Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble kjent med en mann på Facebook dating for ca 8 mnd siden. Vi er i 40-åra, han er 8 år yngre enn meg. Han bor 5 timer unna meg og vi har fortsatt ikke truffet hverandre. Vi har felles bekjente så jeg vet at ting han har fortalt meg er sant. Vi er venner på Facebook og han er veldig åpen om alt.

I begynnelsen var det helt magisk, vi skrev om alt og ingenting flere timer hver eneste dag. Vi er veldig like og utrolig tiltrukket av hverandre. Har sextet en god del, for å si det sånn.... Han vet alt om meg og jeg vet mye om han. Vi skulle treffe hverandre for noen måneder siden men da ble alt forandret. Han trakk seg unna og jeg følte han nærmest ghostet meg. Så jeg skrev en lang mail til han hvor jeg ikke var så snill.Vi skrev ikke noe på flere uker, men så sendte han meg et smil, og vi begynte å skrive igjen. Han har fortalt meg at grunnen til at han trakk seg unna da vi skulle treffes var at han har blitt veldig såret i et tidligere forhold. Han har en sønn på 5 år som han har full omsorg for. Gutten er ikke hos sin mor i det heletatt, De hadde vært sammen i 4 år da sønnen ble født og da sønnen var to måneder gammel dro moren. Han har altså vært alene med sønnen siden sønnen var 2 måneder gammel. Vi har pratet mye om det og jeg vet at dette var en enorm påkjenning på han. Han hadde en kjæreste etter 2 år men hun var utro mot han, som om han ikke hadde opplevd nok vonde ting. Så det er jo ikke rart han er redd for å innlede noe med meg.

Etter at han ghostet meg ble jeg skeptisk og har prøvd å kutte han ut flere ganger, men han sender meg stadig meldinger, selv om de er korte. Så begynner vi å skrive igjen og sånn går ukene. Nå er det slik at jeg har så lyst til å treffe han og han sier han vil treffe meg, men han er redd for å bli forelsket og betatt pga det som har skjedd tidligere. Jeg prøver å fortelle han at jeg aldri ville såret han, men jeg skjønner at det er vanskelig for han. Han har jo også sønnen sin 100% og har lite familie så barnevakt er heller ikke så lett for han.

Jeg prøver å trekke meg unna men han sender da melding og jeg er hekta igjen. Så blomstrer alt før alt slukner da han aldri kan finne en dato for å treffes. Jeg vil ikke ha det slik lenger. Jeg vil treffe han og se om det kan bli noe mer. Har aldri vært så betatt og tiltrukket av noen før. Han sender meldinger støtt og stadig, hvor han bare skriver at han tenker på meg ol. Men jeg føler jo at dette ikke går noen vei. Så hva skal jeg gjøre? Han er livredd for å bli såret igjen, og det skjønner jeg, men da må han slutte å sende meg meldinger, da. Men det vil han ikke. Jeg vet at han ikke dater andre, eller treffer andre, pga bl.a felles bekjente og at han alltid svarer om jeg spør han om noe.

Skal jeg gi han opp? Jeg føler at han er min sjelevenn og han har sagt det samme om meg, men det skjer ikke noe. 

Anonymkode: 90885...91a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blokker og gå videre. 

Anonymkode: 75a95...318

• Liker 4
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke klar for et forhold med deg, dessverre. Han får ikke en gang til å la deg gå når han ikke kan gi deg noe. Han har 0 selvkontroll og dessverre ikke omtanke for deg 

Jeg har også opplevd opptil flere vonde brudd men er ikke rævhol med en date av den grunn.

Anonymkode: 35887...735

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Blokker. Du kan ikke forvente at han skal slutte å skrive til deg, det er du som må sette grenser for deg selv. Denne fyren behandler deg ikke godt nok til å vurdere å beholde han i ditt liv, overhodet. Vi er mange som er blitt bedratt uten at det gjør oss til drittsekker.

Anonymkode: 8a34a...951

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Han er ensom, men har ikke mulighet til å ha et forhold. Han kontakter deg for kosen sin skyld. Sånn er det. Noen er ikke helt laga for forhold. Antagelig er han avoidant. Du kan sette grenser og si, enten bestemmer du deg for at du vil date, eller så legger vi den død og slutter å meldes. 

Anonymkode: ea340...2d7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd mange ræva forhold, blitt slått og mishandlet, vet du hva jeg ikke gjør? Lar noen falle for meg og tro vi har noe, for så å holde de på gress i årevis.

La egoen seile sin egen sjø. 

Anonymkode: e9a44...c89

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det å investere så mye i en person du ikke har møtt er skummelt. Mulig dere ikke har kjemi i virkeligheten. 

Anonymkode: 2ec23...b26

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det å investere så mye i en person du ikke har møtt er skummelt. Mulig dere ikke har kjemi i virkeligheten. 

Anonymkode: 2ec23...b26

Ts sliter nok litt med sånn magical thinking og er litt mer forelska i tanken på å ha noen enn å ha noen... 

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke større påkjenning for han å være alene med barn enn det er for alenemødre. De aller fleste alenemødre bruker ikke det som en unnskyldning for dårlig oppførsel.

Anonymkode: acbf3...960

• Liker 9
  • Nyttig 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Blokk og slett eller fortsett dette tullet i evigheter og gå glipp av potensiell drømmemann 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Så han er ikke forelsket eller betatt av deg! Good to know! 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

men han er redd for å bli forelsket og betatt pga det som har skjedd tidligere.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ble kjent med en mann på Facebook dating for ca 8 mnd siden. Vi er i 40-åra, han er 8 år yngre enn meg. Han bor 5 timer unna meg og vi har fortsatt ikke truffet hverandre. Vi har felles bekjente så jeg vet at ting han har fortalt meg er sant. Vi er venner på Facebook og han er veldig åpen om alt.

I begynnelsen var det helt magisk, vi skrev om alt og ingenting flere timer hver eneste dag. Vi er veldig like og utrolig tiltrukket av hverandre. Har sextet en god del, for å si det sånn.... Han vet alt om meg og jeg vet mye om han. Vi skulle treffe hverandre for noen måneder siden men da ble alt forandret. Han trakk seg unna og jeg følte han nærmest ghostet meg. Så jeg skrev en lang mail til han hvor jeg ikke var så snill.Vi skrev ikke noe på flere uker, men så sendte han meg et smil, og vi begynte å skrive igjen. Han har fortalt meg at grunnen til at han trakk seg unna da vi skulle treffes var at han har blitt veldig såret i et tidligere forhold. Han har en sønn på 5 år som han har full omsorg for. Gutten er ikke hos sin mor i det heletatt, De hadde vært sammen i 4 år da sønnen ble født og da sønnen var to måneder gammel dro moren. Han har altså vært alene med sønnen siden sønnen var 2 måneder gammel. Vi har pratet mye om det og jeg vet at dette var en enorm påkjenning på han. Han hadde en kjæreste etter 2 år men hun var utro mot han, som om han ikke hadde opplevd nok vonde ting. Så det er jo ikke rart han er redd for å innlede noe med meg.

Etter at han ghostet meg ble jeg skeptisk og har prøvd å kutte han ut flere ganger, men han sender meg stadig meldinger, selv om de er korte. Så begynner vi å skrive igjen og sånn går ukene. Nå er det slik at jeg har så lyst til å treffe han og han sier han vil treffe meg, men han er redd for å bli forelsket og betatt pga det som har skjedd tidligere. Jeg prøver å fortelle han at jeg aldri ville såret han, men jeg skjønner at det er vanskelig for han. Han har jo også sønnen sin 100% og har lite familie så barnevakt er heller ikke så lett for han.

Jeg prøver å trekke meg unna men han sender da melding og jeg er hekta igjen. Så blomstrer alt før alt slukner da han aldri kan finne en dato for å treffes. Jeg vil ikke ha det slik lenger. Jeg vil treffe han og se om det kan bli noe mer. Har aldri vært så betatt og tiltrukket av noen før. Han sender meldinger støtt og stadig, hvor han bare skriver at han tenker på meg ol. Men jeg føler jo at dette ikke går noen vei. Så hva skal jeg gjøre? Han er livredd for å bli såret igjen, og det skjønner jeg, men da må han slutte å sende meg meldinger, da. Men det vil han ikke. Jeg vet at han ikke dater andre, eller treffer andre, pga bl.a felles bekjente og at han alltid svarer om jeg spør han om noe.

Skal jeg gi han opp? Jeg føler at han er min sjelevenn og han har sagt det samme om meg, men det skjer ikke noe. 

Hvorfor i alle dager var han på Facebook dating når han ikke er klar for forhold og livredd for å bli såret ? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Juliv skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i alle dager var han på Facebook dating når han ikke er klar for forhold og livredd for å bli såret ? 

Han er ensom og tror at et nytt forhold vil være bra, men skjønner ikke/innser ikke at han ikke er klar for det.

Eller… han er bare ensom og det fyller et tomrom/er et tidsfordriv… 

Anonymkode: 3b24e...2e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er ensom og tror at et nytt forhold vil være bra, men skjønner ikke/innser ikke at han ikke er klar for det.

Er psykolog han trenger altså

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gud hjelp du må blokkere han😱

Ustabil mann med mye sorg og savn o sin bagasje ALDELES ikke klar for et forhold. Aldri møtt han en gang?!?

Han bruker deg KUN som internett venn,ser du ikke det????

Anonymkode: cbc9c...90c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han bruker henne KUN som tidsfordriv fordi han er ensom.

TS du fortjener bedre. Blokker.

Anonymkode: cbc9c...90c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blokker og gå videre. Skjønner ikke hvorfor han er på datingsider i det hele tatt, men ønsker vel kanskje bare noen å skrive med på kveldene når barnet er i seng, og deg begynner å bli ensomt til han. Han sier det jo rett ut at han hverken er betatt eller forelsket i deg. Du er med andre ord et tidsfordriv, samtidig så leker han med dine følelser. Hadde noen gjort det samme mot han som det han gjør mot deg, hadde det garantert blitt lagt i lista hans over unnskyldinger for at han er redd for å binde seg. 

Flott at han holder seg unna forhold frem til han er klar for å gå inn i et nytt forhold, men da burde han heller ikke være på datingsider for å finne damer han kan tekste med når livet som enslig far er for kjedelig. For det er overhodet ikke greit at han leker med dine følelser i mellomtiden. Sånn hot/cold-oppførsel er på ingen måte greit. 

Er selv enslig mor, og det har ikke passet med mann i livet mitt de siste årene. Det er klart det kan bli kjedelig på kveldene, men jeg driver ikke å roter meg inn på datingsider for å finne spennende tidsfordriv av den grunn. Det å være enslig forelder, gir ingen grunn til å oppføre seg stygt mot andre mennesker. 

Anonymkode: 94c5c...207

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Pass på hjertet ditt og ta ansvarfor egen skjebne :klem:.

Du vet jo allerede at han er varm/kald ettersom det passer han. 

Å ikke blokkere er jo bare å være dumsnill. Vær den voksne her og sørg for å gjøre deg utilgjengelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen virker helt normal. Men redd for å ta det neste steget. Hvis TS ikke klarer å få han til å ta dette steget får hun kutte kontakten.

Samtidig er jeg helt sjokkert over hva de spik spenna gærne folkene her klarer å tyte ut av seg, basert på en kort beskrivelse i HI. 

Anonymkode: 32bd0...aef

• Liker 1
Skrevet

TS - tror du må sette hardt mot hardt. Enten har han tillit til at du vil hans beste, eller så har han ikke tillit til deg!

Krev at dere møtes for å se om det er noe å bygge på, eller blokker og gå videre hver for dere.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...