Majer Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Men med en gang de skaffer seg kjæreste tvinges kjæresten til å ikke ligge med andre. Da straffer man på en måte en som elsker personen. Det gir ingen logisk mening. Jeg tenker man må behandle en kjæreste minst like bra som en ff
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Du skjønner ikke forskjellen mellom ff og kjæreste? Er du så dum som du framstår, eller later du bare som? Anonymkode: e0b24...35a 8 1
Queen19 Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Forskjellen er jo at en relasjon er utelukkende fysisk uten forpliktelser, den andre relasjonen er følelsesmessig, mental, fysisk, sjelelig og forpliktende. Finnes selvsagt de som klarer polyamorøse forhold, men for mange er det umulig. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Queen19 skrev (1 time siden): Forskjellen er jo at en relasjon er utelukkende fysisk uten forpliktelser, den andre relasjonen er følelsesmessig, mental, fysisk, sjelelig og forpliktende. Finnes selvsagt de som klarer polyamorøse forhold, men for mange er det umulig. Det blir vanskelig for de fleste å holde den ene, som man faktisk bare treffer på gode dager, kun til fysisk velvære. Vi snakker om levende vesener , ikke roboter. Anonymkode: a29cb...add
Majer Skrevet 30. mars 2024 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du skjønner ikke forskjellen mellom ff og kjæreste? Er du så dum som du framstår, eller later du bare som? Anonymkode: e0b24...35a Problemet er jo nettopp at folk har merkelige forestillinger rundt ff og forhold som egentlig ikke henger på greip. Det er heller det som er dumt. Det er ingen logikk i at man kan ha sex med andre når man har ff, men ikke i forhold. Det logiske er at man forholder seg til begge deler på samme måte når det kommer til deling av sex. Forskjell på en ff og en kjæreste er at man har et langsiktig forhold med den ene og ikke den andre. Alt annet blir bare konstruert tullball
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Den ene er jo kun utløp av sin sex drift , på samme nivå som en knulle dokke. Anonymkode: 53085...9e3
Majer Skrevet 30. mars 2024 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den ene er jo kun utløp av sin sex drift , på samme nivå som en knulle dokke. Anonymkode: 53085...9e3 Ja, men om jeg ønsker en pose twist og en pose smash så kjøper jeg begge deler (forhold). Om jeg bare ønsker en pose twist så kjøper jeg ikke sukkerspinn i tillegg
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Jeg behandler en kjæreste mye bedre enn en ff. Blant annet innebærer det at jeg er trofast og ikke ligger med andre... Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener det å ligge med andre er å behandle en partner bra... For meg er det litt samme som å si "du er ikke god nok for meg, jeg må ligge med andre for å bli tilfredsstilt". Anonymkode: 01dd9...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 Mange er eksklusive med en ff også. Men du starter ofte tråder som skal vise hvor "logisk" det er å alltid ha et åpent forhold. Anonymkode: 88973...64d 1
Majer Skrevet 30. mars 2024 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Mange er eksklusive med en ff også. Men du starter ofte tråder som skal vise hvor "logisk" det er å alltid ha et åpent forhold. Anonymkode: 88973...64d Jeg mener det er like logisk at det er lukket, men da må det være noe som er gjennomgående, eventuelt at man behandler kjæresten bedre enn ff
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #11 Skrevet 30. mars 2024 Majer skrev (1 time siden): Jeg mener det er like logisk at det er lukket, men da må det være noe som er gjennomgående, eventuelt at man behandler kjæresten bedre enn ff Det logiske er å ha de reglene i forholdet som begge ønsker og blir enige om. Anonymkode: 88973...64d 2
Andro Skrevet 30. mars 2024 #12 Skrevet 30. mars 2024 Åpne forhold er ikke noe man "går med på". Det er noe man foretrekker eller lar være. Å pushe andres grenser her er ikke greit. 2
Roci Skrevet 30. mars 2024 #13 Skrevet 30. mars 2024 Majer skrev (4 timer siden): Problemet er jo nettopp at folk har merkelige forestillinger rundt ff og forhold som egentlig ikke henger på greip. Det er heller det som er dumt. Det er ingen logikk i at man kan ha sex med andre når man har ff, men ikke i forhold. Det logiske er at man forholder seg til begge deler på samme måte når det kommer til deling av sex. Forskjell på en ff og en kjæreste er at man har et langsiktig forhold med den ene og ikke den andre. Alt annet blir bare konstruert tullball Forskjellen handler ikke bare om varigheten av relasjonen, men også om et forpliktende forhold vs. uforpliktende forhold, samt at det gjerne er følelser/forelskelse med i bildet. For mange innebærer det et ønske om en monogam relasjon, og det nok fortsatt det som er normen. Jeg tror problemstillingen din er det som er oppkonstruert, for det burde være fullt mulig å finne en partner som også ønsker et åpent forhold. Personlig ser jeg ikke helt poenget med et såkalt åpent forhold, men jeg har ingen problemer med at andre ønsker en slik samlivsform. 2
Majer Skrevet 30. mars 2024 Forfatter #14 Skrevet 30. mars 2024 Roci skrev (3 timer siden): Forskjellen handler ikke bare om varigheten av relasjonen, men også om et forpliktende forhold vs. uforpliktende forhold, samt at det gjerne er følelser/forelskelse med i bildet. For mange innebærer det et ønske om en monogam relasjon, og det nok fortsatt det som er normen. Jeg tror problemstillingen din er det som er oppkonstruert, for det burde være fullt mulig å finne en partner som også ønsker et åpent forhold. Personlig ser jeg ikke helt poenget med et såkalt åpent forhold, men jeg har ingen problemer med at andre ønsker en slik samlivsform. Hvorfor skal det automatisk være sånn at ff betyr uforpliktende forhold? Det er polygam tankegang
Majer Skrevet 30. mars 2024 Forfatter #15 Skrevet 30. mars 2024 Andro skrev (5 timer siden): Åpne forhold er ikke noe man "går med på". Det er noe man foretrekker eller lar være. Å pushe andres grenser her er ikke greit. Hvorfor er det da sånn at mange med ff går med på det?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #16 Skrevet 30. mars 2024 Er dette bare kverulering? Anonymkode: 97670...960 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #17 Skrevet 30. mars 2024 Men så definere ikke folk flest åpent forhold som å behandle noen bra. Jeg har åpne forhold når den person ikke er bra nok, og jeg egentlig vil ha noe bedre 🤷♀️ Anonymkode: d0e39...a29
Andro Skrevet 30. mars 2024 #18 Skrevet 30. mars 2024 Majer skrev (12 minutter siden): Hvorfor er det da sånn at mange med ff går med på det? Mange går på akkord med seg selv for å unngå brudd, falske håp om å få det fint igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #19 Skrevet 30. mars 2024 Jeg har hatt flere ff, ett åpent forhold og flere monogame forhold. Det åpne forholdet var ikke et forhold som fungerte over tid. Manglet dype følelser og tilknytning. Vi var glade i hverandre og hadde det fint sammen, men kjente lite på avhengighet av hverandre og behov for hverandre hele tiden. Så årsaken til at det "fungerte" med åpent forhold var det faktum at følelsene ikke var så sterke (for oss, sier ikke det er slik i andre åpne forhold). Så ingen av oss brydde seg om den andre dro på ferietur og hadde sex med andre der. Vi hadde også noen trekanter sammen og det var veldig gøy. Vi var vel praktisk talt fwb som bodde sammen. Årsaken til at jeg har hatt flere ff/fwb har vært at jeg hater ons, men har høy sexlyst. Da var det fint å ha noen faste som jeg kjente og som kjente meg, for sexen blir så mye bedre da. Har vært eksklusiv med min ene ff og det var bare noe vi ble enige om. Jeg trives så absolutt best i et monogamt forhold og har vært åpen om det når jeg har gått inn i nye forhold. Har nå vært i et monogamt forhold i nesten 15 år og kunne ikke ønsket det annerledes. Vi deler så mye mer enn bare sex, så det kjennes feil å skulle dele ham med noen andre. Han er også monogam og har aldri hatt eller ønsket åpne forhold. Han har også noen ff bak seg. Det at du ikke skjønner forskjellen på et kjæresteforhold og et rent seksuelt forhold fascinerer meg. Anonymkode: 6d269...dd8 2
Roci Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 Majer skrev (1 time siden): Hvorfor skal det automatisk være sånn at ff betyr uforpliktende forhold? Det er polygam tankegang Definisjonen av pulevemn/ff er jo nettopp at det dreier seg kun om sex, og at følelser og andre "kjærestegrreier" holdes utenfor. De som velger å ha en eller flere pulevenner, velger det fordi de ønsker uforpliktende sex uten forventningene som gjerne følger med kjærestedefinisjonen. Men det er klart at det kan oppstå følelser mellom ff''s også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå