AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #101 Skrevet 31. mars 2024 Har hytte men bruker den lite i påska. Men mann og barnebsrn tsr et par dager der. Anonymkode: 8c1b8...11c
Morpheus Skrevet 31. mars 2024 #102 Skrevet 31. mars 2024 Leier. Da kan man bo hvor man vil, i stedet for å være låst til et sted. Leier man hytter 2-3 ganger i året. Er det en brøkdel av kostnaden ved å eie. Dessuten slipper man å bruke halve hytteferien på vedlikehold. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #103 Skrevet 31. mars 2024 Hytte ja.... Har jo det. Langt unna nærmeste hyttefelt. Oldefar tømmret den på 30 tallet,men nå er hele området fredet,så slipper naboer.. Er grei utsikt for dem som liker å glo på fjell. Legger ved ett bilde,ikke alt kommer med på det. Kommer nok for salg for 100Kr. +megler og dokumentavgift. Blir fort 100.000,- for kjøper og 100,- til meg. Anonymkode: 338ef...1c3 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #104 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Er for glad i å oppleve nye steder" - jeg ser flere bruke dette eller lignende utsagn som et argument for å ikke ha hytte. For meg kansellerer ikke det ene ut det andre. Vi har en hytte som blir hyppig brukt, men jeg har også vært i 92 av verdens land. Skjønner ikke tankegangen om at hytteeiere er lenket fast til hytten sin. 100% av hytteeierne jeg kjenner, reiser også til andre steder og land. Faktisk, som hytteeier har jeg også leid hytte en annen plass i landet ved flere anledninger. Helt ærlig tror jeg det er nok et argument for å skjule misunnelse, og det er helt greit. Sånn er livet. Anonymkode: 2d18e...41a For de fleste av oss er penger en begrenset ressurs, og vi må velge mellom å ha hytte eller å kunne bruke penger på å reise. Det er ikke en karakterbrist å ha begrenset med penger, selv om dere med overflod av det later til å tro det. Anonymkode: 05c8c...bd4 4 1
Kålrota Skrevet 31. mars 2024 #105 Skrevet 31. mars 2024 Vi er ofte hjemme, med utflukter. Vi er ikke i nærheten av å ha råd til hytte.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #106 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For de fleste av oss er penger en begrenset ressurs, og vi må velge mellom å ha hytte eller å kunne bruke penger på å reise. Det er ikke en karakterbrist å ha begrenset med penger, selv om dere med overflod av det later til å tro det. Anonymkode: 05c8c...bd4 Jeg er frilansmusiker. Ingen overflod her, pass deg for å anta ting om andre. Men jeg har lært kunsten å spare til det man ønsker seg, og ofre andre goder til fordel for ønskene. For meg er det å både kunne betale vår del av familiehytta, samt å kunne reise rundt i verden. Anonymkode: 2d18e...41a
Motstrømmen Skrevet 31. mars 2024 #107 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Er for glad i å oppleve nye steder" - jeg ser flere bruke dette eller lignende utsagn som et argument for å ikke ha hytte. For meg kansellerer ikke det ene ut det andre. Vi har en hytte som blir hyppig brukt, men jeg har også vært i 92 av verdens land. Skjønner ikke tankegangen om at hytteeiere er lenket fast til hytten sin. 100% av hytteeierne jeg kjenner, reiser også til andre steder og land. Faktisk, som hytteeier har jeg også leid hytte en annen plass i landet ved flere anledninger. Helt ærlig tror jeg det er nok et argument for å skjule misunnelse, og det er helt greit. Sånn er livet. Anonymkode: 2d18e...41a Jeg er ikke misunnelig, har hytte i familien, men frister ikke litt en gang å reise til Gol. Jeg går ikke på ski og ender opp med å vaske, rydde og være kokken for alle. Det å ha telt å ta med ungene ut i naturen er noe vi elsker. Noen er ikke hytte menneske. Jeg kjeder ræva av meg på hytte. Min x, 2 hytter sommer og vinter hytte. Sommer hytten grei nok, ble mangen turer på stranden og på handle turer. Men jeg gikk på veggene der og ungene er like. 3 dager begynner maset om å dra hjem eller annet sted. De gleder seg til telt , reise og bare sette opp telt der det virker fint og spennede. Eller bobil tur med bestemor, da får ungene se ulike steder. Jeg kritiserer ikke hyttefolket. De som vil bruke tid på samme sted og ha tradisjon. Supert. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #108 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 6.50): Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb Har hytte, men bruker den svært sjeldent i påske .Bruker den sjeldent på vinteren. Har ikke adkomst og må grave oss frem med spade et godt stykke. Har ikke toalett og ikke innlagt vann. På vinteren kan jeg heller ikke hente vann i elven ved siden av hytta. Oppvarming tar også et par dager. Rett og slett litt for upraktisk til at vi gidder bruke den særlig på vinteren. Sommer og høst derimot «bor» jeg på hytta så mye som mulig. I en ideel verden, hadde jeg gjerne flyttet til hytta. Jeg jobber stort sett igjennom hele påsken. Jeg jobber og er hjemme med bikkja. Kona og barna tar en uketur/langweekend. I år dro de en liten uke til Lisboa. Anonymkode: 48890...3b5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #109 Skrevet 31. mars 2024 Vi har hytte og blir hjemme hver påske. Når det endelig er fri og tid for avslapping så vil vi slappe av hjemme. Å stresse rundt for å ordne instagram-påske gidder vi ikke🙈 Anonymkode: 13a92...aec
senior Skrevet 31. mars 2024 #110 Skrevet 31. mars 2024 Det er som regel ikke bare bare å eie en hytte. Det krever snømåking, vedlkehold og er forpliktende når det gjelder ferieopphold. Derfor kan det være ganske lurt (og mye billigere) å leie etter lyst og behov, ikke minst i Påsken. Jeg kan se tilbake på mange fine opplevelser i leid hytte, både med mine foreldre som barn og siden. Og så er det en kjempemulighet å gå i fjellet og benytte Turistforeningens hytter i Påsken. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #111 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 7.20): Tror det først og fremst er folk som bor tett i tett i byen som bryr seg om å dra på hytte. Jeg vokste opp på landet og kjenner ingen som har hytte, eller som bryr seg med å dra til fjells i påska. Anonymkode: 6cc7b...728 Litt annen erfaring en meg. Jeg er i fra en liten «fjellbygd». Her har de fleste hytter. Jeg snakker da om jakt/fiskehytter lengre til fjells. Man får disp til å bruke snøscooter for å kjøre inn materialer. Byfolk som er godt vant, vil sikkert kalle de «skur» eller noe, men det er like fullt hytter. De i bygda som ikke farter ut til hyttene sine, reiser til byen og tar bypåske 😊. Bøndene her også, så sant de har avløsere. Bygda er nesten folketom i påsken. Anonymkode: 48890...3b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #112 Skrevet 31. mars 2024 Lizard skrev (På 30.3.2024 den 7.22): Vi er hjemme, leier en hytte eller reiser bort. Har aldri skjønt greia med å sitte og trykke på en hytte. Jeg eeeeelsker hytta. Er der så mye jeg bare kan hele sommeren og høsten. Men når jeg sier at «jeg er på hytta», så blir det jo på en måte litt feil. Hytta er mer en base. Tiden tilbringer jeg stort sett lengre inn på fjellet med fiskestang, telt og sovepose. Så ja. «Sitte og trykke» på en hytte hadde blitt kjedelig. Anonymkode: 48890...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #113 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 7.34): Er da vitterlig sossete å ha hytte. Anonymkode: 338ef...1c3 Det ene utelukker ikke det andre. Å være såkalt sossete innebærer jo gjerne merkeflashing og lignende, og det er enda mer harry enn å sitte i grilldressen på en campingplass. Anonymkode: 6cc7b...728
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #114 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 6.53): Hyttefolk er en sekt. Styr unna. Anonymkode: 294f4...e7d Hvordan er hyttefolk da? Hadde vært gøy å høre hvilke fordommer du har Anonymkode: ae4c7...6ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #115 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva tror du hyttefolket gjør på hytta? Akkurat det samme de gjør hjemme. Anonymkode: 9bbf8...6b6 Jeg gjør faktisk ingen ting hjemme av det jeg gjør på hytta. Utover å spise, sove og gå på do. Anonymkode: 48890...3b5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #116 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): langt vekk fra andre folk og sivilisasjonen. Anonymkode: 13f2e...db3 For noen er det drømmen. For andre et mareritt. For min del er ukene jeg kan ha vekk fra sivilisasjonen de beste ukene i året. Legge igjen telefonen hjemme og stryke langt til fjells❤️ Anonymkode: 48890...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #117 Skrevet 31. mars 2024 Kålrota skrev (47 minutter siden): Vi er ofte hjemme, med utflukter. Vi er ikke i nærheten av å ha råd til hytte. Trenger ikke å koste skjorta det da. Anonymkode: 338ef...1c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #118 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det ene utelukker ikke det andre. Å være såkalt sossete innebærer jo gjerne merkeflashing og lignende, og det er enda mer harry enn å sitte i grilldressen på en campingplass. Anonymkode: 6cc7b...728 Skikkelig sossete med en gammel tømmerkoie uten strøm og vann 😀 Anonymkode: 48890...3b5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #119 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gjør faktisk ingen ting hjemme av det jeg gjør på hytta. Utover å spise, sove og gå på do. Anonymkode: 48890...3b5 Diabetes kandidat? Anonymkode: 338ef...1c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #120 Skrevet 31. mars 2024 Vi bor også et sted hvor de fleste har hytte, men har ikke hytte selv. Vi leier ofte hytte eller leilighet på fjellet i jule-, vinter- og påskeferien, eller vi reiser på leilighetshoteller med spa, svømmebasseng osv. Er mange fine anlegg f.eks på Geilo, Hemsedal, Trysil og Norefjell. Bor alltid på steder med ski in/ski out og alle fasiliteter - og det er mer enn hva mange av de vi kjenner med hytte, har (mange må f.eks kjøre litt for å komme til slalombakker). Jeg elsker at vi ikke eier, men isteden leier, sånn at vi kan reise mange forskjellige steder og teste mange ulike skiløyper, alpinsentre etc. Vi varierer litt hvor vi drar etter hva vi har lyst til, hvor det er best skiføre og flest bakker åpne osv. Og fordi vi ikke eier hytte, er vi også helt fleksible til å gjøre andre ting enn å dra på fjellet i feriene hvis vi skulle ønske det, så ofte har vi isteden hatt storbyferie, Syden e.l. Har null ønske om hytte, selv om vi ikke hadde hatt noe problem med å ta oss råd til det. Anonymkode: 803a9...517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå