Gå til innhold

Gavebord

Gjest Gjest_Pus_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet
Hvis gjestene blir snurt, så er det jo fordi de vil at ANDRE skal se gaven deres, ikke dere- for dere ser den jo uansett (og sender hyggelig takkekort)...

Nei, jeg blir ikke snurt fordi andre ikke ser gaven jeg gir. Men jeg blir lei meg fordi jeg tror at brudeparet ikke blir glad for den. Jeg bruker tid og omtanke når jeg kjøper gaver og jeg synes det er uhøflig å ikke vise at man setter pris på en gave man får. Og i forbindelse med bryllup synes jeg faktisk det innebærer å sette fram gaven, og ikke bare et takkekort etter 1 mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Jeg har heller ikke lyst til å ha gavebord.. Hva det blir til er vi ikke sikker på enda..

Men jeg forstår at de fleste folk synst at det bør være gavebord i ett bryllup...

Men jeg forstår ikke hva et gavebord har med at brudeparet setter pris på gavene å gjør.. Brudeparet vet jo så vidt hva de har fått!!! Det er sånn de finner ut av dagen etter...

Skrevet

Jeg syns iallefall det er veldig koselig å se på hvilke spennende ting brudeparet har fått som de skal ta i bruk i sitt nye ekteskapelige liv. ;) Men jeg er veldig interiørinteressert og liker å se på glass, håndklær og tallerkner uansett om det er i bryllup eller i butikken.

Jeg har aldri tenkt over hvor stor verdi de forskjellige personene har kjøpt gave for, og det er egentlig veldig uinteressant.

Men forsåvidt så har jeg vel svart i denne tråden før. ;)

Skrevet

Man kan bare ikke stuve gavene vekk, hvor moro er det å gi noe som bare blir gjemt vekk?

Bare et fåtall gjester er så smålige at de sammenligner priser. De som er så ekle kan man ikke gjøre noe med.

Skrevet
Man kan bare ikke stuve gavene vekk, hvor moro er det å gi noe som bare blir gjemt vekk?

Bare et fåtall gjester er så smålige at de sammenligner priser. De som er så ekle kan man ikke gjøre noe med.

Er det ikke litt forskjell pa a ikke ha gavebord og a "stuve vekk" gavene da?

De er jo tross alt til brudeparet.

Vi ble kjempeglade for absolutt alt vi fikk og alle som en ble gjort oppmerksomme pa det.

Skrevet (endret)

Som gjest ville jeg ha regert. Veldig morro da å se alt det fine brudeparet får. :tommel:

Og dette med ønskeliste er jo bare for å gjøre gjestene en tjeneste....alle vet jo at man går ikke i bryllup uten å kjøpe gave. Da må det i såfall stå i invitasjonen.

Endret av Heidi76
Skrevet

Jeg hadde nok blitt en smule overrasket og litt lei mei hvis jeg kom i et bryllup uten gavebord. Det tyder på at dere ikke synes at gavene er viktig. Og hvorfor ønsket dere dere gaver da, da? Hvis de ikke betyr såpass for dere at dere har lyst å vise dem frem? Jeg hadde nok følt det som om gaven ikke ble satt pris på, ja...

Gjest Gjest_Pus_*
Skrevet

Synes det er helt rart at folk tror man ikke blir glad for gaver hvis de ikke settes frem.. Hvis man har gavebord er det jo uansett andre som pakker opp og styrer med gavene, det blir jo helt upersonlig? Jeg synes det er mye hyggeligere å ta imot gavene personlig og takke da. Og jeg ser absolutt ingen underholdningsverdi i et gavebord, ville synes det var trist om det ble sentralt i bryllupet mitt!

Skrevet
Synes det er helt rart at folk tror man ikke blir glad for gaver hvis de ikke settes frem.. Hvis man har gavebord er det jo uansett andre som pakker opp og styrer med gavene, det blir jo helt upersonlig? Jeg synes det er mye hyggeligere å ta imot gavene personlig og takke da. Og jeg ser absolutt ingen underholdningsverdi i et gavebord, ville synes det var trist om det ble sentralt i bryllupet mitt!

Det virker jo som at du har bestemt deg på forhånd da, så hvorfor du da legger inn en tråd om det skjønner ikke jeg

Skrevet

Selv om man har gavebord så blir det garantert ikke sentrum for bryllupsfesten. ;)

Det blir nok deg og mannen din.

Gjest Gjest_Pus_*
Skrevet

Fjompe: Hadde vel langt på vei bestemt meg, ja, men det kom opp andre argumenter for gavebord enn jeg hadde tenkt på, så følte for å imøtegå dem! Og jeg ble faktisk sikrere i min sak, så glad for hele diskusjonen, jeg! :)

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Som jeg skrev i ett tidligere innlegg så har ikke jeg heller lyst til å ha ett gavebord.. Men det kommer helt ann på hva sambo vil....

Å jeg lurer veldig mye på hvorfor mange mener at visst der ikke er gavebord så blir gaven stuet vekk eller ikke satt pris på... MÅ man ha gavebord for at gaven skal bli satt pris på å ikke stuet vekk??

Jeg har personlig aldri interesert meg for gavebordet i de bryllupene jeg har vært i.. Jeg er ikke i bryllupet for å se på gavene som brudeparet fikk...

Skrevet

Er det ikke en slags høflig gest å ha gavebord? Hovedtanken er vel ikke først og fremst at gjestene skal gå og glo på de forskjellige tingene? Som gjest synes jeg det er koselig at gavene blir satt frem.

Skrevet

I vennekretsen vår så er gavene fortsatt et samtaleemne nå et halvt år etter. F.eks. så fikk vi sykler av foreldrene mine, og flere spør: "har dere vært ute på sykkeltur i det siste da?". Synes det er koselig at de på en måte involverer seg, for samme hvor materialistisk det er så er det jo nå en del av livet vårt. Og da synes jeg det er koselig at venner og familie viser interesse for livet vårt.

Jeg synes det er gøy å se hva folk får i gaver. Dessuten er et gavebord ofte veldig dekorativt. Det ble det i alle fall hos oss med servise, et nydelig kunstfat og lysestaker osv.

Og i et bryllup jeg var i hos noen nære venner i fjor sommer så var det kjekt å se hva de hadde fått, så visste jeg hva de evt ikke fikk som de hadde ønsket seg, så hadde jeg gaveideer til både bursdag og jul.

Men det er jo ikke sånn at de ikke trenger å få en takk i bryllupet for gaven heller da. Jeg synes det var kjempedeilig at noen pakket opp alle gavene (som nesten alle hadde det samme papiret fra Tilbords), så kunne jeg og mannen gå og se hva vi hadde fått fra hvem, og i løpet av kvelden så fikk vi takket alle personlig for det nydelige fatet, de stilige glassene, eller hva vi enn hadde fått av de.

Men en samling dagen før eller etter hvor dere pakker opp gavene med giverne til stede er jo absolutt en fin idé, og gjør nok samme nytten som et gavebord i bryllupet. Minuset er jo at det kan ta innmari lang tid å komme gjennom alle gavene da, men hvis folk får mat og kan mingle litt frem og tilbake mens de innimellom titter innom gavebordet som du jo da MÅ ha, så blir de nok underholdt og er fornøyde. ;)

Men har du ikke plass til gavebord, så har du ikke plass til gavebord... Folk gjør som de vil, og alle har meninger om ett eller annet i et bryllup, så da kan jo samtaleemnet etter deres bryllup være det manglende gavebordet.

:ironi:

Skrevet

Men hvis en har et ganske stort bryllup med 100 gjester, og ikke vil ha gavebord må man jo sette av en hel dag nesten da for å ta imot gaver som gjestene kommer med. En kan ikke stå på trappa og ta imot en bryllupsgave, si takk ta den med inn og pakke opp i ro og fred. Da må man invitere med folk inn, og muligens servere dem noe mens gaven pakkes opp. Ser for meg at dette blir veldig tidkrevende med mange gjester. Nei jeg ville satset på gavebord, for det er koselig, og gjestene føler at gavene blir satt pris på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...