AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #41 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 17.06): Jeg synes det er rimelig optimistisk å tro at jeg vil selge en jakke som er brukt tre ganger til kr 200 når nypris er 2500 og den er lagt ut for en tredjedel av nypris. Anonymkode: bcaba...e5f Enig, men det er det gribbene på finn forventer. "Den er brukt, så buhuu, jeg vil ikke betale mer enn 10% for den!"... Anonymkode: a258d...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #42 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 11.37): Har merket det samme!! Selger nesten nye klær til skampris, og så pruter de enda mer og ønsker ikke å betale for frakt. Og så svarer de ikke. Enkelte ganger må jeg bare si at det er ikke noe vits å selge det om jeg skal gå ned mer i pris, da kan jeg like gjerne gi det til Fretex. Folk er vanvittig grådige må jeg si. Jeg lurer på hvordan de klarer seg i samfunnet forøvrig når de har å gjøre med normale priser🤷🏼♀️ Anonymkode: 911eb...fd8 Mulig den andre parten synes det er du som er grådig og frekk som vil klore til deg så nye penger for de brukte tingene du ikke lenger vil ha? Det er ufattelig mye overprisede ting på finn. Ofte er det dyrere å kjøpe noe brukt der enn å kjøpe det samme splitter nytt, med garanti, siden det ofte er salg of kampanjer. Anonymkode: 148ed...96e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #43 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mulig den andre parten synes det er du som er grådig og frekk som vil klore til deg så nye penger for de brukte tingene du ikke lenger vil ha? Det er ufattelig mye overprisede ting på finn. Ofte er det dyrere å kjøpe noe brukt der enn å kjøpe det samme splitter nytt, med garanti, siden det ofte er salg of kampanjer. Anonymkode: 148ed...96e Mye mulig du er for grådig og gjerrig også. Anonymkode: a258d...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #44 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 23.42): Jeg er også prisbevisst og handler nesten alt på tilbud. Men jeg pruter aldri på Finn, fordi jeg vet hvor slitsomt det er for selger. Liker enkle handler når jeg selger selv, da skulle det bare mangle at jeg er høflig og forholder meg til informasjonen i annonsen når jeg ønsker å kjøpe noe. Anonymkode: 1aa82...bfc Jeg skal snart selge en bil. Du må gjerne kjøpe, uten å prute. 🙂 Anonymkode: d32b9...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #45 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mulig den andre parten synes det er du som er grådig og frekk som vil klore til deg så nye penger for de brukte tingene du ikke lenger vil ha? Det er ufattelig mye overprisede ting på finn. Ofte er det dyrere å kjøpe noe brukt der enn å kjøpe det samme splitter nytt, med garanti, siden det ofte er salg of kampanjer. Anonymkode: 148ed...96e Hvordan får du det til å bli at vedkommende «vil klore til seg så mye penger»? Når hun bruker ordet «skampris» her, tror jeg ikke hun selv mener å uttrykke at hun ønsker en «urimelig (høy) pris», som er den ene betydningen av ordet, snarere at hun legger klærne ut for «spottpris», altså en lav pris (den andre betydningen av ordet) Anonymkode: bcaba...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #46 Del Skrevet 5. april 2024 Absolutt en uting at folk forventer å få ting omtrent gratis på Finn. Dette skyldes nok mye hvordan media i mange år har fremstilt Finn, tror jeg... En annen utfordring er jo at de som har god råd gjerne legger ut gratis i ren veldedighet, uten å kanskje tenker over at de samtidig påvirker prisnivået for de som ønsker å selge, og kanskje rett og slett trenger å tjene noen kroner på det de har å selge. En vanskelig balanse dette. Kanskje flere burde kjøpe i veldedighet også. Anonymkode: 1b28e...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #47 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg opplever at mange skal ta seg godt betalt for, tross alt, brukte klær og ting. En regndress til et barn koster feks 600 kr ny. Så kommer salget og jeg kan kjøpe den ny for 300-400 kr. På finn legges den ut for feks. 200 til 300 kr brukt. Så kommer frakt på en 75kr og en slags forsikring. Da er vi på fort på en pris som gjør det til et dårlig kjøp. Hvis regnsettet kostee 600 nytt, betaler jeg faktisk ikke mer enn 150 kr for dette brukt, og det er maksimal betalingsvilje. Det må gi meg en pris som er et stykke under det jeg vil få for dressen ny på tilbud, altså netto 100-200 kr når alt er betalt Anonymkode: b47c0...8ca 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #48 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 19.32): Jeg solgte en nøstebarn ulldress , matchende, lue og tøfler til baby som tilsammen nytt kostet over 1500 kr. Dressen hadde fått et hull som jeg sydde igjen pent så det ikke syntes, men opplyste om det. Tok pris 600. ( som nytt kun ville vært lua og tøflene). Får skambud på 200 kr og slikt! Og når jeg opplyste om nypris var det for mye når dressen er sydd. Da gir jeg det heller bort. Anonymkode: c71a7...856 Er du seriøs! Hvis nypris er 15000 kr, vil salg føre til at den selges for 750 kr, evt noe mer. Da har kjøper fortsatt muligjet til å returnere varen. Det er mye tryggere å handle i en proff nettbutikk og viktigst av alt, klærne er nye! Det er ikke møll osv. Hva betaler kjøper netto når du skal ha 600 kr? 700! Ville ikke du heller ha kjøpt nytt på tilbud som du i tillegg kan selge videre uten å opplyse om hull! Derfor prutes det. Det er ikke kjøperne det er noe galt med. Kunden har som regel rett og markedet bestemmer. Anonymkode: b47c0...8ca 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #49 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 15.28): Derfor kaster jeg bare klærne i Fretex-containere i stedet for å selge. Ikke verdt styret. Dyre plagg derimot, er mulig å få litt for Anonymkode: dd2db...18f Evt selge en haug for en pris som gjør det verdt strevet. Anonymkode: b47c0...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #50 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 15.28): Derfor kaster jeg bare klærne i Fretex-containere i stedet for å selge. Ikke verdt styret. Dyre plagg derimot, er mulig å få litt for Anonymkode: dd2db...18f Samme her. Tiden og energien min er mer verdt enn å bruke all tiden det tar å få solgt brukte klær billig... all prutingen, frekke kjøpere, spesielle folk. Da tar jeg heller på meg en ekstravakt for mer penger, og gir bort klærne til de som trenger dem mer Anonymkode: 33e69...709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #51 Del Skrevet 5. april 2024 Den merkeligste logikken er å heller kaste ting enn å gå ned 100 kr i pris på et plagg til 500 som har ligget ute i 3 måneder. Da er det liksom av rent prinsipp bedre med null kr enn 400 kr. Anonymkode: b47c0...8ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #52 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 23.34): Omvent på elektronikk, der er alt overpriset. Når ting legges ut dyrere enn hva det selges på tilbud, så er det noe galt. Anonymkode: fcf96...633 Der er jeg helt enig, mange kjøper for eksempel høyttalere med stor rabatt på black week og selger dem dyrt kort tid etter, man kan gjøre kupp også men da er det ikke på finn. Anonymkode: beaa8...85c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #53 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg kaster ting fremfor og gi bort på finn eller fb, har opplevd at ting jeg gir bort blir lagt ut til salg 2 dager etter at jeg ga det bort, har også opplevd kjøpere med høyeste bud prøve på videre pruting når de skal hente, så i vinter har jeg fyrt med seriebøker, neste vinter blir det 3 kommoder og 2 bokhyller. Anonymkode: beaa8...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #54 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 10.53): Selv om prisen er god og satt ned rimelig, så skal det prutes enda mer ned. Og om det spørres om hva prisen er, så svares det ikke lenger om de ikke er fornøyd med svaret. Finn er faktisk ikke en gi-bort-gratis side. Anonymkode: a258d...578 Har merket det samme. Folk flest der forventer alt gratis, og at du attpåtil kjører tingene bort til dem. I påska solgte jeg et par strøkne alpinski for 1/10 av nypris. Dama som kjøpte spurte om jeg kunne frakte skiene på hytta deres som lå over 1 time unna... Frekkheten er nådens gave, altså. Anonymkode: bff3b...0ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #55 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kaster ting fremfor og gi bort på finn eller fb, har opplevd at ting jeg gir bort blir lagt ut til salg 2 dager etter at jeg ga det bort, har også opplevd kjøpere med høyeste bud prøve på videre pruting når de skal hente, så i vinter har jeg fyrt med seriebøker, neste vinter blir det 3 kommoder og 2 bokhyller. Anonymkode: beaa8...85c Hvis du brenner lakkerte og malte møbler, så avgir det giftige avgasser i stuen din. Det er ikke anbefalt å brenne behandlede møbler hjemme i ovnen/peisen av den grunn. Anonymkode: ba7a4...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #56 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan får du det til å bli at vedkommende «vil klore til seg så mye penger»? Når hun bruker ordet «skampris» her, tror jeg ikke hun selv mener å uttrykke at hun ønsker en «urimelig (høy) pris», som er den ene betydningen av ordet, snarere at hun legger klærne ut for «spottpris», altså en lav pris (den andre betydningen av ordet) Anonymkode: bcaba...e5f Når man tar en titt på finn er det definitivt mer overpriset ræl enn spotpris å se altså. Og f.eks. å kjøpe hullete lappede ullklær til nesten halv av full pris er hinsides uaktuelt dyrt 😵💫 Folk selger typ en skål med skår i for halv pris etc - hva slags idioter er det som betaler det? AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg opplever at mange skal ta seg godt betalt for, tross alt, brukte klær og ting. En regndress til et barn koster feks 600 kr ny. Så kommer salget og jeg kan kjøpe den ny for 300-400 kr. På finn legges den ut for feks. 200 til 300 kr brukt. Så kommer frakt på en 75kr og en slags forsikring. Da er vi på fort på en pris som gjør det til et dårlig kjøp. Hvis regnsettet kostee 600 nytt, betaler jeg faktisk ikke mer enn 150 kr for dette brukt, og det er maksimal betalingsvilje. Det må gi meg en pris som er et stykke under det jeg vil få for dressen ny på tilbud, altså netto 100-200 kr når alt er betalt Anonymkode: b47c0...8ca 100 % enig med deg. Anonymkode: 148ed...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #57 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når man tar en titt på finn er det definitivt mer overpriset ræl enn spotpris å se altså. Og f.eks. å kjøpe hullete lappede ullklær til nesten halv av full pris er hinsides uaktuelt dyrt 😵💫 Folk selger typ en skål med skår i for halv pris etc - hva slags idioter er det som betaler det? 100 % enig med deg. Anonymkode: 148ed...96e Hva får deg til å tro at den du siterte er en av disse som selger til overpris, når hun sier noe helt annet? Og hun skriver absolutt intet om hullete, lappede klær. Anonymkode: bcaba...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #58 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg opplever at mange skal ta seg godt betalt for, tross alt, brukte klær og ting. En regndress til et barn koster feks 600 kr ny. Så kommer salget og jeg kan kjøpe den ny for 300-400 kr. På finn legges den ut for feks. 200 til 300 kr brukt. Så kommer frakt på en 75kr og en slags forsikring. Da er vi på fort på en pris som gjør det til et dårlig kjøp. Hvis regnsettet kostee 600 nytt, betaler jeg faktisk ikke mer enn 150 kr for dette brukt, og det er maksimal betalingsvilje. Det må gi meg en pris som er et stykke under det jeg vil få for dressen ny på tilbud, altså netto 100-200 kr når alt er betalt Anonymkode: b47c0...8ca Da er man jo ekstremt gnien om man kun gir 150 kr for det brukt. Men skjønner at mange på finn vanker da altså her inne og, så da fikk vi svar på hvor mye noe til 600 kr er verdt. Bare ikke forvent å få det til den prisen. 👍 Anonymkode: a258d...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #59 Del Skrevet 5. april 2024 Jeg har tilnærmet sluttet å selge brukte ting. Er nesten umulig, til tross for spotpris. Bruk og kast er blitt det nye dessverre. Ikke en gang gis bort blir hentet. Kan feks være helt ubrukte pensko ala disse til 50kr har jeg liggende ute: (Bilde fra Skomani) Anonymkode: 9d51c...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #60 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da er man jo ekstremt gnien om man kun gir 150 kr for det brukt. Men skjønner at mange på finn vanker da altså her inne og, så da fikk vi svar på hvor mye noe til 600 kr er verdt. Bare ikke forvent å få det til den prisen. 👍 Anonymkode: a258d...578 Når jeg sier 150 kr, er det fordi totalen blir over 200 kr med fiks ferdig. Ingen rasjonell person gir mer enn dette hvis samme dress kan kjøpes på tilbud for 300 kr med de rettighetene det gir. Det er frakt og den " forsikringa" som gjør at billige ting på finn, blir så " dyre" at det ikke er verdt det og da må det litt pruting til. Det er få som velger det dårligste alternativet, så det handler jo nettopp om alternativene og ikke gnienhet. Jeg gjør jo selv dette regnestykket når jeg legger ut ting på finn. Får ikke solgt det som prises for høyt, og det hjelper jo ikke hva jeg mener hvis markedet er uenig. Anonymkode: b47c0...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå