AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #81 Skrevet 30. mars 2024 Bor ikke i hytte eller campingvogn. Tegnet og beregnet hus før jeg var 18. Er forøvrig ute for salg nå.... Mulig vi skal kjøpe oss hytter,er det morsomt å ha hytte? Hytte er vel noe man selger for å få råd til hus eller?? Anonymkode: 338ef...1c3
GMT800 Skrevet 30. mars 2024 #82 Skrevet 30. mars 2024 Må også innrømme at å være stuck på en hytte med utedass, ikke innlagt vann, ikke strøm og generelt kummerlig standard, har jeg absolutt null interesse av. Har vært på noen sånne turer, og det er jo like kjipt som camping i telt, bare med fast tak over hodet. Attpåtil i en iskald snøhaug? Nei takk.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #83 Skrevet 30. mars 2024 GMT800 skrev (7 minutter siden): Må også innrømme at å være stuck på en hytte med utedass, ikke innlagt vann, ikke strøm og generelt kummerlig standard, har jeg absolutt null interesse av. Har vært på noen sånne turer, og det er jo like kjipt som camping i telt, bare med fast tak over hodet. Attpåtil i en iskald snøhaug? Nei takk.. Er jo nytelse. Dette er jo flertallet har stemt på. Er jo bare Erna som liker hytte med strøm, innedo og bukser som ikke strammer... Skikkelig Høyre du eller?? Anonymkode: 338ef...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #84 Skrevet 30. mars 2024 Vi har hytte, og kunne ikke tenkt meg en påske uten. Ikke bare påske egentlig, men halve sommeren, romjul, vinterferie, når vi finner tid! Hele familien elsker både langrenn og alpint, og hver sommer har vi tilgang på flere av Norges nasjonalparker og andre vakre fjellområder fra denne hyttegrenda. Vi har også båt og kajakk der oppe, så det blir mange timer med fisking og svømming. På kveldene blir det grilling, jacuzzi, spill og leker både inne og ute, men også en tur i annekset for PS og data. Jeg og min familie, foreldrene mine og søsteren min med familie, bor på hver vår kant i landet. 8 timer til nærmeste, 12 timer til de andre. Derfor blir hytten et naturlig samlingspunkt midt i mellom alle tre, og et kjært sted der tre generasjoner har fått lage gode minner i snart 40 år. Størrelsen på hytten har vokst med familien, og her er det husrom for alle - det har ingen andre i sine boliger. Så det er det som gjør hyttelivet attraktivt for meg. Anonymkode: 2d18e...41a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #85 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb Vi har ikke hytte, takk og lov. Vi har ingen interesse av en sekundærbolig. I høytider er vi hjemme eller på besøk hos familie på vestlandet. Julen feirer vi alltid hjemme. Jeg har aldri skjønt hvordan folk orker å ha hytte, trenger ikke huset vedlikehold, gjør hytta det. Nei takk. Hverken hytte i norge eller utenlandsleilighet er ønsket hos oss. Anonymkode: 54f57...c72 3 1
GMT800 Skrevet 30. mars 2024 #86 Skrevet 30. mars 2024 38 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo nytelse. Dette er jo flertallet har stemt på. Er jo bare Erna som liker hytte med strøm, innedo og bukser som ikke strammer... Skikkelig Høyre du eller?? Anonymkode: 338ef...1c3 Det er nok smak og behag. Jeg kan ikke fordra slike forhold. Minner meg om å ligge i telt på øvelse i førstegangstjenesten. 1
Motstrømmen Skrevet 30. mars 2024 #87 Skrevet 30. mars 2024 Jeg har slekt langt unna, så vi har påske og jul der eventuelt. Leier hytte eller telter på sommeren og bobil tur med slekt om det faller inn. Aldri vært hytte menneske, er for glad i å oppleve nye steder. Men noen ganger er hjemme best og bare slappe av sammen. Som singel uten barn tok jeg hopp på turer når det passet meg og andre høytider valgte å jobbe for å ungå familie mas.
Odine Skrevet 30. mars 2024 #88 Skrevet 30. mars 2024 Går tur, fisker, badeland, slapper av, påskeeggjakt, besøk av venner, middagsbesøk.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #89 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det er kjedeligere. Anonymkode: 13f2e...db3 Å bare være hjemmr ja Anonymkode: 3a721...698
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #90 Skrevet 30. mars 2024 Jeg er hyttemenneske, primitiv hytte eller mer sivilisert. Men jeg vil ikke ha egen hytte, vi leier. Drar til forskjellige steder og har oppdaget så mange flotte naturperler. Vi har eget hus, så er nok vedlikehold. Men leie hytte er genialt! Anonymkode: a54c2...234
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #91 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å bare være hjemmr ja Anonymkode: 3a721...698 Kanskje for deg. For meg er det helt jævlig å bare skulle sitte på en hytte langt vekk fra andre folk og sivilisasjonen. Anonymkode: 13f2e...db3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #92 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kanskje for deg. For meg er det helt jævlig å bare skulle sitte på en hytte langt vekk fra andre folk og sivilisasjonen. Anonymkode: 13f2e...db3 Javel, men du vet alle gjør ikke det selv om de har hytte Anonymkode: 3a721...698
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #93 Skrevet 31. mars 2024 Har ikke egen hytte, men skulle gjerne hatt det. Heldigvis har jobben min et utvalg hytter som vi ofte får tilgang til i ferier, så har feks vært på høyfjellet store deler av denne påsken. Hjemmeferie er ikke ferie. Det er alltid noe som skal fikses og ordnes, og om det ikke er noe som MÅ gjøres der og da så kan man banne på at jeg eller mannen starter et prosjekt med å male et rom, steinlegge i hagen eller som påsken i fjor hvor vi fant ut at vi ville ha ekte påskekyllinger så da kjøpte vi det og måtte selvsagt bygge et hønsehus i hagen. Det tok hele påsken (+ resten av sesongen) og bli ferdig med. Vekk fra hjemme kan vi faktisk bare være. Vi kan spille spill med barna og legge opp dagen uten all verdens med planer. Anonymkode: 9d3ec...884
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #94 Skrevet 31. mars 2024 Har ikke hytte, men forstår "greia". Med hytte, har man alltid et sted å dra i feriene, for å enten slappe av eller for å gjøre noe spesielt i det hytteområde. Men i dagens samfunn har vi jo så mange muligheter for å leie hytter der vi vil, at det er ikke nødvendig å kjøpe sin egen. Anonymkode: 75bc1...f5f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #95 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er jo nytelse. Dette er jo flertallet har stemt på. Er jo bare Erna som liker hytte med strøm, innedo og bukser som ikke strammer... Skikkelig Høyre du eller?? Anonymkode: 338ef...1c3 Nei.vil tro individet er sosialist. Anonymkode: 338ef...1c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #96 Skrevet 31. mars 2024 Jeg trodde jeg likte hytte, fikk kjæreste med hytte og fant raskt ut at å være hytteeier ikke er for meg. Jeg liker fortsatt hytte, men det holder å være der kanskje påske og maks fire helger til i året. Og da blir hytte uaktuelt. Anonymkode: 4e171...6ba
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #97 Skrevet 31. mars 2024 Motstrømmen skrev (10 timer siden): Jeg har slekt langt unna, så vi har påske og jul der eventuelt. Leier hytte eller telter på sommeren og bobil tur med slekt om det faller inn. Aldri vært hytte menneske, er for glad i å oppleve nye steder. Men noen ganger er hjemme best og bare slappe av sammen. Som singel uten barn tok jeg hopp på turer når det passet meg og andre høytider valgte å jobbe for å ungå familie mas. "Er for glad i å oppleve nye steder" - jeg ser flere bruke dette eller lignende utsagn som et argument for å ikke ha hytte. For meg kansellerer ikke det ene ut det andre. Vi har en hytte som blir hyppig brukt, men jeg har også vært i 92 av verdens land. Skjønner ikke tankegangen om at hytteeiere er lenket fast til hytten sin. 100% av hytteeierne jeg kjenner, reiser også til andre steder og land. Faktisk, som hytteeier har jeg også leid hytte en annen plass i landet ved flere anledninger. Helt ærlig tror jeg det er nok et argument for å skjule misunnelse, og det er helt greit. Sånn er livet. Anonymkode: 2d18e...41a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #98 Skrevet 31. mars 2024 Vi har arvet en hytte, men bruker den aldri. Reiser heller til varmere strøk hver gang det er langfri. Anonymkode: d0a5d...d49
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #99 Skrevet 31. mars 2024 Vi har mye natur en halvtime unna, så vi går endel turer i påsken. Tar med primus, er ute mange timer. Utenom dette leker barna med vennene sine, vi voksne pusler, leser bøker, gjør forefallende ting i huset 😅 Anonymkode: 72cbc...f3c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #100 Skrevet 31. mars 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: "Er for glad i å oppleve nye steder" - jeg ser flere bruke dette eller lignende utsagn som et argument for å ikke ha hytte. For meg kansellerer ikke det ene ut det andre. Vi har en hytte som blir hyppig brukt, men jeg har også vært i 92 av verdens land. Skjønner ikke tankegangen om at hytteeiere er lenket fast til hytten sin. 100% av hytteeierne jeg kjenner, reiser også til andre steder og land. Faktisk, som hytteeier har jeg også leid hytte en annen plass i landet ved flere anledninger. Helt ærlig tror jeg det er nok et argument for å skjule misunnelse, og det er helt greit. Sånn er livet. Anonymkode: 2d18e...41a «Tankegangen» er vel ofte at man ikke har råd til både dyr hytte og masse reise. Eller at man har lyst til å reise så ofte at hytta blir lite brukt. Anonymkode: 72cbc...f3c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå