Rødstrupa Skrevet 31. mars 2024 #121 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 7.26): Men egentlig er det like jævla harry. Anonymkode: 6cc7b...728 Hva er harry m/hytte?🤔
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #122 Skrevet 31. mars 2024 Så mange fordommer og generaliseringer rundt hytter og hyttefolk her inne. Jeg har hytte. En liten hytte med innlagt strøm, men ikke innlagt vann. Den står i et lite hyttefelt med langt mellom hyttene, nærmere havet enn fjellet. Altså ingen typisk påskehytte der man drar for å gå på ski (selv om det er nok snø der og kort nok vei til fjellet til å kunne gå på ski om man ønsker det). Vi overnatter av og til der, men siden hytta er såpass nær hjemme (i underkant av en halvtimes kjøring) blir det som oftest små dagsturer. Det har det blitt denne påska også. Vi drar dit for å fyre i ovnen og kose oss i vårt andre hjem. Siden det ikke har vært noe strålende påskevær her i år, har det fristet litt mindre å dra på hytta og vi har holdt oss mest hjemme. For meg er påske mest ferie og avslapning, så jeg trives like godt hjemme som på hytta. Jeg har ikke ski en gang, så skiturer og alpint er ikke et tema i påska for min del. Jeg vil heller gå tur i nærområdet, sitte i solveggen (eller bare ute i høvelig greit vær) eller sitte inne og se på filmer og serier. Og spise god mat og godis. Min motivasjon for å kjøpe hytte har svært lite med påske og skiturer å gjøre. Min hytte er egentlig mer sommerhytte enn vinterhytte, og den beste sesongen er vår og sommer mens jeg kan puske i hagen, plukke bær og kose meg ute. Har en fantastisk utsikt utover havet og jeg elsker å bare sitte der på fine sommerdager og la tankene fly. Påske på hytta er kun stas om det er vær til å ta ut noen utemøbler og sitte i sola. Ellers er det hipp som happ om man er hjemme eller på hytta i påska. Ferie/fri er kos og avslapning for meg, ikke masse planer og styr. Planer og styr er det nok av i hverdagen. Anonymkode: ae4c7...6ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #123 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan er hyttefolk da? Hadde vært gøy å høre hvilke fordommer du har Anonymkode: ae4c7...6ce Det må da du fatte. Er dette med å overta,kjøpe ei hytte. Aldri hørt eller følt på dette? Anonymkode: 338ef...1c3
Kvalitet Skrevet 31. mars 2024 #124 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 7.26): Men egentlig er det like jævla harry. Anonymkode: 6cc7b...728 Joda for de som ikke forstår annet er der nok harry. Blodharry
Rødstrupa Skrevet 31. mars 2024 #125 Skrevet 31. mars 2024 (endret) Lizard skrev (På 30.3.2024 den 7.22): Vi er hjemme, leier en hytte eller reiser bort. Har aldri skjønt greia med å sitte og trykke på en hytte. Ja, du har helt rett. Det er helt forferdelig å eie en liten hytte med, vann, strøm og bilvei helt frem. Med avstand fra hjemmet slik at det går an å reise dit så ofte man vil. Med usjenert solrik tomt og vakker utsikt. Kjøpt for en slikk og ingenting fordi man har renovert/satt den i stand selv og ikke ligger i nærheten av skitrekk.. Gruer meg til Orrfuglleik, kanopadling, fisketurer, trugetur og skitur.Helt klart mye bedre å sitte hjemme og trykke…., Konklusjonen er vel at de som ikke har hytte er fordi de kke har interesse eller økonomi. Endret 31. mars 2024 av Rødstrupa 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #126 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Diabetes kandidat? Anonymkode: 338ef...1c3 Tror du skjønte poenget. Anonymkode: 48890...3b5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #127 Skrevet 31. mars 2024 Rødstrupa skrev (4 minutter siden): Ja, du har helt rett. Det er helt forferdelig å eie en liten hytte med, vann, strøm og bilvei helt frem. Med avstand fra hjemmet slik at det går an å reise dit så ofte man vil. Med usjenert solrik tomt og vakker utsikt. Kjøpt for en slikk og ingenting fordi man har renovert/satt den i stand selv og ikke ligger i nærheten av skitrekk.. Gruer meg til Orrfuglleik, kanopadling, fisketurer, trugetur og skitur.Helt klart mye bedre å sitte hjemme og trykke…., Fysj og fysj ☺️ Anonymkode: 48890...3b5
Rødstrupa Skrevet 31. mars 2024 #128 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fysj og fysj ☺️ Anonymkode: 48890...3b5 🤗
Adrenalina1 Skrevet 31. mars 2024 #129 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 7.14): Foe noe tull Anonymkode: 3a721...698 Ingen tvil om at hyttefolk er et spesielt folkeferd.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #130 Skrevet 31. mars 2024 Rødstrupa skrev (41 minutter siden): Hva er harry m/hytte?🤔 Er mer sossete enn harry spør du meg. Anonymkode: 338ef...1c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #131 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tror du skjønte poenget. Anonymkode: 48890...3b5 Ja,nettopp... Anonymkode: 338ef...1c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #132 Skrevet 31. mars 2024 Vi har ikke hytte. Liker bedre å bo på hotell med frokost i storby. Så pleier å ta med ungene på det hver ferie. Mye rimeligere enn å eie ei hytte er det også. Jeg synes hytteliv fort kan bli litt kjedelig. Anonymkode: 96eac...73f 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #133 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det må da du fatte. Er dette med å overta,kjøpe ei hytte. Aldri hørt eller følt på dette? Anonymkode: 338ef...1c3 Det må jeg da fatte? Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. Hyttefolk er da like forskjellige som folk uten hytte. Kan du ikke svare meg på det jeg spør om? Anonymkode: ae4c7...6ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #134 Skrevet 31. mars 2024 Gudamei, her var det jaggu mange fordommer mot såkalt «hyttefolk» 😄 Tenker det er mye misunnelse ute og går. For ja, man bør ha god økonomi og også ressurser i form at helse og stå-på-vilje for å ha hytte. Det koster penger og innsats. Til gjengjeld får man tilgang på fjellet med det det har å by på av helsemessige rekreasjonsmuligheter. Det er jo ikke selve hytta i seg selv som er det viktigste, bør i allefall ikke være det, men det man får tilbake av å kunne komme seg raskt ut i skisporene, evt og/eller slalombakken, uten for mye plunder. Man har alt sitt av utstyr der slik at det blir gjort myye oftere enn et par ganger i året. Man kommer inn til egne senger, egen terrasse i solveggen, egen sofa, eget bad etc Ikke minst en fred og ro man får på fjellet som for min del jeg ikke får hjemme. Tenker og at livet har ulike faser for alle. Det er jo ikke sånn at alle alltid har en hytte hele livet, de kjøpes og selges. Man kan være «hyttefolk» noen år og så ikke det lenger.. Det ene utelukker ikke det andre. Om man ikke vil ha hytte er jo det heeelt fint. Anonymkode: a06d6...761
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #135 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er mer sossete enn harry spør du meg. Anonymkode: 338ef...1c3 Ja må si jeg føler meg skikkelig sossete som har en liten, gammel hytte fra 70-tallet, uten innlagt vann som ble kjøpt for et slikk og ingenting. Jeg har riktignok investert i forbrenningsdass fordi jeg synes utedo midt på kaldeste vinteren er litt trasig, men ellers er hytta fylt med arvede møbler, bruktkjøp og ett og annet nykjøp på salg. Hytta er mitt andre hjem og en slags hobby med små og store prosjekter, men sossete er den langt i fra ikke. Mulig noen synes den er harry fordi vi har "sminket grisen" istedet for å rive og bygge ny hytte, men det er jo bare snakk om smak og behag. Egentlig ganske komisk å se hvor ivrige folk er på å rakke ned på hverandres valg av påskekos. Så lenge folk koser seg i påska så er det vel ikke så nøye om de er på eid hytte, leid hytte eller hjemme i påska. Jeg har ikke denne utsikten hjemme, så den er en hovedårsak til at jeg valgte å kjøpe akkurat denne hytta. Anonymkode: ae4c7...6ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #136 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gudamei, her var det jaggu mange fordommer mot såkalt «hyttefolk» 😄 Tenker det er mye misunnelse ute og går. For ja, man bør ha god økonomi og også ressurser i form at helse og stå-på-vilje for å ha hytte. Det koster penger og innsats. Til gjengjeld får man tilgang på fjellet med det det har å by på av helsemessige rekreasjonsmuligheter. Det er jo ikke selve hytta i seg selv som er det viktigste, bør i allefall ikke være det, men det man får tilbake av å kunne komme seg raskt ut i skisporene, evt og/eller slalombakken, uten for mye plunder. Man har alt sitt av utstyr der slik at det blir gjort myye oftere enn et par ganger i året. Man kommer inn til egne senger, egen terrasse i solveggen, egen sofa, eget bad etc Ikke minst en fred og ro man får på fjellet som for min del jeg ikke får hjemme. Tenker og at livet har ulike faser for alle. Det er jo ikke sånn at alle alltid har en hytte hele livet, de kjøpes og selges. Man kan være «hyttefolk» noen år og så ikke det lenger.. Det ene utelukker ikke det andre. Om man ikke vil ha hytte er jo det heeelt fint. Anonymkode: a06d6...761 Godt innlegg, men uthevede setning synes jeg var litt vel bastant. Grunner til at man kjøper hytte kan være så mangt. Ikke alle vil ha hytte for å kunne gå på ski i påska. Det finnes da både fjellhytter, hytter ved hav/sjø og hytter som er mer midt i mellom, og folk liker ulike sesonger på hytta. Jeg trives best på hytta om sommeren og tilbringer heller tid der enn å reise bort i sommerferien. Alltid et prosjekt man kan holde på med og hyttehagen er mye koseligere enn hagen hjemme. Men ja, merkelig hvordan så mange har så mye negativt å si om alle hyttefolk og valget om å kjøpe hytte. Vi er da forskjellige folk vi også. Anonymkode: ae4c7...6ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #137 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Godt innlegg, men uthevede setning synes jeg var litt vel bastant. Grunner til at man kjøper hytte kan være så mangt. Ikke alle vil ha hytte for å kunne gå på ski i påska. Det finnes da både fjellhytter, hytter ved hav/sjø og hytter som er mer midt i mellom, og folk liker ulike sesonger på hytta. Jeg trives best på hytta om sommeren og tilbringer heller tid der enn å reise bort i sommerferien. Alltid et prosjekt man kan holde på med og hyttehagen er mye koseligere enn hagen hjemme. Men ja, merkelig hvordan så mange har så mye negativt å si om alle hyttefolk og valget om å kjøpe hytte. Vi er da forskjellige folk vi også. Anonymkode: ae4c7...6ce Bastant, ok. Mulig det, men det er nå farget av min tanke om hvorfor man har hytte. Mulig mange er mest opptatt av selve hytta, men det er de færreste som eier luksuspalasser selv om dette fremmes i media. For vår del handler det i allefall om å komme til fjells, nært fantastiske skispor og turterreng, fjelltopper, fiskevann, bærområder osv. Anonymkode: a06d6...761
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #138 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bastant, ok. Mulig det, men det er nå farget av min tanke om hvorfor man har hytte. Mulig mange er mest opptatt av selve hytta, men det er de færreste som eier luksuspalasser selv om dette fremmes i media. For vår del handler det i allefall om å komme til fjells, nært fantastiske skispor og turterreng, fjelltopper, fiskevann, bærområder osv. Anonymkode: a06d6...761 Ps, forstår hva du mener, at det ikke trenger å være en fjellhytte. Absolutt enig! Det er mang slags muligheter for rekreasjon, hygge og glede uavhengig av beliggenvet, og det er det som er hensikten vel? God påske til alle uansett hytte eller ei 😅 Anonymkode: a06d6...761
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #139 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 5.50): Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb Vi koser oss på stranda på Kanariøyene. Mye mer avslappende, og sykt mye billigere enn å ha hytte. Anonymkode: 8e713...9aa
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #140 Skrevet 31. mars 2024 Personlig har jeg aldri trivdes på hytter, og gleder meg alltid veldig til å reise hjem når jeg er invitert med på hyttetur. Elsker friluftsliv, men foretrekker å sove ute i hengekøye i stedet for inne på en mørk, trang hytte. Anonymkode: 1adc4...1ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå