AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Noen andre småbarnsforeldre som kjenner på at påskeferien og andre ferier er utrolig slitsomme, og nesten ikke orker ha besøk av noen? Vi har to barn på hva 2 og 6 år, begge våkner minst en gang per natt (dette er vanlig utenom ferier også) . Vi er nå helt på felgen av søvnmangel. Ingen mulighet for barnepass/avlastning og eldstemann sine venner er bortreist. Må ut hver dag med barna - ellers blir de helt umulige, krangler og sutrer. Prøver ellers å aktivisere og leke, lese bøker osv.når vi er hjemme. Hva gjør dere andre i samme situasjon? Vi må jo være flere? Anonymkode: c8486...d13 1 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Har 5 barn, hvorav 4 kom i løpet av 5 år. Ferie med barn er ikke ferie. Du må vente til de blir tenåringer/ voksne før du kan virkelig slappe av på ferie 😄 Anonymkode: 38b49...31e 27 1 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Jeg har to med 15 mnd mellomrom. Har aldri vært sliten av å ha ferie med barna. Ikke en eneste gang. Feriene ble lagt opp på barna premisser med mye gøy som vi visste de ville like. De ble slitne og sovnet på kvelden. Sov hele natta, men våknet gjerne i 6 tiden. Da startet en dag på barnas premisser igjen. Var vi hjemme var barna ute eller inne og lekte. Barn har ikke vindt av å kjede seg litt også. Anonymkode: e44f5...1c1 9 1 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Ferie med barn er ikke ferie før de er 7-8 år🤣 Den eneste fordelen med små barn er at man får lange kvelder da de legges i 6- tiden. Her får vi ikke fred før 21.00-21.30 nå, barna er 8 og 10. Anonymkode: e974d...15c 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ferie med barn er ikke ferie før de er 7-8 år🤣 Den eneste fordelen med små barn er at man får lange kvelder da de legges i 6- tiden. Her får vi ikke fred før 21.00-21.30 nå, barna er 8 og 10. Anonymkode: e974d...15c Jeg mente 7🤣 Anonymkode: e974d...15c
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Noen andre småbarnsforeldre som kjenner på at påskeferien og andre ferier er utrolig slitsomme, og nesten ikke orker ha besøk av noen? Vi har to barn på hva 2 og 6 år, begge våkner minst en gang per natt (dette er vanlig utenom ferier også) . Vi er nå helt på felgen av søvnmangel. Ingen mulighet for barnepass/avlastning og eldstemann sine venner er bortreist. Må ut hver dag med barna - ellers blir de helt umulige, krangler og sutrer. Prøver ellers å aktivisere og leke, lese bøker osv.når vi er hjemme. Hva gjør dere andre i samme situasjon? Vi må jo være flere? Anonymkode: c8486...d13 Sov på skift. Ene står opp med barn en morgen, den andre sover til 10-11, så tar den som sov over, og den andre tar en dupp, og bytte på neste dag. Har dere mulighet for at en sover på et annet rom eller råd til hotell, kan dere ta en natt hver alene. Det har reddet oss når vi var i samme situasjon. Blir nok bedre neste år hvis det er en trøst😉 Anonymkode: 7c9c0...370 18 11
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Da har du for mange barn.. Anonymkode: 336ba...761 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Hva gjør barna som er så slitsomt da? Altså, man har jo ikke voksenferie med barn i hus, men jeg har enda tilgode å huske at jeg var sliten etter ferier, og vi har hatt fire barn i hus med 10 år fra yngste til eldste.... Anonymkode: 2b12b...61d 10 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 Må helt ærlig si at jeg ikke kjenner på slikt. Hverdagen er mye mer slitsom. Våre barn må også ut noen timer for dag om det ikke skal bli full krig, men det er jo ikke som om ikke vi voksne også trenger det. Vi har variert mellom skiturer, skogs- og fjellturer og bare gåtur til en lekeplass et stykke unna slik at det blir en avveksling fra lekeplassene i nærområdet. Vi har vært sammen med søskenbarn og tremenninger av barna, med venner fra barnehagen og venner fra nærområdet. Været har ikke vært det veste, men det har heller ikke vært krise. Det har rett og slett vært nydelig med lange dager uten noe som MÅ gjøres, improvisering og mange øyeblikk til minneboka. Jeg elsker ferie. Anonymkode: f3eb3...d3c 9 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #10 Skrevet 30. mars 2024 jeg har ikke barn, så jeg har egentlig ingenting å gjøre i denne tråden. Ville bare si at jeg beundrer dere som har barn! Det er jo 24/7 jobb! I tillegg til alt det andre Anonymkode: 155d1...b62 9 6 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #11 Skrevet 30. mars 2024 Litt usikker på hvordan du trodde det ville bli å ha barn..? Å velge å få barn er jo å velge et slikt liv 🤷♀️ Anonymkode: 296ab...bfa 12 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #12 Skrevet 30. mars 2024 Og folk lurer på hvorfor mange velger vekk barn og samtidig prøver de å overbevise om at en kan gjøre akkurat de samme tingene med barn som uten. Nei en kan ikke det! Ferier blir ikke ferier og det går igjen her inne ved hver eneste jul, hver eneste påske og ved hver eneste sommer. Det er jo bare slik det er med små barn i en periode. Anonymkode: 03476...67c 13 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #13 Skrevet 30. mars 2024 Det er ikke slitsomt å ha barn! med hilsen Harald Eia Anonymkode: 4b106...996 20 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #14 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen andre småbarnsforeldre som kjenner på at påskeferien og andre ferier er utrolig slitsomme, og nesten ikke orker ha besøk av noen? Vi har to barn på hva 2 og 6 år, begge våkner minst en gang per natt (dette er vanlig utenom ferier også) . Vi er nå helt på felgen av søvnmangel. Ingen mulighet for barnepass/avlastning og eldstemann sine venner er bortreist. Må ut hver dag med barna - ellers blir de helt umulige, krangler og sutrer. Prøver ellers å aktivisere og leke, lese bøker osv.når vi er hjemme. Hva gjør dere andre i samme situasjon? Vi må jo være flere? Anonymkode: c8486...d13 Yes. Å aktivisere tre unger når skole og barnehage er stengt er en heltidsjobb i seg selv. Spesielt når vi voksne har ymse helseutfordringer og egentlig har behov for hvile. Tror folk som ikke har barn ikke forstår hvordan det egentlig er. Mi beste venninne er barnløs, og lirer av seg «kos dere i ferien! Håper du får slappet av mye og ladet batteriene til du skal på jobb igjen!» Veldig hyggelig det altså, men er nesten mer sliten ETTER ferie, og trenger å dra på jobb for å slappe av🤣 Anonymkode: 73b7c...30c 6 1
Rucula Skrevet 30. mars 2024 #15 Skrevet 30. mars 2024 Vi har kost oss masse i påskeferien. Med 2 barn på 3 og 6 år Føler meg uthvilt og glad tross myevåken netter og en 3 åring som trasser og skriker konstant. Han stod akkurat og skreik i 30 min fordi han ikke fikk spise potetgull til lunch. Det er bare så deilig med et avbrekk fra jobb og hverdagen som går i ett. 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #16 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har du for mange barn.. Anonymkode: 336ba...761 Kvitte seg med den ene da eller? Hva er vitsen med en sånn kommentar om at hun har for mange unger, tror du hun ville unnvært noen av dem selv om hun blir sliten? Ellers har jeg ikke noe å bidra med, TS. Annet enn at det sannsynligvis blir roligere etterhvert som de blir større og kan leke alene ute. Anonymkode: 755d7...3ee 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #17 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mi beste venninne er barnløs, og lirer av seg «kos dere i ferien! Håper du får slappet av mye og ladet batteriene til du skal på jobb igjen!» «Liret av seg», faktisk. Kanskje de bare bør la være å snakke til foreldre så de ikke blir støtt? Anonymkode: 4b106...996 28 1 3
Andro Skrevet 30. mars 2024 #18 Skrevet 30. mars 2024 (endret) Så alltid på feriene med barn som de beste stundene livet har gitt. Per i dag låner jeg barn innimellom... Avlaster unge foreldre, og gleder meg selv. Kanskje dere må lære dere å avlaste hverandre? En har ansvar hele natta f.eks. så den andre får sove, og så bytte på. Alle trenger ikke å være med på alt. Dere kan ta en treningstur alene, sove alene, mens den andre tar med ungene. Eller man kan ta med ett barn hver. Svømmehallen var nok favorittstedet for hele gjengen da vi hadde små barn. Jeg satset på treningsaktiviteter hvor jeg kunne ta med et barn: Sykkel med henger, ski med pulk osv. Om du ikke liker å være ute med barna dine: Har du tenkt på hvorfor du har barn? Det er ikke obligatorisk. Sørg i alle fall for å ikke få flere. De fleste liker å gå ut og finne på noe hver dag, også uten barn... Endret 30. mars 2024 av Andro 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #19 Skrevet 30. mars 2024 Når man synes det er slitsomt med ferie med barn, må man kanskje reflektere over hvilke forventninger man har til ferien - eller innse at man rett og slett ikke er egnet til å være forelder… ? Stakkars barn, som har foreldre som synes det er slitsomt å være sammen med dem. Anonymkode: 9e79a...6ce 21
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 Andro skrev (16 minutter siden): Så alltid på feriene med barn som de beste stundene livet har gitt. Per i dag låner jeg barn innimellom... Avlaster unge foreldre, og gleder meg selv. Kanskje dere må lære dere å avlaste hverandre? En har ansvar hele natta f.eks. så den andre får sove, og så bytte på. Alle trenger ikke å være med på alt. Dere kan ta en treningstur alene, sove alene, mens den andre tar med ungene. Eller man kan ta med ett barn hver. Svømmehallen var nok favorittstedet for hele gjengen da vi hadde små barn. Jeg satset på treningsaktiviteter hvor jeg kunne ta med et barn: Sykkel med henger, ski med pulk osv. Om du ikke liker å være ute med barna dine: Har du tenkt på hvorfor du har barn? Det er ikke obligatorisk. Sørg i alle fall for å ikke få flere. De fleste liker å gå ut og finne på noe hver dag, også uten barn... Er det sant? Eller hva sikter du til da egentlig? Hva er dette "noe" som man finner på, nok med en tur liksom? Anonymkode: d561f...5fb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå