AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #41 Skrevet 30. mars 2024 Jeg har hytte, men aldri i livet om jeg drar dit i feriene. Selv om det er et relativt rolig område med spredte hyttetomter, føles det litt folksomt der i feriene. Jeg drar opp i hverdagene, og har hjemmekontor og går tur i fred og ro. Naboene mine derimot har hytter i samme overfylte hyttebygd, og dit drar heeele nabolaget nå i påska. Viktig å treffe på AKKURAT de samme folka man ellers treffer på i gata hver bidige dag. De kjører opp i de kliss like million-SUV'ene sine og tropper opp i hyttebygda med den bråkete by-attituden sin. Da snakker vi hyttesekt. Til og med klær og utstyr må være likt, det ser helt idiotisk ut. Saueflokk. Anonymkode: c3073...84e 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #42 Skrevet 30. mars 2024 Jeg har riktignok tilgang på hytte (mine foreldre sin hytte), men er sjeldent der pga ungdommer som heller vil finne på andre ting enn hyttetur. Men det er en fantastisk fin hytte rett ved sjøen, med masse aktiviteter i umiddelbar nærhet, så jeg kommer jo til å dra dit mer når ungdommene kan være lengre hjemme alene. Denne påsken har vi bare vært hjemme. Jeg har ikke gjort så mye spesielt, iallfall ikke annerledes enn hva jeg ellers kan finne på (kanskje bortsett fra å spist mer godteri enn vanlig). Men det er også godt å være hjemme og ta livet med ro, syns jeg. Lange late morgener, der jeg både kan dra meg lenge i senga og kose meg med en god frokost uten å føle på noe stress fordi det er noe vi skal rekke flere dager i strekk, er jo ganske luksus😊 Anonymkode: 9a56e...113
Gjest Bromance Skrevet 30. mars 2024 #43 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb Det er hytte i familien vår (på mannens side) men vi reiser aldri dit i påsken. (Den ligger ved sjøen). Da ungene var små så pleide vi å dra til utlandet i påskeferien og / eller vinterferien. Gjerne på feriesenter i Danmark, kombinert med tur til legoland i påsken. Nå når de er store drar vi også gjerne utenlands, men da lenger sørover. Hvis ikke mannen hadde hatt hytte så hadde det ikke vært er savn for meg for å si det slik. Hytte blir egentlig bare som en bolig nummer 2 😄
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #44 Skrevet 30. mars 2024 Har aldri hatt lyst på en hytte. Litt av poenget med ferie for min del, er å slippe unna matlaging, støvsuging osv. En hytte gir jo dobbelt opp bolig å vedlikeholde. Jeg fortrekker hotelliv på ferie. Og å reise til nye steder. Samme stedet om og om igjen gir meg lite. Påsken har vi sjeldent reist bort. De fleste reiser jo ikke bort i påsken, selv om mediene gjerne vil gi et inntrykk av det. Anonymkode: 9e92b...c7a 7
Gjest Bromance Skrevet 30. mars 2024 #45 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 😂 men dere leier hytte altså. Anonymkode: 3a721...698 Ikke meg, men å leie en og å eie en er vel ganske stor forskjell. Hvis man leier hytte kan man bytte på hvor man ønsker å dra. Eier man så står hytta dønn fast på samme sted.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #46 Skrevet 30. mars 2024 Vi er hjemme i Oslo i påsken og det er helt dødt her, veldig tydelig at de fleste reiser bort. Våre planer var egentlig 1) fikse litt hjemme med rydding og kasting 2) dra på museum 3) dra på kino 4) kose oss hjemme med gode middager og krim. Nå har vi blitt syke, så vi har fått til nr. 4. 😛 Hadde vii hatt bil hadd vi nok tatt noen dagsturer også. F. eks Jeløya med fin kyststi, eller til Henie Onstad. Anonymkode: 7b8da...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #47 Skrevet 30. mars 2024 Gjorde ingenting. Slappa helt av. En hektisk hverdag så er det godt med totalt stillhet. Vi kunne dra ut på tur eller noe hvis det var fint vær. Eller leke i hagen. Anonymkode: bd4ac...653
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #49 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb Mye bedre å være hjemme, skjer ikke noe mer oppe på en hytte. Tar meg heller turer i nærområdet, spille spill eller lese bøker kan man jo gjøre like bra hjemme. Var sammen med en som hadde familie med hytte. Det er liskom noe "stort" å komme på den. Ikke står de opp om morran, ikke lager de noe ekstra til påskefrokost. Ikke går de ut på noe. Sitter bare inne og glor på skjermene sine. Ikke fyres det i peisen, selv om det er iskaldt. Og lyset er så og si skrudd av for å spare strøm. Nei, har fått helt avsmak fra hytteturer. Koser meg hjemme med gode filmer og bøker, foran peisen. Og er glad jeg ikke skal på hytte mer. 🐣🌞 Anonymkode: 13f2e...db3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #50 Skrevet 30. mars 2024 Vi har gjort mye forskjellig. Blant annet vært på hotell, badeland,kino, skogsturer,besøk. Har aldri ønsket meg hytte og måtte reise til det samme stedet støtt og stadig. Anonymkode: f2b28...dec 1
Druid Skrevet 30. mars 2024 #51 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb Altså, på ditt tidspunkt hadde vi ikke hytte, og utnyttet dette. Foreldrene hadde, men det innbefattet at de skulle være med, så da ble det mer familiesamling, og det er alltid mye mer hyggelig med to bad, og flere oppholdsrom. Påsken er en av periodene det er utrolig digg å feire i byen: mesteparten er reist vekk, og tempoet senker seg, og våren er litt på vei. Så mellom jobb, familesamlinger og det å nyte bypåske, så har vi ikke savnet hytte på den tiden. Det var også tiden vi stort sett ikke reiste samme sted mer enn en gang. Nå som vi i praksis har arvet 3 hytter og har en hver, (selv om en leiglighet i London muligens er å strekke konseptet "hytte" litt langt), er hytteopplevelsen mye mer "vedlikeholdsplikt og eiendomsforvaltning", enn hyttekos, selv om vi stort sett bruker tre av dem jevnlig. Luksusen av å være pensjonister 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #52 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner heller ikke greia. Det er jo en ekstremt dyr måte å ha et sted å bo når man skal på ski om vinteren. Blir litt på samme måte som camping folka. Som altså drar på ferie for å bo i en liten vogn, og sitte der på en campingstol utenfor campingvogna si og kaste bort tiden på ingen ting. Anonymkode: ae094...127 Hva tenker du er ferie da? Som ikke er dyrt og bortkastet tid? Anonymkode: c6bfd...d22 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #53 Skrevet 30. mars 2024 Elsker å være hjemme når alle andre er bortreist! Aldri ønsket meg hytte. Hadde det i eksens familie da sønnen var liten og det var koselig, fint å reise til snø når det var snøfri vinter i byen. Men når han ble større ville han heller være hjemme med venner. Som voksen uten hjemmeboende barn ønsker jeg meg det overhodet ikke. Blir med på venners innimellom og slapper ikke av på andres hytter. Hvordan skal man hjelpe til, liksom. Vanskelig når man ikke er kjent med hvordan de løser alt uten innlagt vann f eks. Men selv moderne hytter er mer pes enn å være hjemme. Vil heller reise på helgeturer på hoteller. Anonymkode: e552f...9ba 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #54 Skrevet 30. mars 2024 Hytte blir bare dobbelt opp med utgifter og vedlikehold pluss det maset om at man må få brukt den nok. Vi har to hunder så campingvogn fungerer bedre for oss, lite vedlikehold og den er gratis å eie. Fordelen med vogna er at hundene alltid kan være med, vi har forsøkt å leie hytter men mange steder vil de ikke ha hund inn og på hotell kan ikke hundene komme opp i senga, noe de alltid gjør. Anonymkode: 22ffc...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #55 Skrevet 30. mars 2024 Har tatt med ene barnet på en storbytur i utlandet. Vi har vært på flere turer i påsken opp igjennom, til GC, til Paris, London og København. Noen påsker er vi bare hjemme, deilig det også. Gå turer, spise ute, ordne i hagen, sole seg om det er vær. har noen ganger kjørt ned til vestfold og gått langs kysten, det er herlig. Begge mine barn har blitt invitert med på hytta med venner noen ganger så de har og fått oppleve det. Anonymkode: 6b55d...374
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #56 Skrevet 30. mars 2024 Noen ganger leier vi hytte, andre ganger reiser vi utenlands og noen ganger nyter vi hjemmepåske. Fordelen med å ikke eie hytte selv, er at man kan gjøre det man har lyst til, når man har lyst. Hytte er et pengesluk og ofte følger det med en del vedlikehold. Anonymkode: 401bd...ce8 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #57 Skrevet 30. mars 2024 Bare det å eie ei moderne hytte koster fort 40-50 000 kr i året bare i kommunale avgifter, litt oppvarming om vinteren samt vedlikehold. Det er ikke forbeholdt vanlige folk, med mindre det er familiepenger/arv i bildet, eller om man har stoppet på ett barn eller vært heldig i boligmarkedet. Selv syns jeg det er krevende nok å holde hus og hage i noenlunde orden, kunne ikke tenke meg enda en bolig å holde orden på. På moderne hyttefelt ligger hyttene like tett som i byene og jeg syns det er galskap at så mange familier disponerer hele to moderne boliger. Overforbruket gjør meg småkvalm. Anonymkode: 73b1b...a50 5 2
tussi84 Skrevet 30. mars 2024 #58 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb Har hverken råd til å ha hytte eller til å leie hytte i løpet av påsken. Har heller ikke bil, og mitt inntrykk er at de fleste steder så er man nødt til å kjøre bil selv for å komme til hytta. Vi er stort sett hjemme i feriene. Drar ut på dags utflukter, drar på besøk/får besøk i noen av de rød dagene i påske uka. Kanskje en dag på kino, lekeland eller badeland. Kan også ha kosedag inne med brettspill og film. Denne påsken har barnet vært på ferie hos besteforeldre alene i 3 dager og storkoser seg. Høstferie og vinterferie gjør vi ingenting spesielt. Barnet er i bhg de dagene, og vi voksne må jobbe. Blir som en vanlig uke. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #59 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner heller ikke greia. Det er jo en ekstremt dyr måte å ha et sted å bo når man skal på ski om vinteren. Blir litt på samme måte som camping folka. Som altså drar på ferie for å bo i en liten vogn, og sitte der på en campingstol utenfor campingvogna si og kaste bort tiden på ingen ting. Anonymkode: ae094...127 Hjelpes….. Du vet virkelig ikke hva du snakker om…. Anonymkode: a2e91...410 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #60 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hyttefolk er en sekt. Styr unna. Anonymkode: 294f4...e7d Jeg vil si at de som tror at en fritidsbolig med alle fasiliteter i et byggefelt er en hytte faktisk er en sekt. Anonymkode: 3b861...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå