AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Hei. Jeg var på en date i går, og det gikk for så vidt ganske bra. Fyren var tiltrekkende og oppegående. Eneste er at jeg synes at han pratet mye om seg selv. Spurte meg av og til om ting, men penslet det fort over på seg selv igjen. Han inviterte meg på ny date om 2 uker. Jeg er litt usikker 😅 Men jeg bør vel treffe han litt flere ganger for å finne ut om vi egentlig passer sammen? Hva tenker dere? Er det vits i å treffe han igjen? Anonymkode: f925a...5d4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg var på en date i går, og det gikk for så vidt ganske bra. Fyren var tiltrekkende og oppegående. Eneste er at jeg synes at han pratet mye om seg selv. Spurte meg av og til om ting, men penslet det fort over på seg selv igjen. Han inviterte meg på ny date om 2 uker. Jeg er litt usikker 😅 Men jeg bør vel treffe han litt flere ganger for å finne ut om vi egentlig passer sammen? Hva tenker dere? Er det vits i å treffe han igjen? Anonymkode: f925a...5d4 Han var sikkert bare nervøs. Anonymkode: f6f96...ce9 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Kjente med én gang på "øhrk!" da du skrev han snakket mye om seg selv. Møter på sånne menn altfor ofte, og det blir bare verre med alderen. Jeg mister fort interessen for mennesker som babler om seg og sitt i et bankende kjør, så da er jeg bare ferdig med hele personen. Men det er meg, da, som er 40 og omgås folk på samme alder. Hva sier magefølelsen, ts? Anonymkode: 5b91f...52a 2 3
Tvist Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Hvis du hadde det fint, har du ingenting å tape på å møte ham igjen. Så kan du vurdere etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg var på en date i går, og det gikk for så vidt ganske bra. Fyren var tiltrekkende og oppegående. Eneste er at jeg synes at han pratet mye om seg selv. Spurte meg av og til om ting, men penslet det fort over på seg selv igjen. Han inviterte meg på ny date om 2 uker. Jeg er litt usikker 😅 Men jeg bør vel treffe han litt flere ganger for å finne ut om vi egentlig passer sammen? Hva tenker dere? Er det vits i å treffe han igjen? Anonymkode: f925a...5d4 Det kan jo være en usikkerhet første gang en møter noen. Men om det er sånn den andre daten også, så ville jeg takket for meg. Man er jo oppmerksom på den man skal bli kjent med. Stiller spørsmål og svarer når en blir spurt. Du skal bli kjent med noen i ditt tempo, så blir litt ufint å bli påprakket masse info en ikke trenger på første date. Jeg møtte en gang en som var sånn på første date. Men senere forsto jeg at han bare var ensom og ikke hadde mange nære å snakke med i hverdagen. Dermed ble det litt overflow første gangen. Jeg er også er sånt menneske som kan få livshistorien til en person ved å sitte 15 minutter å vente på bussen. Kanskje er du en veldig god lytter? Til syvende og sist så er det nok sånn at ting du reagerer på på første og andre date, er momenter en irriterer seg over seinere. Anonymkode: 8ee11...fff 1 1
NiceOrNothing Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjente med én gang på "øhrk!" da du skrev han snakket mye om seg selv. Møter på sånne menn altfor ofte, og det blir bare verre med alderen. Jeg mister fort interessen for mennesker som babler om seg og sitt i et bankende kjør, så da er jeg bare ferdig med hele personen. Men det er meg, da, som er 40 og omgås folk på samme alder. Hva sier magefølelsen, ts? Anonymkode: 5b91f...52a Enig . Folk som babler og babler om seg selv er skikkelig uinteressant . 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Takk for svar dere 😊 Er helt enig, blir for slitsomt hvis det er sånn han er. Vet liksom ikke helt hva magefølelsen sier heller enda, men heller vel litt til at vi kanskje ikke passer så godt sammen. Jeg er nok en god lytter ja, det har jeg alltid fått høre. Liker kanskje bedre å lytte enn å prate noen ganger, men det får være grenser 😅 Synd, for han hadde ellers mange gode kvaliteter. Pen, god jobb, styr på økonomien og livet generelt , høflig og grei. Anonymkode: f925a...5d4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Det er mer slitsomt med de som er bedre på å lytte enn å prate, og som i ettertid klager på at personen de er sosial med prater for mye (og om seg selv)... Humoristisk! Anonymkode: 8b97b...586
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar dere 😊 Er helt enig, blir for slitsomt hvis det er sånn han er. Vet liksom ikke helt hva magefølelsen sier heller enda, men heller vel litt til at vi kanskje ikke passer så godt sammen. Jeg er nok en god lytter ja, det har jeg alltid fått høre. Liker kanskje bedre å lytte enn å prate noen ganger, men det får være grenser 😅 Synd, for han hadde ellers mange gode kvaliteter. Pen, god jobb, styr på økonomien og livet generelt , høflig og grei. Anonymkode: f925a...5d4 Tips. Jeg kan bable ivei om den jeg snakker med ikke er litt på og byr litt på seg selv. Blir litt stressa på en måte. Så for min del holder jeg meg litt unna ja nei menesker fordi jeg oppfører meg da på en måte jeg ikke selv liker. Så på date nr2 så tenker jeg du også bør prøve å fortelle litt selv. Da vet du jo fort om han er selvoptatt eller om han bare var litt nervøs og bomma litt. Lar han deg ikke snakke når du incher på det. Da er han nok litt selvopptatt Anonymkode: 1a5cc...cad
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #10 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mer slitsomt med de som er bedre på å lytte enn å prate, og som i ettertid klager på at personen de er sosial med prater for mye (og om seg selv)... Humoristisk! Anonymkode: 8b97b...586 Er jo ikke sånn at jeg ikke liker å prate, det kom gjerne litt feil ut. Jeg er en utadvendt person, som kan være god på small talk om nødvendig. Men liker også å lytte . Men når han prater masse om seg selv og ting som jeg ikke har peiling på ( dataprogrammering el lignende) , blir det fort litt kjedelig. Anonymkode: f925a...5d4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #11 Skrevet 30. mars 2024 Tenker at en slik setting er for kunstig til å bli noe uansett. Anonymkode: 1c766...f53 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #12 Skrevet 30. mars 2024 Gi han en sjanse til! Så kan du vurdere etter det. Hvis han fortsatt prater mest om seg selv da, så trenger du jo ikke gå på ny date. Men det er en stor sannsynlighet her for at han var nervøs. Mange menn prater for mye når de er nervøse. Og kanskje du ikke heiv deg rundt og bydde nok på deg selv? En date til, så avgjør du! 😊(er mitt råd....) Anonymkode: a5f90...d4e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #13 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker at en slik setting er for kunstig til å bli noe uansett. Anonymkode: 1c766...f53 Ja settingen blir liksom å by seg frem som et jobbintervju. Flørtende blikk keitete sjekkerepliker og romantikk blir helt borte. Det blir sånn hei, nå skal vi møtes å se om vi har noe felles og om vi har en fremtid sammen , vi har en time på å finne det ut, ellers forsvinner man til hver sitt Anonymkode: 1a5cc...cad 2
NiceOrNothing Skrevet 30. mars 2024 #14 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar dere 😊 Er helt enig, blir for slitsomt hvis det er sånn han er. Vet liksom ikke helt hva magefølelsen sier heller enda, men heller vel litt til at vi kanskje ikke passer så godt sammen. Jeg er nok en god lytter ja, det har jeg alltid fått høre. Liker kanskje bedre å lytte enn å prate noen ganger, men det får være grenser 😅 Synd, for han hadde ellers mange gode kvaliteter. Pen, god jobb, styr på økonomien og livet generelt , høflig og grei. Anonymkode: f925a...5d4 En god veninne av meg bruker å si at det er en grunn til at vi har to ører , men bare en munn . Helt greit med folk som er pratsom , så lenge det de prater om er interessant . Likeså at de spør / interesserer seg for den de har til bords . Det kommer jo fort frem hva som er hovedfokus i en persons liv . Seg selv , jobb , hobby eller annet .
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #15 Skrevet 30. mars 2024 Hva snakket han om? Var det skryting? Var det familie? Oppvekst? Hvis han prøver å fremheve seg selv så er det jo kanskje greit å vre på vakt. Jeg er introvert og sjenert med nye folk. Hvis det blir dødtid i samtaler kan det ende opp med at jeg babler i vei. Anonymkode: b9e55...6cd
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #16 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo ikke sånn at jeg ikke liker å prate, det kom gjerne litt feil ut. Jeg er en utadvendt person, som kan være god på small talk om nødvendig. Men liker også å lytte . Men når han prater masse om seg selv og ting som jeg ikke har peiling på ( dataprogrammering el lignende) , blir det fort litt kjedelig. Anonymkode: f925a...5d4 Skjønner jeg godt. Jeg er også en god lytter, men liker absolutt best hvor samtalen bouncer sømløst frem og tilbake mellom meg og den andre. En fyr kan være så perfekt som bare det, men om han har et høyt selvfokus orker jeg faktisk ikke mer av fyren. Møtte helt nylig på en kjekk fyr i fjellet, og det ble slik at vi gikk sammen til toppen og ned igjen. De første fem minuttene tenkte jeg at det gikk greit, men de neste to timene var et mareritt av en tur. Han snakket og utbroderte om seg og sitt konstant, og om jeg tok ordet og la inn noen setninger om meg, svarte han bare "å ja" - og fortsatte om seg og sitt. Da vi kom til bilene var jeg helt kokt i hjernen av å høre hele livshistorien hans. Ble ikke noe utveksling av telefonnummer der, gitt. Vet ikke om dette selvsnakket er for å selge seg selv inn til ei man liker, men for meg blir det aaalt for mye av det gode. Anonymkode: 5b91f...52a 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. mars 2024 #17 Skrevet 30. mars 2024 Noen babler MYE når de er nervøse. Og ofte snakker de da om det de kan og vet. Seg selv🤭 Ville gått på en date til. Prater han fremdeles kun om seg selv ville jeg takket for meg🤭
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #18 Skrevet 30. mars 2024 Tenker jeg prøver en date til , så får jeg avgjøre etter det. Ikke vits i å bruke tiden min( og tiden hans) på noe som ikke er liv laga . Han snakket om jobben sin og at han spiller i et band. Absolutt ikke uinteressant , han hadde jo mye å komme med. Men kjente litt på den at ah, nå har jeg gnagsår i ørene 😅 savnet litt at han hadde mer tid til å høre etter når han spurte meg et spørsmål , om dere skjønner. Anonymkode: f925a...5d4 1
Blåttvann Skrevet 30. mars 2024 #19 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tenker jeg prøver en date til , så får jeg avgjøre etter det. Ikke vits i å bruke tiden min( og tiden hans) på noe som ikke er liv laga . Han snakket om jobben sin og at han spiller i et band. Absolutt ikke uinteressant , han hadde jo mye å komme med. Men kjente litt på den at ah, nå har jeg gnagsår i ørene 😅 savnet litt at han hadde mer tid til å høre etter når han spurte meg et spørsmål , om dere skjønner. Anonymkode: f925a...5d4 Skjønner deg så godt! Med mindre du bare svarte ja/nei eller noe i gata av "ja, jeg liker jobben min" uten å si noe mer så burde det være enkelt å snakke mer om deg. Jeg legger fort merke til om folk spiller videre på det jeg sier eller om de er uinteresserte i å snakke om det jeg legger opp til. "Ja, jeg liker jobben min godt. Det jeg liker best er friheten ved å være x og arbeidsoppgavene y og z fordi ...". Da mener jeg det er helt uakseptabelt av den andre å begynne å snakke om sin jobb igjen, hva han liker med sin jobb, da skal han ta opp igjen noe av det jeg sa og spille videre på det for å holde fokuset på meg. Så kan jeg, helst uten å spørre direkte, peile samtalen over på han etter at han har vist interesse for meg og mitt. Jeg takler ikke folk som viser null interesse. Hvis man ikke sier noe som den andre kan spille videre på så får man takke seg selv. Å bare si at man liker jobben sin gjør det vanskelig å ikke havne i et slags jobbintervju hvor den andre må stille spørsmålet om hva jeg liker. Det er selvfølgelig bedre enn at han svarer "jeg liker jobben min fordi x, y, z, og hele alfabetet". Men begge har et ansvar for å vise interesse for den andre, uansett hvor lite den andre sier. Man kan alltids spørre om noe, det finnes uendelig med temaer å ta av. Er noen sjenerte så føles det litt tungvindt, men interesse kan man uansett vise.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 Har ingenting med nervøsitet å gjøre. Han er ikke interessert i å vite noe om deg , bare finne noen å komme i buksa på Anonymkode: 7adb7...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå