AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Dere som ikke har hytte og har barn, hva gjør dere i påsken, og andre ferier i vinterhalvåret ? Vi har ikke hytte, har ikke egentlig noe spesielt ønske om det heller, men bor i et område i Oslo hvor jeg opplever at nesten alle har (eller har tilgang på) hytte. Så når feriene kommer føles det stort sett ut som om vi står alene tilbake i nærområdet. Vet ikke om jeg engang vil ha hytte, men virker som alle elsker dette hyttelivet. Nesten så jeg lurer på om jeg ikke har forstått greia, hva er det som gjør hyttelivet så innmari attraktivt? Andre som har det på samme måte og savner dere hytte eller har dere ikke noe ønske om det? Anonymkode: ff1c9...aeb 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Hyttefolk er en sekt. Styr unna. Anonymkode: 294f4...e7d 19 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Vi koser oss hjemme. Vi har mulighet til å leie oss hytte om vi vil det da. Ellers kan jeg ikke fordra snø og fjell. Vi bor rett ved fjellet, så er en rask svipptur om noen vil stå på ski. Anonymkode: 65e5f...02a 6 2
Mt3 Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Alt etter interessen til ungene og alder så kan en jo dra på dagsturer til marka, alpinsenter, skiløyper, akebakke, parken... det er jo bare fantasien som setter grenser. Spill brettspill/kort, fortell historier eller les eventyr, se film.... Det som fenger ved hyttelivet er vel helst at en bryter vanen og gjør noe annet, enkelte sier de slapper veldig mye bedre av på hytta enn hjemme mens andre ikke trives med hytte men er med på karusellen alikevel. 7
GMT800 Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 Være hjemme og gjøre andre ting, reise bort på besøk eller hotell, reise utenlands, gjøre rett og slett fritidsting uten hytte. Ikke vokst opp med hytte, og ingen av oss har noen interesse for vintersport eller snø, så aldri vært et problem. Ingen av guttene har heller savnet det, men har selvfølgelig besøkt kamerater på hyttetur eller vært med. Går helt fint. 5
Million Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Har aldri savnet noe hytteliv og heller ikke vært interessert i å stadig skulle dra avgårde og leve spartansk i Mariusgenser noen dager eller helger. Men jeg har da reist på noen turer i løpet av livet pga venner og kjærester. Men selv om jeg vant 100 millioner i lotto, hadde jeg ikke kjøpt meg hytte selv. Er ikke så begeistret for hytteliv, rett og slett. OK, om jeg måtte kjøpe hytte, hadde det ikke blitt på fjellet for snøen sin skyld, men ved sjøen. I strandkanten og med sjøutsikt. Det kunne jeg tålt, om det også var innlagt vann og strøm og bilvei helt frem til døren.... 12 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Jeg skjønner heller ikke greia. Det er jo en ekstremt dyr måte å ha et sted å bo når man skal på ski om vinteren. Blir litt på samme måte som camping folka. Som altså drar på ferie for å bo i en liten vogn, og sitte der på en campingstol utenfor campingvogna si og kaste bort tiden på ingen ting. Anonymkode: ae094...127 6 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 6 minutter siden, Mt3 said: Alt etter interessen til ungene og alder så kan en jo dra på dagsturer til marka, alpinsenter, skiløyper, akebakke, parken... det er jo bare fantasien som setter grenser. Spill brettspill/kort, fortell historier eller les eventyr, se film.... Det som fenger ved hyttelivet er vel helst at en bryter vanen og gjør noe annet, enkelte sier de slapper veldig mye bedre av på hytta enn hjemme mens andre ikke trives med hytte men er med på karusellen alikevel. Er du på hytta nå? Anonymkode: 382a8...b3b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 Elsker hytta, der finner vi roen. Anonymkode: 3a721...698 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #10 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hyttefolk er en sekt. Styr unna. Anonymkode: 294f4...e7d Foe noe tull Anonymkode: 3a721...698 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #11 Skrevet 30. mars 2024 Vi koser oss hjemme, vi kunne jo leid en hytte eller lånt ei (en av foreldrene våre har). Men jeg syns det er litt stress å ha med barna til andres hytter, redd for at ting skal bli ødelagt. Vi gjør heller ting i nærområdet, kan kose oss ute her også. Vi kunne tenkt oss ei hytte men har per nå prioritert andre ting 😊 Anonymkode: c7ab3...ef1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #12 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Foe noe tull Anonymkode: 3a721...698 Hilsen hytteeier Anonymkode: 294f4...e7d 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #13 Skrevet 30. mars 2024 Vi har solgt hytta. Barna er mellomtrinnet/ungdom, det ble vanskelig å finne tid til hytta. I ferier nå finner vi på andre ting, vi er fortsatt ikke hjemme i feriene. Anonymkode: fda38...205
Mt3 Skrevet 30. mars 2024 #14 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du på hytta nå? Anonymkode: 382a8...b3b Nei, er hjemme. Jeg er av de som lett kjeder seg på hytta og som greier å slappe av like godt i solveggen hjemme, og gledelig tar kun en dagstur til alpinbakken/fjellet for at ungene skal få gå på ski. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #15 Skrevet 30. mars 2024 Tror det først og fremst er folk som bor tett i tett i byen som bryr seg om å dra på hytte. Jeg vokste opp på landet og kjenner ingen som har hytte, eller som bryr seg med å dra til fjells i påska. Vi koser oss hjemme og drar på familiebesøk og tar oss kanskje en og annen liten tur på ski om det lar seg gjøre i løpet av påskeuka 😊 Anonymkode: 6cc7b...728 8
Fant80 Skrevet 30. mars 2024 #16 Skrevet 30. mars 2024 Har ikke hytte. Aldri vært interessert i hyttelivet. Aldri trivdes på en hyttetur. F.eks i ungdommen. Alltid bare ønsket at jeg var blitt hjemme. Aldri vært sjalu på noen som har hytte,og kommer aldri til å skaffe meg noe hytte. Men å reise bort gjør jeg gladelig. Nå reiser jeg ikke bort i påsken,men etter påske blir det utenlandstur på et lengre opphold. Å jeg kan ikke vente! Sol og varme er tingen for meg. Ski,snø og afterski - NEITAKK!! 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #17 Skrevet 30. mars 2024 Vi har riktignok gode muligheter til å låne hytte, men påska i år er vi hjemme. Tar med ungene på biblioteket, går tur, brenner bål og griller, ordner i hagen, går på kino, oppdaget nye lekeplasser, ser film og spiller spill sammen, går i svømmehallen, baker sammen…. Er jo masse å finne på! Anonymkode: 04676...e2d 3
Lizard Skrevet 30. mars 2024 #18 Skrevet 30. mars 2024 Vi er hjemme, leier en hytte eller reiser bort. Har aldri skjønt greia med å sitte og trykke på en hytte. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #19 Skrevet 30. mars 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner heller ikke greia. Det er jo en ekstremt dyr måte å ha et sted å bo når man skal på ski om vinteren. Blir litt på samme måte som camping folka. Som altså drar på ferie for å bo i en liten vogn, og sitte der på en campingstol utenfor campingvogna si og kaste bort tiden på ingen ting. Anonymkode: ae094...127 Den største forskjellen er at hytte er høystatus mens camping er lavstatus. Anonymkode: 382a8...b3b 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 Har hatt hytte i snart 25 år nå. Hatt en påske der på disse årene. Har bestandig brukt fridager hjemme, er tross alt de eneste gangene vi har hele dager sammen. Her har vi raket i hagen (5 mål) . Sett på TV og ellers gjort det man ikke har tid til i en ellers travel hverdag. Anonymkode: 338ef...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå