Gå til innhold

Er det seksuell kompatibilitet som gjør at vi varierer i senga?

Fjellmannover190

Anbefalte innlegg

Jeg har kun hatt en sexpartner i mine 40 første år, og har stort sett hatt det bra her, og sexen har også vært bra har jeg tenkt.

Etter å ha møtt singellivet så har jeg forstått at den har vært fantastisk! Og det har vært vanskelig å finne denne følelsen med noen nye, og det tror jeg gjør at mine følelser for de går bort, og selv om de sier de er fornøyd, så kan ikke jeg fortsette med et forhold.

Nå har jeg derimot møtt noen som overgår alt og hun sier der samme. Føler vi er svært kompatible og driver hverandre videre. 

Er dette en normal erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil si at min partner og jeg er veldig kompatible i senga, men det forstår jeg jo mest som at vi liker/nyter/tenner på det samme, ikke at mest mulig variasjon og eksperimentering er målet på hvordan vi oppfatter hverandre som gode sexpartnere. For oss er det sensualitet, kjærlige berøringer og å gi hverandre nytelse som gjør sexen god, og dette beror ikke så enormt mye på stor variasjon. For vår del. Ingen av oss har utilfredsstilte lyster eller behov som vi ikke får utløp for i sexen, og vi syns ikke sex blir kjedelig fordi om vi ofte gjør de samme tingene. Vi har hatt sex minst to ganger i uken i alle år, på det 17. året nå.

Noen mennesker blir fort lei av den samme bilen, de samme veggfargene, klærne og møblene også, og vil hele tiden videre med noe nytt. Vi er ikke sånn. Så kanskje noen trives med å være vanedyr og blir lettere tilfreds uten masse "nytt og spennende" hele tiden?

Tenker at hvordan man passer sammen seksuelt sånn rent konkret i senga handler mest om hvor like man er hverandre i hva man forstår som "god sex". For noen handler det om variasjon og å stadig prøve noe nytt, for andre kan det handle om helt andre forventninger til hva/hvordan sex skal være. Eller en miks av flere ønsker om hva sex skal romme for å tilfredsstille begge. Men akkurat hva dette er, er nok veldig ulikt fra par til par, fra person til person.

Anonymkode: ac62a...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...