Gå til innhold

Dere som ikke har hytte

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ikke å koste skjorta det da. 

Anonymkode: 338ef...1c3

Får ikke noen hytter til under to millioner i grei nok nærhet herfra. Dessuten er det jo ganske store driftskostnader. 

Skulle gjerne hatt hytte, men det blir for dyrt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde tre hytter i familien, samt at vi bodde i stort hus. Vi følte ikke vi gjorde noe annet enn å reise rundt for vedlikeholdsarbeid.  Nå har vi solgt huset og flyttet i en helt ny leilighet. Og vi har solgt alle hyttene og kjøpt en helt ny leilighet sammen med mine svigerforeldre ei hyttebygd. Den ligger i bakken så det er ski-in ski out, og for ei påske vi har hatt. Ungdommene våre har fartet rundt i alpinanlegget og på hytter og på afterski rundt omkring med venner. Det har vært en stadig kamp for å få de med på hytta, så de ble altfor sjelden brukt.
Den eldre garde har sitter i solveggen med kryssord, og mannen og jeg har hatt fine turer på langrenn. Vi har hatt rolige dager bare med nærmeste familie og vi har hatt grilling på terrassen med rundt 25 gjester som kom og gikk. Pizzarestaurant i det ene nabobygget og bakeri fem minutters gange fra ytterdøra, så vi behøver ikke å stresse med middag om vi vil gjøre det enkelt.  Bilen har stått parkert siden palmesøndag og vi har ikke stresset med en eneste ting. 
Jeg har aldri likt hyttelivet, og var skeptisk til å bli med på dette prosjektet. Men kan varmt anbefale leilighet i ei hyttebygd, da kommer man seg på fjellet uten å tenke på alt vedlikeholdet med hytte. 

Anonymkode: 6a3eb...d7c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Familien har hytter her og der samt hus i Spania. Jeg? Nei takk. Holder meg hjemme. De siste 5årene iallefall.☺ Hjemmekjær og kronisk syk.

Anonymkode: 55c8d...f93

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte og elsker det. Deilig å komme vekk hjemmefra hvor det alltid er noe som skal gjøres. På hytta har vi bare kofferten vår, og den er ganske ny, så ikke behov for vedlikehold enn så lenge. Koser oss med ski, turer, møter andre hyttefolk, spiser god mat og ser TV. Skulle gjerne vært der mer, men med aktive unger som har mange planer i helgene, blir det bare innimellom.

Anonymkode: d3ea5...db1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har ikke tilgang til hytte på fjellet og barna er derfor ikke vant til skilivet, noe jeg er litt lei meg for, men ingen krise. Mannen er fra annet land uten hyttekultur, han trives med prosjekter hjemme i fridager. Vi koser oss hjemme, spiller brettspill, fyrer i peisen og sløver. 

Har ikke økonomi til reiser, hotellopphold eller store utskeielser, sparer til sommerferie og to utenlandsreiser da. Føler ungene aksepterer og er inneforstått med dette. 

Anonymkode: 6dc04...1a1

Samme her. Min mann og jeg er ikke vokst opp med hyttekulturen. Tror ikke vi ville trivdes med det heller, er for rastløs av natur og liker heller å reise til nye plasser. 

Anonymkode: 2c32d...389

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hytte kan nå være så mangt. Noen har hytter som ligner på luksusvillaer, med alle fasiliteter og kanskje svømmebasseng. Andre har "ordinære" hytter. Og andre igjen har svært enkle hytter.

Vi disponerer det jeg vil kalle en "koie". Bygd ca. 1870 etter det vi har funnet ut, "oppgradert" ca. 1905-10. Langt fra andre bygninger. Midt i skogen. Tømmerbygning med vindfang, kjøkken, stue og to soverom. Ingen har bodd der fast siden ca. 1925. Da var det skogsdrift som gjaldt.

Nå er det solcellestrøm til litt lys, men all varme og koking, må hentes fra vedfyring. Helt på kanten av mobildekning. Det er ikke så ofte vi er der. Men det blir virkelig stemning når vi er der, gjerne noen helger på ettersommer og tidlig høst.

Liten låve som er falleferdig og den må kanskje snart rives. Utedusj med soloppvarmet vann. Ingen som lever nå har noen gang sett noe toalett der. Det var kanskje et lite utbygg på låven. Nå må man rett og slett gå i skogen.

Bortsett fra solcellene, tror jeg dette er ekstremt primitivt i vår tidsalder.

Anonymkode: 94f11...201

AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad for at vi bare har ansvar for ett hus

Anonymkode: 63d28...e86

AnonymBruker
Skrevet

Har hus med stor hage, nydelig utsikt over fjord og fjell. Fine sitteplasser og delvis isolert utestue med glassvegger. 

Deiligste plassen på jord, særlig med det deilige påskeværet vi har hatt her!

#Nordvestlandet

Anonymkode: 6f74e...3a5

Skrevet

Vi har stortsett alltid storbypåske! Har de siste par årene vært i både London og København. I år var vi i København, og Tivoli var supert, kjempefint pyntet til påske. Påskehelgen har vi slappet av og kost oss hjemme. Ingen av oss liker å stå på ski, og ungene her elsker å ut å reise og bo på hotell 😅👍 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp med hytte, og savner det litt. Det var noe med hele følelsen hytteturen ga, når jeg tenker på barndomspåskene mine, kan jeg kjenne lukten fra hytta. Kanskje handlet det litt om å reise bort og la hverdagsstresset være igjen hjemme?

Men vi klarer oss fint uten også. Denne påsken har vi vært på besøk hos barnas besteforeldre på en annen kant av landet. Og når vi er hjemme, er typisk påskeaktiviteter, tur i skog og fjære og lage god mat hjemme. 

Anonymkode: c9a55...c46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...