Gå til innhold

Får ikke fornyet resept,står at jeg er uten helsekontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle fornye resept nå, men ikke får jeg gjort det eller sendt melding til fastlegen fordi det står at jeg er uten helsekontakt. Men jeg står oppført med fastlege og hadde sist melding utveksling med legen på mandag. 

Er det en feil på helsenorge eller hva skjer?

Noen som vet? 

Anonymkode: 540f0...ba8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være fastlegen har stengt av for muligheten nå i påsken for å kunne ha litt fri.

Anonymkode: e1ac1...948

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen leger slår av muligheten for digital kontakt i ferier.

Det er ikke noe de er pålagt å ha.

Min forrige fastlege hadde aldri åpen muligheten for digital kontakt/reseptfornyelse.

Vent til over påsken :)

Anonymkode: 568c5...cd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

legekontorene fornyer ikke resepter i påsken. Gå inn der på tirsdag så får du sikkert lagt inn fornying av resept. Det pleier og stå på Helsenorge der legekontoret ditt er at det sikkert er stengt i helgene og helligdager som det er nå

Anonymkode: 03920...88c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

legekontorene fornyer ikke resepter i påsken. Gå inn der på tirsdag så får du sikkert lagt inn fornying av resept. Det pleier og stå på Helsenorge der legekontoret ditt er at det sikkert er stengt i helgene og helligdager som det er nå

Jeg kan legge inn fornying av resept på mitt legekontor, men den blir ikke godkjent av legen før etter påske. Jeg har og fått time hos legen da han skulle ha pause. Fikk melding av han å bestille en haste time. Satt inne hos han fra 12 til 1220. Han purret på time for operasjon, så fikk jeg smertestillende og medisin for søvn. Så måtte jeg tilbake for å betale, da døren inn til resepsjonen er låst mellom 12-13. 

Anonymkode: 70d3e...bf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg kan legge inn fornying av resept på mitt legekontor, men den blir ikke godkjent av legen før etter påske. Jeg har og fått time hos legen da han skulle ha pause. Fikk melding av han å bestille en haste time. Satt inne hos han fra 12 til 1220. Han purret på time for operasjon, så fikk jeg smertestillende og medisin for søvn. Så måtte jeg tilbake for å betale, da døren inn til resepsjonen er låst mellom 12-13. 

Det jeg mente er at flere legekontorer stenger av funksjonen for og legge disse opplysningene inn. Tror det er veldig forskjellig -

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det betyr ikke at legekontoret til ts har åpnet for dette i påsken. Flere kontor stenger denne muligheten i påsken og åpner den igjen tirsdag. 

Anonymkode: 1edf1...ed4

Skrevet (endret)

Det er da bare å logge inn her?

Forny resept (helsenorge.no)

Men den blir ikke skrevet ut før på tirsdag (om ikke legen er veldig snill), siden det er påske. Dessuten har vel de fleste apotek også stengt nå, bortsett fra at sykehusapotekene i beste fall er åpne noen få timer på helligdager. Sykehusapoteket her jeg bor har åpent tre timer hver søndag, men jeg er usikker på om det gjelder helligdagene, i den forstand påskedag og pinsedag, - og de dagene juledag og 17. mai faller på en søndag.

Endret av Millimani

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...