Gå til innhold

Hvor ofte er du ute å drikker? Tobarnsmor 34

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått tilbakemeldinger fra en bekjent om at jeg drikker mye, kommentaren var sånn "ute igjen?😄"

Har siste tiden vært ute 5 ganger på 1,5 mnd. 

Hva gjør dere når dere er med venner? Alkohol er jo alltid en del av middager og tid med venner uten barn?

Anonymkode: a3e3a...8f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fått tilbakemeldinger fra en bekjent om at jeg drikker mye, kommentaren var sånn "ute igjen?😄"

Hva gjør dere når dere er med venner? Alkohol er jo alltid en del av middager og tid med venner uten barn?

Drikker 6 ganger i året max da altså fest og ut på byen. 5 ganger ut på byen er mye på 1,5 mnd🤷

Ofte blir det 2-3 ganger rundt jul/Jan og resten vår/sommer. Ellers drikker jeg aldri. Liker ikke vin eller øl. 

Anonymkode: e8a88...3ce

• Liker 13
Skrevet

Så og si aldri. Nei, alkohol er ikke del av mine middager eller sosiale samvær, med mindre noe feires.

• Liker 20
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 5df27...80e

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men da er du jo ute og drikker HVER HELG? Jeg har ikke barn og er yngre enn deg men er absolutt ikke så ofte ute og drikker. Kanskje 3-4 ganger totalt ila sommeren, en bursdag på høsten og så nyttårsaften. Ut over det går helgene til fjelltur, filmkveld med mannen osv. Jeg synes det høres ut som at du drikker veldig ofte. 

Anonymkode: 98e8a...181

• Liker 30
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det høres mye ut og i min verden kan vi godt ta et glass vin eller flere, men det er ikke en selvfølge at alkohol er en del av tid med venner uten barn. Da høres det nesten ut som et problem. Og når andre rundt deg begynner å reagere også, så er det kanskje en grunn til det.

Anonymkode: 6eb9e...88e

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke ofte når barna bodde hjemme nei. 2-3 ganger i året kanskje. 

Anonymkode: 96680...e05

• Liker 4
Skrevet

Det er ofte når du har barn. Det er ofte om du ikke hadde barn, om du spør meg. Det er forresten mulig å drikke annet enn alkohol når som helst. Det er ingen som tvinger deg til å drikke hver gang, eller å drikke flere enheter.

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Drikke vin til mat, med venninner eller mannen - ofte.

Ute, som i alkohol utover kvelden, ute etter midnatt - aldri. 

Kaller ikke en middag eller 1-2 glass for "ute", men sosialt samvær og kos. 

Anonymkode: 27b14...7e3

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

5 ganger på 1,5 mnd er vel hver helg?  Er du barnløs så spiller det vel ingen rolle hvor ofte du er ute?

Anonymkode: 915bb...06f

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har vært ute i snitt 5 av 6 helger da? Jeg er tre år eldre og har to tenåringer men jeg er kanskje ute tre ganger i året pluss jobbmiddager eller bare ut for å spise liksom. 

Anonymkode: a2123...1b8

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ute kanskje 2 maks 3 ganger på et år de siste årene etter jeg fikk barn. Men det er frivillig. Synes forøvrig 5 ganger på 1.5 måneder høres ekstremt mye ut for en tobarnsmor.

Anonymkode: 37683...66d

• Liker 6
Gjest Luksusbia
Skrevet

Ikke her jeg bor. Mødre drikker heller te sammen. Kan ha litt å si at endel av min omgangskrets er kristne. Føler den tiden man går ut å drikker med venninner er fra 15-30 år. Små barn bør ha foreldre som prioriterer dem fremfor rus. Vokste opp med en far som drakk vin hver dag i syden. Ble usikker hver gang han snøvlet, og følte ansvar tidlig med å hjelpe han finne hotellet. Skal sies at jeg nok var unormalt følsom som barn. Bare vær klar over at selv om du ikke er dritings, vil dine barn merke at du er annerledes og har kortere lunte dagen derpå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mye å være ute og drikke hver helg. Jeg er 27 og etter jeg fikk barn har det blitt ut og drikke maks to ganger per år. Men jeg er veldig hjemmekjær, haha. Når jeg treffer venner er det omtrent aldri alkohol i bildet.

Anonymkode: 4afd7...f65

• Liker 5
Skrevet

Det er sjeldent jeg er ute å drikker, kanskje 3-4 ganger i året. De fleste gangene jeg er ute å spiser med venner eller vi finner på noe er det uten alkohol.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (Akkurat nå):

Ikke her jeg bor. Mødre drikker heller te sammen. Kan ha litt å si at endel av min omgangskrets er kristne. Føler den tiden man går ut å drikker med venninner er fra 15-30 år. Små barn bør ha foreldre som prioriterer dem fremfor rus. Vokste opp med en far som drakk vin hver dag i syden. Ble usikker hver gang han snøvlet, og følte ansvar tidlig med å hjelpe han finne hotellet. Skal sies at jeg nok var unormalt følsom som barn. Bare vær klar over at selv om du ikke er dritings, vil dine barn merke at du er annerledes og har kortere lunte dagen derpå.

Jeg er 42. Ser ikke hvorfor det må være en aldersbegrensning på dette? 

Vi møtes en kveld for god mat, og litt vin. Innimellom en søndagsbrunch. Barna har fedre, og blir godt fulgt opp når vi ikke er der. 

Og nei, jeg kjenner null dagen etterpå. Da ville mannen vært den første til å "sette foten ned". 

Anonymkode: 27b14...7e3

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg eldre enn deg og uten barn, men kanskje to ganger i året. Har faktisk mistet mange venner med barn fordi jeg ikke orker lange kvelder med alkohol når de har barnefri.

Anonymkode: a53fb...409

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En til to ganger i året på jobbrelaterte arrangementer. De årene med babyer har det gått et par år mellom hver tur ut. 

Anonymkode: 821ba...4ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 barn i ungdomsskole alder. Er 40 selv. Ute "på byen" 2-3 ganger i året omtrent. Type julebord og en sommerfest/treff.  Kan spise middag med venner og kolleger uten at det er alkohol med i bildet. Kan ha besøk en lørdag, uten alkohol. Er ikke avholds, men har ikke Stort behov for å drikke heller.  

I mine øyne er du da veldig mye ute, barn eller ikke, uansett alder. 

Anonymkode: a20df...c2c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri, drikker ikke alkohol.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...