Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som har hatt dårlig økonomi og likevel klart å skaffe seg nytt bosted, som har noen tips?

Jeg er nødt til å komme meg ut av et usunt forholdet jeg er i. Jeg er ufør og leilighetene her jeg bor vil koste ca 15000 kr/mnd i leie pluss strøm. Det har jeg ikke råd til med min lønn. Jeg får ca 200000 kr med meg etter endt forhold og det rekker ikke langt. Jeg har ikke hatt mulighet til å kjøpe meg inn i huset til samboer men har på sikt investert disse 200000 kr som vi har skriftlig avtale på at jeg skal ha med meg ved et evnt brudd. 

Er det mulighet for å få noe støtte fra f eks Nav? Jeg jobber kommunalt men de kommunale boligene prioriteres til andre nå. Noen som har vært i samme situasjon som har noen gode tips?

Anonymkode: be330...87b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få bostøtte. Ellers så, hvis du ikke har barn som trenger å bli værende pga skolekrets, så er mitt beste tips å flytte til et sted hvor boliger er rimeligere enn der du bor nå.

Anonymkode: bb1f7...63a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at du jobber også, da er vel en flytting kanskje ikke så greit med tanke på jobben. 🫣

Gjest jegerrinne
Skrevet

Kan søke om bostøtte og evnt høre med husbanken om startlån, vet en del har fått det ved samlivsbrudd.  Noen kommuner har også nå som hetter leie for eie

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (Akkurat nå):

Kan søke om bostøtte og evnt høre med husbanken om startlån, vet en del har fått det ved samlivsbrudd.  Noen kommuner har også nå som hetter leie for eie

Leie for eie er et tapsprosjekt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du kutte ned på kostnader noe sted?

Er selv ufør, og kan spare penger ved micro sparing hver gang jeg trekker kortet.

Se hvor du kan spare, tjene litt?

Jeg kan tjene litt ved chatting, trenger pengene så da gjør jeg slikt arbeid.

Jeg gjør ikke mye av den jobben, men du kan tjene ganske bra hvis du går inn for det.

Anonymkode: 9f32f...b46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser nå at du jobber også, da er vel en flytting kanskje ikke så greit med tanke på jobben. 🫣

Ja jeg glemte helt å skrive at jeg også jobber 20%. Det er ikke så mye, så sånn sett kan jeg flytte, men jeg har en ungdom som fortsatt skal bo hos meg så med tanke på skolen hans og omgangskretsen hans, så vil jeg helst unngå å måtte flytte til han er ferdig på skolen. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du kutte ned på kostnader noe sted?

Er selv ufør, og kan spare penger ved micro sparing hver gang jeg trekker kortet.

Se hvor du kan spare, tjene litt?

Jeg kan tjene litt ved chatting, trenger pengene så da gjør jeg slikt arbeid.

Jeg gjør ikke mye av den jobben, men du kan tjene ganske bra hvis du går inn for det.

Takk for tips. Ja jeg har også microsparing. Hvordan fungerer chattingen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for tips. Ja jeg har også microsparing. Hvordan fungerer chattingen?

Det går i sexchat.

Ikke alltid, men det for det meste.

Du tjener lite, men skriver du si over 300 mld i uka så er det 500 kr, jeg skriver det jeg gidder.

Men 2000 kr ekstra i mnd hjelper mye for meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det går i sexchat.

Du tjener lite, men skriver du si over 300 mld i uka så er det 500 kr, jeg skriver det jeg gidder.

Ja herlighet, 2000 kr hjelper masse!

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Leie for eie er et tapsprosjekt

Vet kun flere så er det eneste måtte hvis en ikke får via husbanken. Vet om flere som har kommet inn via det. Som nå eier boligen bed vanlig lån etter 5 år. Men er nok forskjellige måter rundt hvordan de løser det.

Skrevet

Det er sikkert lurt å leie i starten, og du har med deg nok til depositum og leie.
Du kan søke om
bostøtte https://husbanken.no/person/bostotte/
endre skattetrekket ditt https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/bestille-endre/,
få ekstra barnetrygd https://www.nav.no/utvidet-barnetrygd 
dersom ungdommen din går på videregående eller er lærling kan hen kreve bidrag fra den hen ikke bor hos https://www.skatteetaten.no/person/betaling-og-innkreving/barnebidrag-og-andre-underholdsbidrag/motta-underholdsbidrag/nar-barnet-er-over-18-ar/

Kontakt den i kommunen din som har ansvar for behandling av Husbankens ordninger, og få korrekt lokal informasjon om lån, tilskudd og bostøtte. Vedkommende kjenner vanligvis godt til både leiemarkedet og hva som er realistisk å kunne kjøpe. Det finnes tilskuddsordninger for uføre, i tillegg til lån. Sjekk det ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det går i sexchat.

Ikke ts, men dette vil jeg begynne med også.. Hvordan fungerer dette? Er man «ansatt» noe sted? 

Anonymkode: b9053...cbc

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet med forholdet gørst og fremst? Går det å endre på ting? 

Anonymkode: fc244...2ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er problemet med forholdet gørst og fremst? Går det å endre på ting? 

Anonymkode: fc244...2ac

Jeg tror dessverre ikke det er mulig å forandre. Jeg har lenge håpet det skal bli bedre men det blir det ikke. Samboer vil ikke være med i terapi og jeg har innsett at han ikke kommer til å bedre seg. Så jeg  ser ingen annen utvei enn å flytte.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er i et usunt forhold med feks psykisk eller fysisk former for vold, kan du også kontakte krisesenter for hjelp videre med boligsituasjonen. De kan hjelpe deg med både midlertidig billig og bolig på sikt. 

Anonymkode: 12187...a03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper deg sikkert ikke å høre, men 200.000 flatt er en særdelrs dårlig deal. Inflasjonen spiser opp mye, og verdiøkningen på boligen synes ikke på denne summen.

Hva gikk de 200.000 til hvis ikke til huslånet?

Høres ut som ektepakten til en viss herremann i Lørenskog btw…

Anonymkode: d41f8...eb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 11.37):

Det går i sexchat.

Dette må jo være rein svindel? De dumme mennene tror de chatter med potensielle kjærester.

Anonymkode: d41f8...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...