AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Han eldste bror min skal gifte seg snart og jeg forslo til han at siden jeg er i start fasen av en liten hobby business har jeg veldig lyst til (selvfølgelig om det er ønskelig fra begge) at de kan være et par jeg bare går all in crazy på når det kommer til dessertbord. At jeg liksom er full ansvarlig på det bordet, lager makroner med initialene deres, mini cupcakes, porsjonskaker i kopper, cake pops og mm at etter deres farger/ønske av tema. Jeg sa eneste de trenger å betale meg er max 1000kr for ingredienser og om ingredienser og utstyr overstiger dekker jeg resten som en bryllupsgave. Jeg kommer i tillegg til å fikse blomster, lys, fat, dekor, ulike typer oppsett og mye mer ut av egen lomme. Skulle han bestillt alt dette hadde det nok blitt rundt 15k. Bryllupet er på ingen måte lite, veldig stort bryllup med mange gjester (100-150) så er mye dessert som må lages. Jeg forklarte at jeg til hobby businessen min trenger bilder av ting jeg har laget og gjort og for dem blir dette en veldig god deal, hva tenker dere om dette som en bryllupsgave? Synes dere den er litt kjip? evt hva fikk dere av deres søsken i bryllupsgave? Anonymkode: 76632...428 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han eldste bror min skal gifte seg snart og jeg forslo til han at siden jeg er i start fasen av en liten hobby business har jeg veldig lyst til (selvfølgelig om det er ønskelig fra begge) at de kan være et par jeg bare går all in crazy på når det kommer til dessertbord. At jeg liksom er full ansvarlig på det bordet, lager makroner med initialene deres, mini cupcakes, porsjonskaker i kopper, cake pops og mm at etter deres farger/ønske av tema. Jeg sa eneste de trenger å betale meg er max 1000kr for ingredienser og om ingredienser og utstyr overstiger dekker jeg resten som en bryllupsgave. Jeg kommer i tillegg til å fikse blomster, lys, fat, dekor, ulike typer oppsett og mye mer ut av egen lomme. Skulle han bestillt alt dette hadde det nok blitt rundt 15k. Bryllupet er på ingen måte lite, veldig stort bryllup med mange gjester (100-150) så er mye dessert som må lages. Jeg forklarte at jeg til hobby businessen min trenger bilder av ting jeg har laget og gjort og for dem blir dette en veldig god deal, hva tenker dere om dette som en bryllupsgave? Synes dere den er litt kjip? evt hva fikk dere av deres søsken i bryllupsgave? Anonymkode: 76632...428 Hvis du mener at det skal være bryllupsgaven så bør du ihvertfall ikke kreve at de skal betale for ingrediensene. Anonymkode: 267b0...b38 16 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Hvis det er en gave så kan du ikke kreve penger. Sånn helt ærlig så hadde jeg ikke vært så begeistret for det tilbudet om det var meg som var brud, det høres veldig rosablogger og amerikansk ut, og ikke sånn jeg hadde ønsket et kakebord i mitt bryllup. Bare det at du kaller det "dessertbord" sier mye om hvor amerikansk influencer inspirert du er. De fleste bryllup i Norge har en meny der det serveres egen dessert, og så er det kaker senere på kvelden. Pluss på at mye av dette som ser veldig fargekoordinert og flott ut på bilder ofte smaker ganske lite annet enn tørt med kunstig sukker, så er det ikke mye å trakte etter. Ville heller hatt noen skikkelig gode kaker som smaker godt, og der venner og familie av brudeparet har bidratt med sin beste bakst som folk alltid ønsker av dem. Konklusjon: spør bruden om det kan være aktuelt at du lager ting til kakebordet (men ikke forvent at de skal elske at du skal står for alt), og skal det være en gave ber du ikke om penger. Anonymkode: d98b8...3ca 12
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Jeg synes slike overdådige dessertbord er for påtatte og prangende, og ville aldri hatt noe slikt i mitt selskap. Bare tanken på egne initialer og cakepops får meg til å grøsse litt. Jeg ville nok lagt så sterke føringer på deg at du ikke følte det var "ditt verk", eller reklame for egen forretningside. Anonymkode: 08c8a...957 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 Jeg hadde elsket det og også betalt alle kostnadene. At du vil ta på deg jobben med dette, hadde vært gave nok for meg Håndarbeid og yrkesstolthet setter man pris på og et fint kake/dessertbord er topp! Anonymkode: 89969...4ae 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Hvis de ønsker seg et sånt dessertbord så er det en fin gave. Men jeg tenker at brudeparet må få bestemme hvordan de vil ha det, og at du ikke må bli skuffet hvis de takker nei. De kan jo ha planer for dessertbordet allerede. Anonymkode: 4efbf...b91 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Jeg hadde blitt kjempeglad for bryllupskake og noen andre kaker eller liknende til. Men et kskebord må ha pavlova, ostekake, verdens beste og de tradisjonelle. Så både og hadde vært fantastisk Anonymkode: e41f7...1ce 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Hadde elsket om noen tok på seg kakebordet og laget en rød tråd gjennom det sammen med meg som brud. Hva tror dere en cupcake smaker? Det kan smake solid mørk sjokolade, friskt av bær, salt karamell, vanilje med kremostfrosting, altså?? Det smaker ikke smør med melis når hobbybakere på et visst nivå holder på. Har dere smakt sveitsisk marengssmørkrem? Så langt unna oversøtt som du får det. Gi dem tilbudet, ts! Hvis de takker ja så kan du arrangere prøvesmaking for dem og planlegge dekor og utseende sammen. Anonymkode: efbc3...ace 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 Super gave. Men vel om du skal ha betalt eller gi det som gave. Ikke begge deler. Anonymkode: 81ea0...92f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #10 Skrevet 30. mars 2024 Jeg har aldri hørt om dessertbord - skal de ha buffet på bryllupet? Anonymkode: dd0be...6b7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #11 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har aldri hørt om dessertbord - skal de ha buffet på bryllupet? Anonymkode: dd0be...6b7 Du har aldri hørt om dessertbord? Du har kanskje hørt om kakebord? Anonymkode: 7177e...bbb 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #12 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du har aldri hørt om dessertbord? Du har kanskje hørt om kakebord? Anonymkode: 7177e...bbb Men det er to vidt forskjellige ting. Anonymkode: 267b0...b38 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #13 Skrevet 30. mars 2024 Det høres kjempeflott ut ts. 1000 kr er dog litt lite om han skal betale ingrediensene. Det blir jo store utgifter på deg og ikke minst arbeide. Anonymkode: d698f...e13
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #14 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde blitt kjempeglad for bryllupskake og noen andre kaker eller liknende til. Men et kskebord må ha pavlova, ostekake, verdens beste og de tradisjonelle. Så både og hadde vært fantastisk Anonymkode: e41f7...1ce ts her planen er å lage masse tradisjonelle kaker i tillegg få alt til å se veldig fint og alt etter dere tema farger ønsker/smak AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nå har jeg lest hi flere ganger og hvor har du fått det i fra at det er en ung jente? Bortsett fra at språket er dårlig, så er det ikke noe som tilsier at hun er veldig ung. Anonymkode: 267b0...b38 takk, tenker på et forum så leverer jeg ikke akk eksamensoppgaven min, hilsen ts 22år AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det høres kjempeflott ut ts. 1000 kr er dog litt lite om han skal betale ingrediensene. Det blir jo store utgifter på deg og ikke minst arbeide. Anonymkode: d698f...e13 Ja men bror min var veldig på at han skulle kunne bidra med å dekke utgiftene til ingredienser, altså arbeidet har jeg ikje tenkt å ta noe på siden det er bror min, å tenker alt annet dekker jeg også. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde elsket om noen tok på seg kakebordet og laget en rød tråd gjennom det sammen med meg som brud. Hva tror dere en cupcake smaker? Det kan smake solid mørk sjokolade, friskt av bær, salt karamell, vanilje med kremostfrosting, altså?? Det smaker ikke smør med melis når hobbybakere på et visst nivå holder på. Har dere smakt sveitsisk marengssmørkrem? Så langt unna oversøtt som du får det. Gi dem tilbudet, ts! Hvis de takker ja så kan du arrangere prøvesmaking for dem og planlegge dekor og utseende sammen. Anonymkode: efbc3...ace Sååå mange gode ideer tusen takk!! planen er å ha en god dialog med dem gjennom hele prosessen, de velger alt å har full kontroll på alt, de får prøvesmake og de vet nivået mitt når det kommer til baking. De har sett alt jeg har laget til andre bryllup, dåp, bursdager osv, så jeg vet de ikke tviler på meg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er en gave så kan du ikke kreve penger. Sånn helt ærlig så hadde jeg ikke vært så begeistret for det tilbudet om det var meg som var brud, det høres veldig rosablogger og amerikansk ut, og ikke sånn jeg hadde ønsket et kakebord i mitt bryllup. Bare det at du kaller det "dessertbord" sier mye om hvor amerikansk influencer inspirert du er. De fleste bryllup i Norge har en meny der det serveres egen dessert, og så er det kaker senere på kvelden. Pluss på at mye av dette som ser veldig fargekoordinert og flott ut på bilder ofte smaker ganske lite annet enn tørt med kunstig sukker, så er det ikke mye å trakte etter. Ville heller hatt noen skikkelig gode kaker som smaker godt, og der venner og familie av brudeparet har bidratt med sin beste bakst som folk alltid ønsker av dem. Konklusjon: spør bruden om det kan være aktuelt at du lager ting til kakebordet (men ikke forvent at de skal elske at du skal står for alt), og skal det være en gave ber du ikke om penger. Anonymkode: d98b8...3ca lol altså ikke alle bryllup er like. I dette tilfelle så har bruden og broren min to forskjellige bakgrunner de skal blande inn i bryllupet sitt. Er ikke absolutt i alle brylluper meny og treretters er det eneste riktige, mange bryllup det er buffet. Mange yngre par ønsker et veldig fint og elegant dessertbord. Jeg er som sagt en hobbybaker og gjør ting skikkelig, tar ikke noen snarveier fordi jeg har 50000 like bestillinger. jeg synes det er trist at du ikke har smakt gode makroner eller ostekaker og cupcakes, da har du virkelig gått glipp av noe:) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes slike overdådige dessertbord er for påtatte og prangende, og ville aldri hatt noe slikt i mitt selskap. Bare tanken på egne initialer og cakepops får meg til å grøsse litt. Jeg ville nok lagt så sterke føringer på deg at du ikke følte det var "ditt verk", eller reklame for egen forretningside. Anonymkode: 08c8a...957 Bryllupet er deres dag, kommer ikke til å være noe reklame for meg den dagen? men jeg trenger å bare få muligheten til å lage masse uten at det blir waste slik at jeg kan få tatt bilder av verket mitt:) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde elsket det og også betalt alle kostnadene. At du vil ta på deg jobben med dette, hadde vært gave nok for meg Håndarbeid og yrkesstolthet setter man pris på og et fint kake/dessertbord er topp! Anonymkode: 89969...4ae AnonymBruker skrev (1 time siden): Super gave. Men vel om du skal ha betalt eller gi det som gave. Ikke begge deler. Anonymkode: 81ea0...92f Jeg er veldig enig med dere når det kommer til å dekke alt, men bror min som insisterer på at minstekravet er at han betaler for ingredienser hvis dette skal bli, siden jeg er student i utlandet og lever på lån har jeg ikke all verdens ressurser. Anonymkode: 76632...428 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #15 Skrevet 30. mars 2024 Jeg synes ikke det er innafor å kreve penger for ingredienser. Men hvis jeg visste at du var dyktig, hadde jeg blitt glad for en sånn gave. Anonymkode: aae68...b74
Tvist Skrevet 30. mars 2024 #16 Skrevet 30. mars 2024 Synes det er en super gave. Det er ikke bare penger du sparer dem for men også stress. Men de må selvsagt få mulighet til å komme med sine meninger om ting (jeg hadde f. eks. Ikke ønsket makroner, synes de ser fine ut, men smaker kjedelig).
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #17 Skrevet 30. mars 2024 Jeg tenker at du fint kan legge dette frem for dem. Men du må også være litt motakelig på at det er andre kvinner i familien som fjerne vil levere kaker de er stolte av til bryllupet. Sådet kan være grunner her til at du får evnt et nei. Feks at 20stk allerede har meldt seg. Og ikke press på dem bryllupskake. Du kan tilby, men ikke presse på. Kan jo være at brude paret har noen ønsker å tanker om den, som ikke gir deg full frihet Anonymkode: 4e5a7...c76
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #18 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at du fint kan legge dette frem for dem. Men du må også være litt motakelig på at det er andre kvinner i familien som fjerne vil levere kaker de er stolte av til bryllupet. Sådet kan være grunner her til at du får evnt et nei. Feks at 20stk allerede har meldt seg. Og ikke press på dem bryllupskake. Du kan tilby, men ikke presse på. Kan jo være at brude paret har noen ønsker å tanker om den, som ikke gir deg full frihet Anonymkode: 4e5a7...c76 ts her: Jeg har allerede sagt jeg på ingen måte ønsker å lage bryllupskake, det blir for mye ut av min komfortsone og jeg vil kun alt skal bli topp for bror min, jeg sa bare enten kontakter han dyktige bakerier elns ellers er moren vår også veldig flink til å lage store etasjekaker. Så han kunne evt snakke med henne om det var en utgift som plaget han (mamma laget skikkelig store å helt sinnsyke kaker si vi har vært barn, så hun hadde naila det). Dette har jeg allerede nevnt til han å jeg sa jeg ønsker at alle dere vil skal bake en kake eller noe annet skal gjøre det, å da sa bror min hvis dette blir tenker han at det kommer til å være et langbord med masse forskjellige kaker osv å et av de bordene kan være til min frihet Anonymkode: 76632...428 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #19 Skrevet 30. mars 2024 Skjønner ikke helt om du mener dessertbuffet eller kakebord, det er jo to forskjellige ting. Men hvis du skal lage kakebord til 150 personer høres jo det ut som en sinnsvak jobb å ta på seg alene. Jeg er sunnmøring, og på sunnmørske kakebord regner vi minst!!! en kvart kake per pers, så du må altså bake 37 kaker. Alene? Det går jo ikke. Har du i det hele tatt kjøleplass til alt sammen? Anonymkode: 4453f...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 Skal du stjele oppmerksomhet i bryllupet for å vise frem den nye business din? Anonymkode: b982d...29e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå