Gå til innhold

Hvorfor sliter den norske kronen mot filippinske pesos?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den norske kronen svekker seg stadig mot filippinske pesos. Det har den gjort gradvis og uavbrutt nå i 15 år.

Hva er det med den lutfattige filippinske økonomien som slår den norske kronene ned i støvlene?

Jeg skjønner at den norske kronen sliter mot dollar og euro. Dette er to kruttsterke økonomier. Men at filippinske pesos også slår den norske kronen skjønner jeg ikke. Kan noen forklare? Står det virkelig så dårlig til med norsk økonomi?

Anonymkode: 70068...488

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Valutaen er koblet opp mot dollar.

Anonymkode: a143d...269

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 1.04):

Den norske kronen svekker seg stadig mot filippinske pesos. Det har den gjort gradvis og uavbrutt nå i 15 år.

Hva er det med den lutfattige filippinske økonomien som slår den norske kronene ned i støvlene?

Jeg skjønner at den norske kronen sliter mot dollar og euro. Dette er to kruttsterke økonomier. Men at filippinske pesos også slår den norske kronen skjønner jeg ikke. Kan noen forklare? Står det virkelig så dårlig til med norsk økonomi?

Anonymkode: 70068...488

Ja. Den norske krona har tapt seg mot praktisk talt samtlige valutaer i verden. Dette er et faktum, på tross av at de fleste nordmenn, selv såkalt økonomi»eksperter», foretrekker å stikke hodet dypt ned i sanden. Tallenes tale er klar. 

Anonymkode: 8e130...eb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv med regjeringsskifte vet alle at det mest sannsynlig kun blir 4 år før det er på'n igjen. Norsk finanspolitikk dreper økonomien vår!

Anonymkode: 1e14c...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...