svigers kanskje en gang i måneden. Svigerinner og svogere 5-6 ganger i året. Mannen min har kontakt med søsknene sine på på sms/snap litt oftere. 
Jeg har gitt opp å forsøke å involvere dem i livene våre, eller forvente noen interesse, da vi ikke får det. Jeg velger da heller å bruke energi på de familiemedlemmene/vennene/kollegaene som faktisk viser at de bryr seg. Trist, men jeg fikk det mye bedre når jeg tok et bevisst valg om interesse som aldri kom. 

Anonymkode: 76429...6d3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine svigerforeldre er sånn. Svigerfar er en god gammeldags «surpomp» som er mest opptatt av seg og sitt. Svigermor kan spørre, men ikke i hans nærvær. De to svogerne mine kan spørre hvordan det er med oss, men sjelden svigerinnene våre. Treffer svigers kanskje en gang i måneden. Svigerinner og svogere 5-6 ganger i året. Mannen min har kontakt med søsknene sine på på sms/snap litt oftere. 
Jeg har gitt opp å forsøke å involvere dem i livene våre, eller forvente noen interesse, da vi ikke får det. Jeg velger da heller å bruke energi på de familiemedlemmene/vennene/kollegaene som faktisk viser at de bryr seg. Trist, men jeg fikk det mye bedre når jeg tok et bevisst valg om interesse som aldri kom. 

Anonymkode: 76429...6d3

Hvor lang tid tok det og akseptere det? Og hvordan jobbet du med deg selv i den prosessen? Jeg prøver, men så går det noen uker, og jeg prøver å strekke ut en hånd igjen, men blir skuffet. Så møtes vi kanskje, og det er hyggelig, jeg får et håp om at ting blir bedre, men så faller ting tilbake til null interesse. F eks ved at et av barna begynner på skolen eller noe annet stort, jeg håper på interesse, men blir skuffet igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...