Gå til innhold

Dere som ikke har hytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lizard said:

Vi er hjemme, leier en hytte eller reiser bort. Har aldri skjønt greia med å sitte og trykke på en hytte.

Likevel leier dere hytte?

Anonymkode: 382a8...b3b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hilsen hytteeier

Anonymkode: 294f4...e7d

Å så? Man er ikke en sekt fordi mam har hytte. 

Anonymkode: 3a721...698

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lizard skrev (2 minutter siden):

Vi er hjemme, leier en hytte eller reiser bort. Har aldri skjønt greia med å sitte og trykke på en hytte.

😂 men dere leier hytte altså. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror det først og fremst er folk som bor tett i tett i byen som bryr seg om å dra på hytte. Jeg vokste opp på landet og kjenner ingen som har hytte, eller som bryr seg med å dra til fjells i påska. Vi koser oss hjemme og drar på familiebesøk og tar oss kanskje en og annen liten tur på ski om det lar seg gjøre i løpet av påskeuka 😊

Anonymkode: 6cc7b...728

Det stemmer virkelig ikke. Bor pp landet og mange her har hytte 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den største forskjellen er at hytte er høystatus mens camping er lavstatus.

Anonymkode: 382a8...b3b

Men egentlig er det like jævla harry. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer virkelig ikke. Bor pp landet og mange her har hytte 

Her jeg bor stemmer det :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😂 men dere leier hytte altså. 

Ja, har gjort det et par ganger fordi ungene hadde lyst. Fremdeles ikke min favortt-greie 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det?

Anonymkode: ff1c9...aeb

Hørte at det er 40% som reiser bort i påska. 20% til utlandet, og 20% til hytter på fjell/ved sjø. Mange av disse eier ikke hyttene.

Så det føles nok bare som om "alle" har hytte 😃

Anonymkode: 160b6...5a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men egentlig er det like jævla harry. 

Er da vitterlig sossete å ha hytte.

Anonymkode: 338ef...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Hytte er slitsomt å ha, det skal aldri skje meg hvertfall! Betale på noe som brukes lite, vedlikehold og f*enskap...nei takk! Mine foreldre har, men brukes lite.

Fridager er det beste jeg vet, da skal jeg ikke styre med noe som helst.

Anonymkode: e8d31...7eb

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å så? Man er ikke en sekt fordi mam har hytte. 

Jo,de på hyttefelt.  Er en sekt og en sirkel. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hytte før, men byttet den ut med leilighet rett ved alpinanlegget da vi fikk barn. Var lei av all jobben som følger med hytte, som maling/beising, snømåking og sånt. Vedlikehold av bygg har vi nok av med stort hus hjemme. 
Så deilig å reise på fjellet nå; parkere i oppvarmet garasjeanlegg, ta heis rett opp til «vår»etasje og bare nyte dagene😊

Anbefales! 

Anonymkode: c2979...b00

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hørte at det er 40% som reiser bort i påska. 20% til utlandet, og 20% til hytter på fjell/ved sjø. Mange av disse eier ikke hyttene.

Så det føles nok bare som om "alle" har hytte 😃

Anonymkode: 160b6...5a3

Kanskje gjennomsnittet er sånn, men her vi bor har «alle» hytte eller leilighet enten på fjell eller ved sjø. 

Anonymkode: c2979...b00

AnonymBruker
Skrevet

Vi har campingvogn på vintersesongplass i Sverige. Her kan man blant annet gå på ski, stå på ski, kjøre snøscooter, kjøre icecart, kjøre hundeslede, bade, trene, bowle, gå på ulike resturanter, shoppe osv osv.

Anonymkode: 1e118...5bb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hytte selv men mine foreldre har hytte ved kysten og svigers har hytte på fjellet så vi har tilgang til det. Men jeg er absolutt ikke noe hyttemenneske, så jeg har sagt til mannen at i ferier er vi der max tre netter🙈 de øvrige dagene er vi hjemme og koser oss, er kanskje litt turist i egen by eller tar en kjøretur til en annen by :) evt. flyr utenlands. Elsker det, det kunne aldri i verden falt meg inn å bygge hytte og mitt verste mareritt er at mannen takker ja til å arve hytta på fjellet og begynner å ønske at vi skal dra dit i helgene😅

Anonymkode: a359c...b5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo,de på hyttefelt.  Er en sekt og en sirkel. 

Javel , din mening er helt sikkert sannheten overalt 

Gjest issoras
Skrevet

Vi reiser og besøker familie og venner i påska. Noen ganger bypåske, noen ganger fjellpåske hos familie, noen ganger bygdepåske. Liker alt jeg. 😅 Kan også fint ta inn på hotell i påska, eller bare bli hjemme. 

Har ikke så veldig lyst på hytte, ser jo hvor mye arbeid det er og hvor mye penger det krever, samtidig som man blir bundet. Ser poenget med hytte hvis det er en som har tilhørt familien lenge, og man kanskje er flere til å ta vare på den, men å kjøpe hytte er helt uaktuelt for oss. 

Syns hyttekulturen i Norge har tatt helt av, og synes det er kjempetrist at vi bygger ned så mye natur for at rike nordmenn skal kjøre tunge biler opp til enebolig nummer to. 🤯

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det?

Anonymkode: ff1c9...aeb

Slapper av på en helt annen måte.

Senker kravene litt, sove lenge, ikke tenke så mye på alt som burde vært gjort, barna slapper også mer av, ut på ski, ake, fiske, gå fjellturer osv. Tenne i peisen, spille brettspill, grille på bål, drikke kakao, spille hage-spill om sommeren. 

Det er stille å rolig rundt oss, ingen naboer, ikke masse trafikk, bare ro… 

Anonymkode: 39f8b...d7e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hytte og jeg har absolutt ikke lyst på det heller. Mannen har hintet om det, men jeg nekter. Å ha enda et hus som skal vedlikeholdes, betales og vaskes. Nei takk. Også hater jeg virkelig snø og ski. Så en hytte på fjellet er helt uaktuelt.

Jeg stortrives hjemme. Slapper av og har mine fasiliteter. Nærområdet er fint og vi trives hjemme hos oss selv. 

Anonymkode: c6f74...101

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har tilgang på hytte, og har ikke barn, så er vel feil person til å svare. Men når det kommer til påske, så får jeg mye mer utav å klargjøre til vår, som å vaske grill, vaske vinduene, ta ei skikkelig sjau hjemme i leiligheten, gjøre unna ærender, bake, gå i byen osv., enn å pakke meg inn i ei hytte som krever mye mer jobb for å oppnå komfort enn hjemme.

Det er noe med hytte som føles klaustrofobisk hos meg. Hytta i familien vår har gode systemer, men likevel er det så mye greier og ting der. Og på andre folk sine hytter er det ofte enda mer saker og ting, rot og dill i omgivelsene. Og hos oss lukter det litt innestengt og gammelt, i alle fall i gangen. Også er gangen iskald, sant. Det er noe kvelende med det.

Familien til ei venninne har en gammel enebolig på landet som hytte. Fikk mye mer privatliv og klarte å puste og kose meg der, sammenlignet med et tømmerkrypinn til fjells hvor sofaen nærmest står inni kjøkkenbenken. 

Anonymkode: e48cc...db8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...